Mikä Jormalle toiseksi nimeksi
Kommentit (23)
Uljas. Tai jos pidempi nimi ei haittaa, niin Jorma Uljas Kullervo.
Upea, jylhä suomalainen nimi.
Muunnelma Kullervosta, ihan vaan Kullero. (Muistan kun mummollani oli kukkapenkissä sellaista keltaista kukkaa ja mummo puhui aina, että kyllä on komea tuo mun kullero...hih, hih, onkohan sen kukan oikea nimi kullero..)
Sattuukohan sukunimi olemaan Käteinen? Sittenhän Jyrki olis kiva.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 22:24"]
Muunnelma Kullervosta, ihan vaan Kullero. (Muistan kun mummollani oli kukkapenkissä sellaista keltaista kukkaa ja mummo puhui aina, että kyllä on komea tuo mun kullero...hih, hih, onkohan sen kukan oikea nimi kullero..)
[/quote]
Kullero on tosi kaunis keltainen leinikkikasvi. Muistaakseni Lapin maakuntakukka, tai ainakin jonkun pohjoisen alueen.
Kullervon nimi tulee kulta-sanasta. Te ette varmaan voi kutsua ketään ihmistä kullaksikaan, kun se hihhih kuullostaa melkein kuin kullilta. Eikä teillä kai ole edes kultasormusta, kun sitten teillä on melkein kuin kulli kädessä.
No eipä oo koskaan tullut kultasormuksesta kulli mieleen, mutta kiitos vinkistä, tästä lähtien varmaan tulee ;D Jokohan tuo mun oma Kullervo kohtaa tulee tänne mun viereen, voisin ottaa sitä vähän hih, kullerosta kiinni..
Dick