Lihavien halveksunta
Eräs tuttuni arvostelee ja haukkuu koko ajan lihavia ihmisiä. Mistä tällainen läskiviha johtuu?
Kommentit (55)
Mun mies vihaa lihavia naisia, vaikka itse on mallia "ensin tulee maha ja sitten tulee mies".
Kantsii miettiä, kuka näitä lihavien vastauskommentteja oikein laittelee.
Pitäis noiden setämiesten myös miettiä, onko varaa arvostella.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies vihaa lihavia naisia, vaikka itse on mallia "ensin tulee maha ja sitten tulee mies".
Minä en ymmärrä yhdenkään ihmisryhmän vihaamista. Olisi se rankkaa elää vihaten jotain. Itse tulen lähinnä surulliseksi ihmisten kapeakatseisuudesta ja suoranaisesta typeryydestä, mutta toivon kuitenkin että joskus hekin näkevät valon ja huomaavat että elämää on muunkinlaista kuin heidän elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samasta syystä kuin tupakalla tai viinalla terveytensä tärveleviä halveksutaan.
Ei pidä paikkaansa
Ei minulla ainakaan ole mitään muuta syytä halveksua laiskoja läskejä kuin em. syyt.
Nyt kun alat kiistämän toisten mielipiteet niin esittäisitkö omasi?
-eri
Eli halveksut laiskoja läskejä? Entä ahkerat läskit? Vai oletko niin läskipää, että et oikeasti ymmärrä että lihavuus ei todellakaan määritä ihmisestä muuta kuin kehon koon?
Ylipaino ei ole haitaksi vain sille ulkonäölle vaan se vaikuttaa myös aivojen suorituskykyyn.
Kiva, että annat ketjuun lisää esimerkkejä siitä, miten lihavia halveksutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samasta syystä kuin tupakalla tai viinalla terveytensä tärveleviä halveksutaan.
Ei pidä paikkaansa
Ei minulla ainakaan ole mitään muuta syytä halveksua laiskoja läskejä kuin em. syyt.
-eri
Eli halveksut laiskoja läskejä? Entä ahkerat läskit? Vai oletko niin läskipää, että et oikeasti ymmärrä että lihavuus ei todellakaan määritä ihmisestä muuta kuin kehon koon?
Ylipaino ei ole haitaksi vain sille ulkonäölle vaan se vaikuttaa myös aivojen suorituskykyyn.
Mielenkiintoista. Kuinkakohan monta tohtorintutkintoa mulla olisikaan hoikkana.
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä samasta syystä, mutta ylipaino on samallainen terveysriski. Outoa, että on hyväksyttävää sanoa tutulle ihmiselle tupakalla, että tapat itsesi tuolla, mutta sanoppa Hesburgerissa sama lihavalle, joka ahmii kerrosateriaa. Eikö kehopsitiivisuuden voisi laajentaa koskemaan myös keuhkoja, ja maksaa. Tekopyhää koko kehopositiivisuus.
Muutaman sairaalloisen lihavan naisen vihankohteeksi joutuneena, ei paljon arvostusta heru.
Vierailija kirjoitti:
Naisten lihavuus onkin ongelma ollut aina! Ei miesten lihavuus ole saanut aikaan keskusteluja tai lööppejä syksyn/tammikuun numeroon.
Mitä ihmettä? Vuosikaudet on luettu millä karppausohjelmalla laihtuu nopeiten - naistenlehdistä.
Miesten lihavuus ei ole päivittäisenä puheenaiheena myöskään vauvalla.
Pitäisikö asiaan tehdä muutos?
Totta kai. Heti kun ämmät alatte tuottaa rahaa.
Alkakaa elättää ukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa
-eri
Ei vaikuta. Itsekin ylipainoisena olen menestynyt hyvin urallani, suorittanut vaativan maisterintutkinnon hyvin arvosanoin, olen hankkinut upean perheen, säästöjä ja sijoituksia, hyvän elintason, enkä suinkaan ole ainoa. Ainoa mikä ylipainoisia jarruttaa on läskifobia.
