Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itku tulee, kun luen vähävaraisten lapsiperheiden joululahjatoiveita

Vierailija
18.11.2020 |

Kurahousut, sadetakki, lämpimät rukkaset, talvikengät, sukkia, villahaalari, jouluruokaa jne Lahjoitankin heti ihan uudet tyttöjen talvikengät, jotka eivät olleetkaan omalle tytölle hyvät.

Kommentit (1734)

Vierailija
661/1734 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kommentti oli hyvä, mutta prosentuaalisesti itsekkäitä ku si pä itä, jotka eivät paskaan välitä lapsista löytyy mielenkiintoisen paljon. Vielä noin 340 kommenttia niin saadaan otanta.

Vierailija
662/1734 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin just Ryhmä Hau-puuhakirjan, värikynät, vesivärit ja Ryhmä Hau-tarroja lapsenlapselle joululahjapakettiin = n. 15€. Tämänkaltaisen lahjan voi hyvin ostaa vaikka tt-tuella elävä äiti/mummo ja lapsi ilahtuu. Kurahousuja saa Tokmannilta 12.90€. Joulusuklaat on joka paikassa tarjouksessa. En näe mitään tarvetta kenenkään saada kalliita lahjoja "hyväntekeväisyyden" kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1734 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, täällä Helsingissä ei ainakaan nuo muualta tulleet kulje vanhoissa vaatteissa ja jos eivät saa sossusta sitä mitä haluavat, alkavat kiristää ja uhkailla sossutätiä.  Tehköön suomensukuiset samaa, niin ei tarvitse pyydellä tuntemattomilta. 

Vierailija
664/1734 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan edellistä. En myöskään halua ruokkia lasta lainarahalla (opintolaina) joten mieluummin kituutan kuin olen isoissa veloissa valmistuttua. Lapselta ei ole koskaan puuttunut mitään. Itse en ole vaatteita ostanut vuosiin, vain kirppari tai jostain lahjoitus, esim Hope. Välillä hävettää kulkea näin ryysyissä kun kaikki vaatteet nukkaisia ja venyttyneitä. Pitää etsiä juolun jälkeen itselle jotain siistejä paitoja alesta.

En ymmärrä mikä siitä opintolainasta tekee niin pahan. Pieni korko eikä sitä ole pakko monia tuhansia euroja ottaa. 🤔

Vierailija
665/1734 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolaina kannattaa ottaa, se on edullisinta lainaa mitä tulet koskaan elämässäsi saamaan.

Vierailija
666/1734 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat ja terveet veivät influenssa rokotukset, nyt ne on loppu koko maasta.

Kuulun riskiryhmään , mutta en saannut rokotusta. Että silleen.

Toivottavasti nyt kaikki lapsillensa influenssa rokotuksen hakeneet ymmärtävät, että moni riskiryhmäläinen (joka on joka vuosi rokotettu) jäi nyt ilman.

Olisit hakenut rokotuksesi ajoissa niin ei tarvitsisi nyt valittaa.

Vierailija
667/1734 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana lukea tälläistä kun joku ymmärtää, ettei kaikki köyhät ole em ongelmaisia. Meidän pikku perheemme köyhyys johtuu siitä, kun olen yh ja opiskelen. Eli emme edes saa toimeentuotukea, mikä olisi jo suuri summa elää. Tulomme puolet siitä. Lainaa en ole ottanut, kituutan mieluummin. En ostele materiaa eikä minulla ole mt ongelmia tms. Koulun takia vain köyhä ollut viimeiset vuodet.

Hope ei tänä vuonna lahjoita joululahjoja ollenkaan mutta onneksi olen tarjouksesta lähinnä jo kesästä lähtien lapselle haalinut lahjoja, joten oikein mukava joulu tulossa. Toivon saavani kirkolta lapsiperheille tarkoitetun ruokalahjakortin, se auttaisi joulun järjestämisessä.

Sinulta en kerjää mitään, halusin vain tuoda esille, että on hienoa kun jotkut näkevät asian noin. Itsekin haluan joskus tulevaisuudessa auttaa toisia lapsiperheitä, mutta en lahjoittaa keräyksiin. Niin sitten kun alan joskus tienaamaan kunnolla. Ainakin hyvä ammatti tulossa vielä jonain päivänä.

SQ kirjoitti:

Minä auttaisin niin mielellään vähävaraisia perheitä, mutta tiedän että siellä on todella usein taustalla joko peliriippuvuutta, alkoholismia tai materialismia, eli ostellaan uusia hienoja vaatteita ja tavaroita viimeisillä rahoilla, ja sitten valitetaan kun ei ole rahaa. Tämän takia en osallistu keräyksiin, rahat menee järjestön keräyksiin ja pahimmillaan jonkun alkoholismin tai peliriippuvuuden ruokintaan.

