Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itku tulee, kun luen vähävaraisten lapsiperheiden joululahjatoiveita

Vierailija
18.11.2020 |

Kurahousut, sadetakki, lämpimät rukkaset, talvikengät, sukkia, villahaalari, jouluruokaa jne Lahjoitankin heti ihan uudet tyttöjen talvikengät, jotka eivät olleetkaan omalle tytölle hyvät.

Kommentit (1734)

Vierailija
1341/1734 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOS lapsikylän mainoslapsi itkee ja sama mainoslapsinaama 'hyväosaisena', siistinä ruokamainoksessa. 

Katsokaa ja Näyttäkää mainokset perheessä, opetellaan medialukutaitoa. Mikään ei ole totta.

Vierailija
1342/1734 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

No parempia nuo on kuin uusin iPhone jne.

Mutta sekin, jos tuntuu että kerran elämässä on mahdollisuus saada jotain mitä ei ehkä sillä koulun cooleimmallakaan tyypillä vielä ole... Onhan se päihdyttävä ajatus jonka ymmärrän ihan täysin. Köyhässä perheessä itsekin kasvoin.

Niin. Surullista sekin on, jos jo lapsenkin pitää ymmärtää asemansa ja toivoa käytettyjä villasukkia, vaikka samanikäiset ympärillä toivovat iphonea. Ja sitäkin surullisempaa, että moni ymmärtääkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/1734 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Toisilla on rahaa ja toisilla ei ole.  Toisille annetaan ja toisilta otetaan.  Näinhän sen raamattukin jo kertoo:

Matteuksen evankeliumi:

13:12 Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on

Satukirja ei toimi reaalitaloudessa.

Vierailija
1344/1734 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanha ja köyhästä mutta lahjakkaasta perheestä, rakkautta ja kirjoja oli enemmän kuin rahaa.

Nyt omaisuutta on, itse hankittua ja aviomieheltä perittyä. En niitä mukaani saa, enkä liiemmin arvosta ökyilyä. Olen onnellinen elossa olevista ystävistäni täällä ja maailmalla, matkoista ja kodistani.

Lääkärit ilman rajoja, saa joka vuosi suuren summan. Kotini perii lahjakas autisti - hänen apunaan on lakifirmani. 

Olen testamenttini tehnyt myös nuorten taiteilijoiden tueksi. Joka vuosi etsin perheen, jolle järjestän yllätysjoulun nimettömänä. Kateus on suomalainen voimavara. 

Vierailija
1345/1734 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Toisilla on rahaa ja toisilla ei ole.  Toisille annetaan ja toisilta otetaan.  Näinhän sen raamattukin jo kertoo:

Matteuksen evankeliumi:

13:12 Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on

Nyt siis tiedämme, mikä opaskirja siellä kansakunnan kaapin päällä on käytössä...

Vierailija
1346/1734 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mua ei itketä yhtään. Kaikki perheet saa tt-tukea, työkkäriä, asumistukea, lapsilisää ja yh't elatusmaksuja. Miten ei ole varaa kurahousuihin tai ruokaan?

Sielä taas joku hyväosainen perskokkarefani osoitaa tietämättömyytensä todellisuudesta. 

Vierailija
1347/1734 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainakin heillä on perhe. Ei tarvitse yksin olla.

Vierailija
1348/1734 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen vanha ja köyhästä mutta lahjakkaasta perheestä, rakkautta ja kirjoja oli enemmän kuin rahaa.

Nyt omaisuutta on, itse hankittua ja aviomieheltä perittyä. En niitä mukaani saa, enkä liiemmin arvosta ökyilyä. Olen onnellinen elossa olevista ystävistäni täällä ja maailmalla, matkoista ja kodistani.

Lääkärit ilman rajoja, saa joka vuosi suuren summan. Kotini perii lahjakas autisti - hänen apunaan on lakifirmani. 

Olen testamenttini tehnyt myös nuorten taiteilijoiden tueksi. Joka vuosi etsin perheen, jolle järjestän yllätysjoulun nimettömänä. Kateus on suomalainen voimavara. 

Kauniisti sanottu. Tärkeintä jouluna on läheiset ja rakkaus 

Vierailija
1349/1734 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Haluaisin jouluna auttaa vanhuksia tai yksinäisiä. Ostaa heille jotain mikä lämmittäisi mieltä. Mitä kautta heille saisi avun niin ettei sitä käytetä väärin 

Joulun alla kaupoissa voi olla mahdollisuus ostaa yksinäiselle vanhukselle joulukukka. Eli isossa marketissa on sisääntulossa joulukuusi, jonka oksilla on kortteja joissa aina yhdessä lukee  vanhuksen etunimi, ikä ja mahdollisesti lempikukka. Siitä voi ottaa kortin, ostaa ja paketoida kaupasta saajalle mieluisen kukan, ja kiinnittää kortin siihen. Kauppias tai vapaaehtoiset toimittavat kukat saajilleen. Esim. vanhainkodissa asuvalle, jota ei käydä katsomassa.

Minusta on outoa, että tällä palstalla usein marmatetaan, että köyhän lapselle ei lahjoiteta mitään, kun sitten vanhemman rahat kuitenkin menevät tupakkaan tai alkoholiin.

Siksi juuri olisikin ihana lahjoittaa vanhuksille ja yksinäisille jos apua ei käytettäisi väärin. Voisin lahjoittaa myös lapsiperheeseen samoilla periaatteilla.

