Ovatko kaikki 4-5-luokkalaiset pojat pelifriikkejä?
Poikani ei halua luokkakaveriaan meille kylään, koska hän vain pelaisi vaikka 5h putkeen. Tämä kaveri kiertää milloin kenelläkin ja sitten se on vain pelaamista. Muuta ei suostu tekemään.
Muutenkin poikien luokkakaverikyläilyt on lapseni luokalla vain sitä että pelataan?
Onko tämä jotenkin normi nykyään? Ettei muuta enää tehdä eikä halutakaan?
Poikani ei halua tänne ketään koulukavereita kun se on vain sitä pakkopelailua. Paremmat kaveruudet on löytyneet harrastusten parista.
Kommentit (10)
Oma poika tykkää palata koneella mutta minusta se on aikuisen hommaa sanoa että nyt riittää.
Minusta tälläisien asioiden kuuluu kulkeutua kotiin, eikä alkaa rajoittamaan kaveruutta. Miltä sinusta tuntuu jos joku tuollainen asia vaikuttaisi sinun lapsen kaverisuhteisiin? Minusta me aikuiset ollaan vähän enempi läsnä kuin tuo.
Minä ainakin kotona määrittelen peliajat ja yhtälailla komennetaan muitten lapset pois koneelta kuin omat lapset. Eikä siinä ole mitään outoa jos pelikoneella viihdyttäisiin, muistan tuon omastakin lapsuudesta että oltaisiin pelattu aina jonkun kotona vaan Super Mariota. :) Tylyä jos vanhemmat ei sitten tekisi hommalle pistettä vaan asia olisi tullut kaveruuden väliin.
Itselläni on viisi lasta, melko hyvä käytöksisiä mutta niin hekin joskus yllättää käytöksellään ja toiminnallaan. Ei siis auttaisi ristitä joitain lapsia joknkunlaisiksi ja sitten kuvitella että oma lapsi osaisi toimia muualla.
Saati sitten että oma lapsi on se joka määrää leikit! Sekin on vakavasti seurattava asia, ymmärrän ettei sinun lapsi pidä mistä toinen mutta ei sekään niin mene että sinun lapsi määrää leikit ja pelit, eikö?
Nyt en ymmärtänyt.
Minun poikani ei halua häntä meille, koska kaveri VAIN pelaa. Meillä ja kaikilla muillakin käydessään. Lapseni ei jaksa vain pelata. Understood?
AP
Et ole suomenkielinen? Ulosanti aika heikkoa.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 09:48"]
Oma poika tykkää palata koneella mutta minusta se on aikuisen hommaa sanoa että nyt riittää.
Minusta tälläisien asioiden kuuluu kulkeutua kotiin, eikä alkaa rajoittamaan kaveruutta. Miltä sinusta tuntuu jos joku tuollainen asia vaikuttaisi sinun lapsen kaverisuhteisiin? Minusta me aikuiset ollaan vähän enempi läsnä kuin tuo.
Minä ainakin kotona määrittelen peliajat ja yhtälailla komennetaan muitten lapset pois koneelta kuin omat lapset. Eikä siinä ole mitään outoa jos pelikoneella viihdyttäisiin, muistan tuon omastakin lapsuudesta että oltaisiin pelattu aina jonkun kotona vaan Super Mariota. :) Tylyä jos vanhemmat ei sitten tekisi hommalle pistettä vaan asia olisi tullut kaveruuden väliin.
Itselläni on viisi lasta, melko hyvä käytöksisiä mutta niin hekin joskus yllättää käytöksellään ja toiminnallaan. Ei siis auttaisi ristitä joitain lapsia joknkunlaisiksi ja sitten kuvitella että oma lapsi osaisi toimia muualla.
Saati sitten että oma lapsi on se joka määrää leikit! Sekin on vakavasti seurattava asia, ymmärrän ettei sinun lapsi pidä mistä toinen mutta ei sekään niin mene että sinun lapsi määrää leikit ja pelit, eikö?
[/quote]
Riippuu paljon vanhemmissta. Asumme Keski-Euroopassa ja meilläpäin on tavallista, että lasteni kaverit kysyvät ensin minulta lupaa tietokoneella pelaamiseen. Jos vastaan kieltävästi (koska ulkona kaunis ilma tms.), niin lapset tottelevat mukisematta ja lähtevät ulos. Suomalaisten serkkujen kanssa tämä ei tosin toimi, vaan jankkaaminen ja kiukuttelu jatkuisi vaikka maailman tappiin...:-)
se yrittää sanoa että vika on siinä ap:n pojassa kun ei suostu kaverin pelivaatimuksiin. Että on outo jos ei halua pelata kuutta tuntia päivässä
Suomessa vieraatkin lapset vänkkäävät vastaan. Vanhemmille yritetään sanella sääntöjä, väitetään vastaan ja elämä on yhtä koneella nuhjaamista. Suomessa on ok että vain pelataan.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 10:13"]
Suomalaisten serkkujen kanssa tämä ei tosin toimi, vaan jankkaaminen ja kiukuttelu jatkuisi vaikka maailman tappiin...:-)
[/quote]
Omasta kokemuksesta voin sanoa, ettei tuossa iässä vielä älyttömän paljoa pelata, vaan ulkona viihdytään vielä ihan hyvin...
Eikä ap sun lapsen tarvitsekaan sitä pelaajaa teille ottaa, leikkiköön niiden kavereiden kanssa, joiden kanssa hommat sujuu.
On se pitkälti normi valitettavasti. Tosin mun 6:lla oleva poika pelaa tosi vähän ja onneksi on löytänyt YHDEN samanoloisen pojan. Ovat mieluummin ulkona tekemässä jotain hommia tai pyöräilevät ja keräävät pulloja tms.
Mä olen tietoisesti yrittänyt, ettei mun lapsista tule mitään tietotekniikan orjia. Mua säälittää nämä jatkuvasti pelailevat lapset :(.
Mun poika kyllä ulkoilee joka päivä. On sillä huoneessaan pelikone, mutta pelaa vain joskus. Koskaan pelaamista en ole rajoittanut, koska peli avataan vain joskus ja silloin omasta puolestani saa pelata niin kauan kuin huvittaa.
Enimmäkseen se taitaa noin olla. Ei niitä ulos saa millään.