Itku tulee, kun luen vähävaraisten lapsiperheiden joululahjatoiveita
Kurahousut, sadetakki, lämpimät rukkaset, talvikengät, sukkia, villahaalari, jouluruokaa jne Lahjoitankin heti ihan uudet tyttöjen talvikengät, jotka eivät olleetkaan omalle tytölle hyvät.
Kommentit (1814)
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei itketä yhtään. Kaikki perheet saa tt-tukea, työkkäriä, asumistukea, lapsilisää ja yh't elatusmaksuja. Miten ei ole varaa kurahousuihin tai ruokaan?
Eivät saa ja tavararoiden lahjoittaminen on sikäli hyvä, että rahat voivat mennä vaikka vanhemman peli- tai päihdeongelmaan. Tosin härskeimmät myyvät nuo lahjoitetut tavarat.
Mikä keräys tässä on kyseessä? Voisin osallistua.
Jouluapua.fi
Tuo onneksi lopetettiin,täynnä huijareita joita säästäväiset matalapalkkatyöläiset avustivat.
Rahat meni tupakkaan ja Alkoon,sitten pyydetään talvivaatteita.
Älä viitsi valehdella. Jos olet noin katkera ja kitsas, ei ole pakko antaa mihinkään keräykseen. Mätäne yksinäsi!
Usein se menee kuten sanonta kuuluu: ”köyhä antaa vähästään, rikas ei paljostakaan”.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi pieneen mieleenikään lahjoittaa tuonne mitään. Suomen sosiaaliturva on niin korkea, että jokaisella on kyllä mahdollisuus lapsilleen joululahjat hankkia.
Ai 500e on korkea sosiaalituki?
On se pelkkään ruokaan mahtava avustus.
Vierailija wrote:
Mua ei itketä yhtään. Kaikki perheet saa tt-tukea, työkkäriä, asumistukea, lapsilisää ja yh't elatusmaksuja. Miten ei ole varaa kurahousuihin tai ruokaan?
Tämä oon ihmetellyt kovasti. Älyttömästi kyllä ovat saanneet tukea.
Toisilla on rahaa ja toisilla ei ole. Toisille annetaan ja toisilta otetaan. Näinhän sen raamattukin jo kertoo:
Matteuksen evankeliumi:
13:12 Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Haluaisin jouluna auttaa vanhuksia tai yksinäisiä. Ostaa heille jotain mikä lämmittäisi mieltä. Mitä kautta heille saisi avun niin ettei sitä käytetä väärin
Joulun alla kaupoissa voi olla mahdollisuus ostaa yksinäiselle vanhukselle joulukukka. Eli isossa marketissa on sisääntulossa joulukuusi, jonka oksilla on kortteja joissa aina yhdessä lukee vanhuksen etunimi, ikä ja mahdollisesti lempikukka. Siitä voi ottaa kortin, ostaa ja paketoida kaupasta saajalle mieluisen kukan, ja kiinnittää kortin siihen. Kauppias tai vapaaehtoiset toimittavat kukat saajilleen. Esim. vanhainkodissa asuvalle, jota ei käydä katsomassa.
Minusta on outoa, että tällä palstalla usein marmatetaan, että köyhän lapselle ei lahjoiteta mitään, kun sitten vanhemman rahat kuitenkin menevät tupakkaan tai alkoholiin. Sitten kuitenkin säälitään näitä yksinäisiä vanhuksia. Mistä te tiedätte että miksi he ovat yksinäisiä? Toki jollakin voi olla kaikki läheiset kuolleet tai sairaita. Ei kaikki vanhukset ole pyhimyksiä, voi olla ollut väkivaltaa lapsia tai puolisoa kohtaan, miksi sellaista pitäisi ilahduttaa?
Vierailija wrote:
Minä olen opiskeleva äiti, yksinhuoltaja.
Kela maksaa elatustukea 158e kk koska isä ei välitä, eikä maksa mitään vaan juo rahansa mielummin.
Opiskelen omaehtoisella, joten saan sen n. 600e kk.
Tämän lisäksi lapsilisä n. 160e ja asumistuki, josta jää itselle vuokraa maksettavaa 200e.Pärjäämme kyllä, mutta en ymmärrä miten samassa tilanteessa oleva kaveri, joka ei opiskele, eikä tee työtä, saa huomattavasti enemmän kuukaudessa rahaa, eikä maksa itse edes vuokraa, vaikka asuntonsa on isompi ja kalliimpi kun meidän kaksio.
Minulle sanoivat, että asumistukea ei kelalta tipu, kun kaksioon. Tällä kaverilla on kolmio.kohta voi syödä kynsiä siellä kolmiossa kun vähän leikataan ens vuonna.t:maksan asumisen ja elämän itse.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysi-ikäinen voi mennä töihin. Lehdenjakoon ja puhelinmyyntiin pääsee aina.
Mä siivosin 19v. koko kesän.
Mulla on teini (nuori) töissä. Minun mielestäsi lapsen tehtävä ei ole kuitenkaan elättää vanhempia, joten autokoulumaksujen, vaatteiden (osan maksaa itse) ja puhelinlaskun lisäksi en kokisi reiluksi pyytää vielä ruokarahaakin.
Nuori elättää itseään.
Luitko sä minun kommenttiani siitä mihin nuoreni käyttää rahaa? En minä nyt sentään laita ruokia ostamaan itse vaan ihan kotonaan saa syödä.