Lahjoittaisin heti jos löytyisi sellainen perhe joka yrittää kaikkensa mutta silti rahat ei riitä.

Lapset tulisi hankkia sitten, kun on omat puitteet kunnossa. Ei ole yhteiskunnan vastuulla nämä yksilön valinnat. Tämä pitää nyt saada ihmisten ymmärrykseen.

Tämä. Lisääntyminen ei ole mikään ihmisoikeus eikä toisten ihmisten lasten elättäminen muiden velvollisuus. Lapset tehdään kun on vakaat olot taattu itselle ja tulevalle perheelle tai ollaan sitten ilman niitä lapsia.

Vierailija
668/1734 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana lukea tälläistä kun joku ymmärtää, ettei kaikki köyhät ole em ongelmaisia. Meidän pikku perheemme köyhyys johtuu siitä, kun olen yh ja opiskelen. Eli emme edes saa toimeentuotukea, mikä olisi jo suuri summa elää. Tulomme puolet siitä. Lainaa en ole ottanut, kituutan mieluummin. En ostele materiaa eikä minulla ole mt ongelmia tms. Koulun takia vain köyhä ollut viimeiset vuodet.

Hope ei tänä vuonna lahjoita joululahjoja ollenkaan mutta onneksi olen tarjouksesta lähinnä jo kesästä lähtien lapselle haalinut lahjoja, joten oikein mukava joulu tulossa. Toivon saavani kirkolta lapsiperheille tarkoitetun ruokalahjakortin, se auttaisi joulun järjestämisessä.

Sinulta en kerjää mitään, halusin vain tuoda esille, että on hienoa kun jotkut näkevät asian noin. Itsekin haluan joskus tulevaisuudessa auttaa toisia lapsiperheitä, mutta en lahjoittaa keräyksiin. Niin sitten kun alan joskus tienaamaan kunnolla. Ainakin hyvä ammatti tulossa vielä jonain päivänä.

SQ kirjoitti:

Minä auttaisin niin mielellään vähävaraisia perheitä, mutta tiedän että siellä on todella usein taustalla joko peliriippuvuutta, alkoholismia tai materialismia, eli ostellaan uusia hienoja vaatteita ja tavaroita viimeisillä rahoilla, ja sitten valitetaan kun ei ole rahaa. Tämän takia en osallistu keräyksiin, rahat menee järjestön keräyksiin ja pahimmillaan jonkun alkoholismin tai peliriippuvuuden ruokintaan.

Lahjoittaisin heti jos löytyisi sellainen perhe joka yrittää kaikkensa mutta silti rahat ei riitä.

Lapset tulisi hankkia sitten, kun on omat puitteet kunnossa. Ei ole yhteiskunnan vastuulla nämä yksilön valinnat. Tämä pitää nyt saada ihmisten ymmärrykseen.

Tämä. Lisääntyminen ei ole mikään ihmisoikeus eikä toisten ihmisten lasten elättäminen muiden velvollisuus. Lapset tehdään kun on vakaat olot taattu itselle ja tulevalle perheelle tai ollaan sitten ilman niitä lapsia.

Itse asiassa lisääntyminen on ihmisoikeus. Ja hyvinvointivaltiossa kuten Suomi ihan perustuslaissa valtio (eli me kaikki kansalaiset) otamme vastuun muista.

Olet siis väärässä,

Vierailija
669/1734 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senttiäkään en antaisi näille perheille, jotka eivät arvosta edes itse itseään sen vertaa, että tekisivät töitä lastensa eteen. Suomi elättää nämä perheet toisten perheiden selkänahasta repien. Hävetkää lahjoittajat ja kohteet. 

Vierailija
670/1734 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senttiäkään en antaisi näille perheille, jotka eivät arvosta edes itse itseään sen vertaa, että tekisivät töitä lastensa eteen. Suomi elättää nämä perheet toisten perheiden selkänahasta repien. Hävetkää lahjoittajat ja kohteet. 

Kyllä se elämä suakin vielä opettaa. :)

Vierailija
671/1734 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei itketä yhtään. Kaikki perheet saa tt-tukea, työkkäriä, asumistukea, lapsilisää ja yh't elatusmaksuja. Miten ei ole varaa kurahousuihin tai ruokaan?

Vanhemmat voi juoda, polttaa tai narkata rahat. Se eu ole lapsen vika ja kyllä mä sellaista lasta säälisin, jonka on hankkinu täysin väärät ihmiset.

Vierailija
672/1734 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei itketä yhtään. Kaikki perheet saa tt-tukea, työkkäriä, asumistukea, lapsilisää ja yh't elatusmaksuja. Miten ei ole varaa kurahousuihin tai ruokaan?