Vierailija
1350/1734 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Haluaisin jouluna auttaa vanhuksia tai yksinäisiä. Ostaa heille jotain mikä lämmittäisi mieltä. Mitä kautta heille saisi avun niin ettei sitä käytetä väärin 

On se kumma, että aina ensimmäisenä pelätään niitä väärinkäytöksiä 🙄 Ehkä parempi kun et lahjoita mitään, niin ei tarvitse sitten täällä ulista.

Olen itse köyhä ja autan muita monin tavoin, eikä ole koskaan tarvinnut pelätä väärinkäytöksiä. Monilla vanhuksilla on tavaraa paljon, mutta kaipaavat seuraa eli on yksinäisyyttä. Käy vaikka palvelutalossa laulamassa joululauluja tai juttelemassa vanhuksille. 

Miten kehtaat sanoa että ulisen? Todella huonoa käytöstä sinulta! En ole mikään susi. Tottakai haluan auttaa mutta en väärinkäyttäjiä. Tiedän että niitäkin on. Älä sinäkään ole liian sinisilmäinen.

Vierailija
1351/1734 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

SOS lapsikylän mainoslapsi itkee ja sama mainoslapsinaama 'hyväosaisena', siistinä ruokamainoksessa. 

Katsokaa ja Näyttäkää mainokset perheessä, opetellaan medialukutaitoa. Mikään ei ole totta.

No pitäiskö siinä mainoksessa olla joku oikeasti köyhä lapsi itkemässä vai? Et näkisi siinä mitään moraalisesti arveluttavaa? Näyttelijän käyttö sen sijaan tarkoittaa, että huijausta kaikki?

Välillä kyllä ihmetyttää miten sekaisin ihmiset on.

Vierailija
1352/1734 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minkä tähden olette tehneet lapsia joista teillä ei ole varaa huolta pitää? 

Ei mitenkään ole voinut tulla yllätyksenä tämäkään asia. 

Hävetkää itseänne ja omia valintojanne!

Häpeä sinä itseäsi ja sanojasi!

Vierailija
1353/1734 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Joulun alla kaupoissa voi olla mahdollisuus ostaa yksinäiselle vanhukselle joulukukka. Eli isossa marketissa on sisääntulossa joulukuusi, jonka oksilla on kortteja joissa aina yhdessä lukee  vanhuksen etunimi, ikä ja mahdollisesti lempikukka. Siitä voi ottaa kortin, ostaa ja paketoida kaupasta saajalle mieluisen kukan, ja kiinnittää kortin siihen. Kauppias tai vapaaehtoiset toimittavat kukat saajilleen. Esim. vanhainkodissa asuvalle, jota ei käydä katsomassa.

Kiitos paljon tiedosta! 

Vierailija
1354/1734 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä itke ruma lapsi,ota rusina.ota kaksi , joulu muuttuu ihanaksi .

Huomenna mennään naamarikauppaan .

Vierailija
1355/1734 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhästä perheestä ja joululahjaksi aina mummilta villasukat, äidiltä yöpaita ja isiltä suklaarasia. Ei leluja tai koruja. 

Vierailija
1356/1734 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian pihvi lienee kuitenkin se, että miksi vähä-älyisten pitää ylipäänsä synnyttää...

Vierailija
1357/1734 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa, että tällä palstalla usein marmatetaan, että köyhän lapselle ei lahjoiteta mitään, kun sitten vanhemman rahat kuitenkin menevät tupakkaan tai alkoholiin.

Itse asiassa voin myöntää olevani jopa niinkin kyynistynyt, että pelkään monessa tapauksessa suoraan lapsellekin annetun kalliin tavaran menevän hänen vanhempiensa käyttöön tai myyntiin. Muuten voisin joskus lahjoittaa vaikka useamman satasen, että joku saisi kerrankin sen kännykän, mikä varakkaammilla kavereillakin on. Mutta kun se ei itsellekään ihan taskuraha ole, haluaisin jotenkin varmistaa kohteen.

Vierailija
1358/1734 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt sisareni kolme lasta jouluaaton aattona Mäkkäriin syömään, ja he saivat itse valita mitä halusivat syödä. Siinä taisi joku lelukin tulla mukaan. Nyt siitä on jo 17 vuotta ja vieläkin ne  muistavat sen Mäkkäri-käynnin.

Nämä lapset ovat varakkaasta perheestä, vanhempien tulot yhteensä jossain 120000 euron paikkeilla vuodessa,  ja heidän vanhempansa ostavat kyllä aika arvokkaitakin joululahjoja perillisilleen.

Vierailija
1359/1734 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset ovat tähän astu aina saaneet lahjaksi kopiopaperia ja tussit, muutamana vuonna myös suklaarasiat. Mun työnantaja on lahjoittanut paperit.

tänä vuonna saavat toivoa ihan oikeat lahjat, moneen kertaan kysytty, että onko meillä oikeasti varaa. No, pulloja olen keränyt ja pienestä korvauksesta ekstrapuuhaa tehnyt koko vuoden  (ja iPhoneja eivät onneksi pyydä :)), joten jouluna meillä iloitaan.

Vierailija
1360/1734 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Matteuksen evankeliumi:

Nyt siis tiedämme, mikä opaskirja siellä kansakunnan kaapin päällä on käytössä...

Mutta eihän keneltäkään mitään oteta. Miten voitaisiinkaan, jos jollain kerran ei ole mitään? 

Se että tukia leikataan, ei ole kenenkään omaisuudesta pois, se on valtion rahaa, jota on kerätty työssäkäyvien selkänahasta, eli heiltä otettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi