Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sairastaa oireetonta koronaa, voiko lähteä ulos kävelylle, jos ei todellakaan kohtaa ihmisiä?

Vierailija
18.11.2020 |

Tässä tuloksia jännittäessä pohdiskelen, että saanko lähteä ulos kävelylle, jos olen koronapositiivinen? Asun aivan skutsissa rivitalossa. Ei mitään vaikeuksia pitää turvavälejä ulkona kävellessä, kun ihmisiä ei näe muutenkaan. Jos jostain syystä joku toinen ihminen tulisikin vastaan, voisin vaihtaa tien toiselle puolelle ja olla 10 metrin päässä.

Onko siis tuollainen käveleminen täysin kiellettyä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap on mennyt oireettomana testiin?

Vierailija
22/41 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiluta mennessäsi jotain olen koronapositiivinen -lippua, niin muut tietää pysyä kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi salaa

Vierailija
24/41 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ulkoilla, kunhan pidät turvavälit. Ei se virus ulkona metrikaupalla lennä, kunhat et yski muita kohti. Ulkoilu voi jopa tukea kehoa parantumisessa, ja on siksi varsin suositeltavaakin.

Kerrostalossa eri asia, koska rappukäytävässä tarttuu helpommin kuin ulkona.

Vierailija
25/41 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi vain lieviä oireita (vaikka olisi todettu korona) niin voi mielestäni mennä ulkoilemaan puhtaaksi kuurattuna ja maski naamalla tuollaisella ruuhkattomalla alueella jolla pääsee suoraan omasta ulko-ovesta ulos koskematta muuhun, menemättä kauppaan tms. Jos taas olisi paljon yskää jne niin pysyisin kotona, koska pisarat leviävät niin helposti.

Nuo yleiset eristykseen määräävät koronasuositukset on kuitenkin laadittu kaupunkialueita ajatellen, koska ihmiset eivät osaa muuten ajatella. Maalaisjärjen käyttö on kuitenkin ok.

Vierailija
26/41 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita keltainen huomioliivi päälle ja kirjoita liivin selkään koronapositiivinen.

Vierailija
27/41 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko tulla raskaaksi, jos istut penkille, jossa mies on joskus aikaisemmin istunut?

Vierailija
28/41 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun kaupungissa kerrostalossa tiiviillä alueella, ja en lähtisi. Mutta jos nyt asuisi jossain omakotitalossa pellon laidalla ja lähin naapuri olisi vaikka 500 m päässä ja ympärillä isot metsät, niin en näkisi kauheana syntinä mennä kävelylle sinne metsään.

Vierailija
29/41 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin omalla asuinalueellani voisin ulkoilla, vaikka olisikin korona, koska täällä pystyy helposti välttelemään muita ihmisiä. Vaikka siis ekasivulle postasinkin sen THL:n linkin, jossa kerrottiin, että eristyksessä ei saisi ulkoilla.

Vierailija
30/41 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä ulos. Ei korona tartu ulkoilmassa monen metrin päästä parissa sekunnissa. Jos olisit puolen metrin päässä toisesta ja yskäisisit suoraan päin toista, sitten saattaisi tarttua. Voithan myös aina pistää maskin naamalle, se suojaa nimenomaan muita sinulta. Mutta ei se ilman maskiakaan monen metrin päästä tartu jos normaalisti hengität etkä sylje ilmaan :D

Vierailija
31/41 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun niin maalla, että en ikinä kohtaa tuossa lähimetsässä ketään, eli kyllä, jos korona iskee, aion ulkoilla ihan normaalisti. Sitä olen miettinyt, että saako autolla käydä ajelemassa, jos on koronapositiivinen? Siis ihan ajelemassa esim. meren rannassa, jos ei nouse pois autosta?

Vierailija
32/41 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun niin maalla, että en ikinä kohtaa tuossa lähimetsässä ketään, eli kyllä, jos korona iskee, aion ulkoilla ihan normaalisti. Sitä olen miettinyt, että saako autolla käydä ajelemassa, jos on koronapositiivinen? Siis ihan ajelemassa esim. meren rannassa, jos ei nouse pois autosta?

Miksei saisi

Vierailija
33/41 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi mennä kävelylle, mutta voit mennä töihin kuljettamaan bussia tai opettamaan lapsia kouluun?

Vierailija
34/41 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voi autoilla.

Vierailija
35/41 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää "rappukäytävä saastuu" on kyllä älyttömiä.

Saa sinne rappukäytävään mennä!

Vierailija
36/41 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on altistunut?

Olen itse opettaja ja kun meidän koulussa oli koronatapaus niin me kaikki tätä opiskelijaa opettaneet opettajat kävimme testissä. Kaikille tuli onneksi negatiivinen tulos.

Vierailija
37/41 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä jos vaikka poliisi pysäyttää puhaltamaan, jos on autoilemassa..?

Vierailija
38/41 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entä jos vaikka poliisi pysäyttää puhaltamaan, jos on autoilemassa..?

Tai joutuu kolariin tai auto hajoaa? Kaiklein pahin olisi, jos joutuisi niin pahaan onnettomuuteen, että itse olisi tajuton ja altistaisi kaikki apuun tulleet ja ensiavun henkilökuntaa.

Vierailija
39/41 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sai koronan. Lääkäri suositteli kävelylenkkejä hiljaiseen aikaan, muita vältellen. Tekee hyvää eikä yleiskunto romahda. Asuvat kyllä omakotitalossa pientaloalueella. On nyt tervehtynyt kokonaan.

Vierailija
40/41 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin aion mennä, ennen kuin tulen Suomeen. Ja siellä sitten uudelleen, ellei sitä ole tehty liian hankalaksi - en aio maksaa 220€.

Meilläpäin testiin pääsee kuka tahansa halutessaan ja täällä testejä on tehty todella pajon. Itse olen käynyt 3 kertaa oireisen, mutta saanut aina negatiivisen tuloksen.