Kun vaivat alkaa , on jo liian myöhästä. Joten nauti nyt niistä sijoituksista kunnolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa
-eri
Ei vaikuta. Itsekin ylipainoisena olen menestynyt hyvin urallani, suorittanut vaativan maisterintutkinnon hyvin arvosanoin, olen hankkinut upean perheen, säästöjä ja sijoituksia, hyvän elintason, enkä suinkaan ole ainoa. Ainoa mikä ylipainoisia jarruttaa on läskifobia.
Kun vaivat alkaa , on jo liian myöhästä. Joten nauti nyt niistä sijoituksista kunnolla
Nautinkin. Se sinua taitaa nyppiäkin? Että nautin elämästäni, myös hyvästä ruoasta ja juomasta.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa aika moni läski möhömahamies, joka on kuin tikittävä aikapommi haukkuu/halveksuu lihavia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä että läskit syyttelevät jatkuvasti lääkäreitä, hoikkia, urheilevia etc. läskifobiasta ja että läski ei koskaan aiheuta terveysongelmia mutta läskifobia aiheuttaa, kehopositiivisuus kuuluu ainoastaan läskeille, "if you're thin you're not coming in!" "only dogs like bones" yms. paasaus aiheuttaa ennenpitkää vastareaktion.
😅😅😅😅😅😅😅🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣Ai sana, tuli piss't housuun, kun nauroin niin paljon. Onko sinulla lisäänäitä älynvälöyksiä, haluaisin nauraa lisää. Toisten tyoeryydelke nauraminen on ihan parasta👍👍👍
Minäkin nautin hyvästä ruuasta, en vain ahmi sitä kuten lihavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa aika moni läski möhömahamies, joka on kuin tikittävä aikapommi haukkuu/halveksuu lihavia naisia.
Tämä on niin nähty. Ex mieheni, joka oli kaljamahainen plösökki arvosteli ja haukkui kaikkien naisten ulkonäön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kerran eräs tällainen haukkui itseään hoikempaa naista läskiksi ym., niin sanoinpa hänelle, että vois vähän katsoa peiliin, kun on isommat tissit, kuin sillä naisella. Hiljeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin nähty. Ex mieheni, joka oli kaljamahainen plösökki arvosteli ja haukkui kaikkien naisten ulkonäön
Miesten mielestä mies saa olla lihava, se vaan kuuluu asiaan. Jos nainen on, se on tuomittava synti. Miehet arvostelevat eniten ja syy on pohjimmiltaan naisvihassa
Pitäisi enemmän pohtia syitä mistä lihavuus johtuu. Ja myös sitä miksi ihmiset ovat haluttomia huolehtimaan isestään. Mä olen 164/80, töissä ja kaupungilla olen hoikimmasta päästä. Melkein kaikki vastaantulijat ovat järjestään sairaalloisen lihavia. Missä on vika? Sokerissa? Masennuslääkkeissä? Yhteiskunnan ilmapiirissä ts. lohtusyömisessä? Omalla kohdalla minut lihotti liika piilosokeri. Olen siis ollut paljon lihavempi mutta kohonneet rsva- ja maksa-arvot + lääkärin sanat pysäyttivät.
Lihavuus on oma valinta niin kuin myös tupakointi, liika juopottelu, uskovaisuus ym
Vierailija kirjoitti:
Viina on niin pyhä lehmä Suomessa, että jos kehtaatkin sitä arvostella sitä tuhotaan suunnilleen. Juhlissa se raitis on se halveksittu henkilö, ei se viinaa juova.
Olen ollut ylipainoinen 25 vuotta. Eilen sitten kävin ravitsemusterapeutilla, haluaisin laihtua sen 10 %. Lopputulos: Syön liian vähän, pitää lisätä syömisiin proteiineja ja kasviksia. No, tiedän etten ole suursyömäri enkä mussuta munkkia päivät pitkät. Enkä edes lauantaina ahmi päättömästi. En juuri käytä alkoholia. Mutta enpä oikein jaksa uskoa, että syömisen lisäämisellä paino lähtee alaspäin.
Mutta tuntuuhan se kohtuuttomalta, että minua syyllistetään painostani, puhutaan läskiveroista ja ties mistä... Ja ajatellaan, että en saa ikinä syödä sitä munkkia, koska olen lihava.
Miksi luonnostaan hoikat saavat syödä niin paljon ja kuinka epäterveellisesti tahansa eikä kukaan syyllistä heitä? Jos minä syön sen yhden jäätelötötterön kesässä, katsotaan kieroon :(