Aika monessa taloudessa pyydetään ruokarahaa ja yli 18
Ei varmaankaan monessa. Aika monet ovat tuolloin vielä koulussa. Monet eivät edes käy kesätöissä, joko laiskuuttaan tai sikei etteivät ehkä saaneet duunia kunnollisuudestaan huolimatta.
Kesätöistä saadut rahoilla toki nuori voisi hankkia ihan asiallistakin tavaraa, kuten vaatteita jne joloin se hepottaisi perheen rahatilannetta, jos siihen on tarvetta
Vierailija wrote:
No mutta kun pitää ottaa tatuointeja, käydä etelässä ja ostaa päihteitä.
Lähinnä silmissäni on vain naurun kyyneliä jotka tirskahtavat silmiini kun hekottelen hiljaa hymyillen täyttä huutoa täällä ja katson hallituksen leikkauslistoja todeten ettei nämä ihmiset tiedä köyhyydestä vielä yhtään mitään 😂 ensi vuonna joulu on oleva vain työläisten juhlaa.🙂👍
Vierailija wrote:
Toisilla on rahaa ja toisilla ei ole. Toisille annetaan ja toisilta otetaan. Näinhän sen raamattukin jo kertoo:
Matteuksen evankeliumi:
13:12 Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on
Uuden hallituksen motto ja tavoite.
En koskaan enää auta yhtäkään ns vähävaraisten perhettä. Niin kauan kun on työttömille vanhemmilla varaa tupakoida, juoda olutta ja pitää autoa he eivät ole vähävaraisia.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoittaisin paljon mieluummin oman alueen vähävaraisille vanhuksille, kun heillä ei ole lahjalistaa uusimmista puhelimista eikä ylihintaisista muovisista muovihärpäkkeistä.
On vain vaikeahkoa löytää sopivaa tahoa, minkä kautta lahjoittaminen onnistuisi. Ketään ei kiinnosta kerätä jouluiloa vanhuksille.Meillä monella vanhemmalla ihmisillä olisi tavaraa,voi olla perittyä kp ja omaa, mitä lahjoittaa huonekaluja,kodin koriste esineitä,vaatteita,kodinkoneita, pienkoneita. Mutta mitä kautta. Pelastusrmeijakaan ei ota vastaan monta vuotta vanhoja pakastimia,pesukoneita..ja voivat olla liian kaukana etteivät halua. Mieluiten suoraan. Käyttökelpoinen tavara on aina rahan arvoinen. Kirppariin en antaisi halvalla tai ilmaiseksi. Netissä kauppaaminen,ilmoitustaulut ei sovi kaikille.
Kansa, Ihminen joka ei arvosta menneisyyttä sillä ei ole vapaata tulevaisuutta.
Muuten samaa mieltä, mutta viimeisessä virkkeessä lähti laukalle. Miten ihmeessä se tähän asiaan liittyy?
Ei ole vapaata tulevaisuutta jos ei arvosta vanhaa pesukonetta??
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, asumistuki, elarit ja jopa lapsilisä lasketaan tuloiksi tt-tuessa. Eli niitä et saa jos olet tt-tuella. Lisäksi lähes kaikki vuokra-asunnot ovat kalliimpia kuin ne kelan hyväksymät kohtuulliset asumismenot, jopa kaupungin asunnot, kaikkia lääkkeitä ei kela suinkaan korvaa. euroa.
Minä ostin tänään lääkkeitä, joiden oma vastuu oli 66 euroa. Onneksi ei tarvitse arpoa, ostanko ruokaa vai lääkkeitä. Molempiin on ollut varaa, ainakin toistaiseksi. Niin, enkä saa mitään tukia, paitsi pienehköt eläkkeeni. Mutta, en polta tupakkaa, enkä availe Alkon ovia, niin riittää normaaliin elämiseen.
Paljon pienipalkkaisia, joilla ei todellakaan ole varaa paljon mihinkään ylimääräiseen. Päivät vuorotöissä, niukasti aikaa lasten kanssa olemiseen ja jos lapset harrastaa, muuhun ei olekaan sitten varaa.
Vierailija wrote:
En koskaan enää auta yhtäkään ns vähävaraisten perhettä. Niin kauan kun on työttömille vanhemmilla varaa tupakoida, juoda olutta ja pitää autoa he eivät ole vähävaraisia.
sama .se että aamulla raahaudun töihin saa riittää.niistäkin pakolla otetuista veroista ei kysellä haluatko maksaa laiskojen oluet ja tupakat.
Jos ihonvärisi ei ole riittävän tumma, ei toimeentulo ole todellakaan leveää pelkillä tuilla
Minkä tähden olette tehneet lapsia joista teillä ei ole varaa huolta pitää?
Ei mitenkään ole voinut tulla yllätyksenä tämäkään asia.
Hävetkää itseänne ja omia valintojanne!
Vierailija wrote:
Minkä tähden olette tehneet lapsia joista teillä ei ole varaa huolta pitää?
Ei mitenkään ole voinut tulla yllätyksenä tämäkään asia.
Hävetkää itseänne ja omia valintojanne!
kela kato hoitaa maksupuolen ei mistää tartte ottaa vastuuta.
On se kumma, että aina ensimmäisenä pelätään niitä väärinkäytöksiä 🙄 Ehkä parempi kun et lahjoita mitään, niin ei tarvitse sitten täällä ulista.
Olen itse köyhä ja autan muita monin tavoin, eikä ole koskaan tarvinnut pelätä väärinkäytöksiä. Monilla vanhuksilla on tavaraa paljon, mutta kaipaavat seuraa eli on yksinäisyyttä. Käy vaikka palvelutalossa laulamassa joululauluja tai juttelemassa vanhuksille.