Ensinnäkin, asumistuki, elarit ja jopa lapsilisä lasketaan tuloiksi tt-tuessa. Eli niitä et saa jos olet tt-tuella. Lisäksi lähes kaikki vuokra-asunnot ovat kalliimpia kuin ne kelan hyväksymät kohtuulliset asumismenot, jopa kaupungin asunnot, kaikkia lääkkeitä ei kela suinkaan korvaa.

Siksi käydään töissä, että on rahaa ja sitä rahaa laitetaan säästöön. Ei eletä toisten rahoilla!!!

Vierailija
673/1734 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SQ kirjoitti:

Itse asiassa lisääntyminen on ihmisoikeus. Ja hyvinvointivaltiossa kuten Suomi ihan perustuslaissa valtio (eli me kaikki kansalaiset) otamme vastuun muista.

Olet siis väärässä,

: D Kerropa, missä kohtaa YK:n ihmisoikeusjulistusta lisääntyminen on julistettu ihmisoikeudeksi?

Vierailija
674/1734 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan edellistä. En myöskään halua ruokkia lasta lainarahalla (opintolaina) joten mieluummin kituutan kuin olen isoissa veloissa valmistuttua. Lapselta ei ole koskaan puuttunut mitään. Itse en ole vaatteita ostanut vuosiin, vain kirppari tai jostain lahjoitus, esim Hope. Välillä hävettää kulkea näin ryysyissä kun kaikki vaatteet nukkaisia ja venyttyneitä. Pitää etsiä juolun jälkeen itselle jotain siistejä paitoja alesta.

Opintolaina on yksi osa opiskelijoille suunnattua tukijärjestelmää. Jos jätät tämän tuen omaehtoisesti käyttämättä, niin sehän on sitten oma ongelmasi. Mutta älä tule parkumaan myöskään kurjuuttasi.

Vierailija
675/1734 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti silmään, että osa kokee peli-toiveet turhina ja tyhminäkin. 

Minulla on autistinen lapsi, ja hänen ainoa harrastuksensa on nimenomaan pelaaminen. Pelaamisen kautta on saanut yhteyden myös sukulaisiinsa, muutamaan samanikäiseen autistiin jne. Älkää pliis tuomitko kaikkea pelaamista tyhjänpäiväiseksi harrastukseksi vain siksi, että ette siitä mitään ymmärrä! Kaikki meistä eivät voi syystä tai toisesta pelailla Afrikan tähteä iltaisin perheen kesken, vaikka kuinka haluaisivat. 

Vierailija
676/1734 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SQ kirjoitti:

Olet siis väärässä,

: D Kerropa, missä kohtaa YK:n ihmisoikeusjulistusta lisääntyminen on julistettu ihmisoikeudeksi?

Käväise YK:n nettisivuilla ja kokeile hakea "reproductive rights"...

Vierailija
677/1734 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte lahjoittaa, lahjoittakaa luontoperintösäätiölle, että meillä olisi vielä kymmenen vuoden kuluttuakin maapallo, jossa elää. 

Vierailija
678/1734 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pisti silmään, että osa kokee peli-toiveet turhina ja tyhminäkin. 

Minulla on autistinen lapsi, ja hänen ainoa harrastuksensa on nimenomaan pelaaminen. Pelaamisen kautta on saanut yhteyden myös sukulaisiinsa, muutamaan samanikäiseen autistiin jne. Älkää pliis tuomitko kaikkea pelaamista tyhjänpäiväiseksi harrastukseksi vain siksi, että ette siitä mitään ymmärrä! Kaikki meistä eivät voi syystä tai toisesta pelailla Afrikan tähteä iltaisin perheen kesken, vaikka kuinka haluaisivat. 

Väitän, että erilaiset lautapelit kehittävät lapsen strategista ajattelua, sekä syiden ja seurausten välistä vuorovaikutusta. Ei niinkään Afrikan Tähden kaltainen tuuripeli ehkä, mutta moni muu.

Minun kanssani pelattiim lapsena lautapelejä, nyt pelaan oman muksuni kanssa näitä ja voin kertoa, että pian 6-vuotias ei todellakaan ole mikään heittopussi Tammi-pelissä.

Vierailija
679/1734 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluatte lahjoittaa, lahjoittakaa luontoperintösäätiölle, että meillä olisi vielä kymmenen vuoden kuluttuakin maapallo, jossa elää. 

Eli, jos en maksa 10€ , niin maapallo lakkaa olemasta 10 vuoden päästä?

Vierailija
680/1734 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M1U kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat voi juoda, polttaa tai narkata rahat. Se eu ole lapsen vika ja kyllä mä sellaista lasta säälisin, jonka on hankkinu täysin väärät ihmiset.

Siihen pitää sitten lastensuojelun/sosiaaliviraston puuttua. Joululahjat ei tollaisessa perhehelvetissä mitään muutosta tee, päinvastoin, vanhemmat voi jatkaa lapsilisien narkkaamistaan kun hyväntekeväisyys hankkii joululahjat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän