Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kamala äiti

Hasa
17.11.2020 |

Mulla on 4 vuotias erittäin uhmakas (ollut jo 2 vuotta), temperamenttinen ja yleensä täysin tottelematon villi poika. Alan olla todella väsynyt lapsen käytökseen. Joka asiasta saa vääntää (ei, en halua, haluanpas, en pue, en riisu, en syö, haluan sitä haluan tätä...) ja sitten lapsi hermostuu todella herkästi. Huitoo ja huutaa ja suorastaan rääkyy.

Tänään otimme jälleen yhteen ja napparin lasta kiinni poskista kämmenillä. Koen suurta syyllisyyttä. En olisi näin saanut toimia. Olen vaan todella väsynyt lapsen käytökseen. Nyt toisessa poskessa punakka jälki. Pelkään että tulee mustelma. Pelkään viedä lasta huomenna päiväkotiin jos mustelma.

Juttelimme lapsen kanssa tilanteesta ja pyysin anteeksi ja kerroin että tein väärin.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis nappasin poskista niin että lapsen pää oli käsieni välissä ja puristin. Kamalaa käytöstä minulta.

Vierailija
2/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lanseerata vaikka kamala äiti lohtusuklaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt haet apua tilanteeseen. Kyllähän tuo on ensimmäisiä varoitusmerkkejä, että kaikki ei ole hyvin sinullakaan. Olet väsynyt ja te molemmat ansaitsette apua. Onko päiväkoti huolissaan lapsen vilkkaudesta?

Vierailija
4/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olet.

Vierailija
5/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän väsymyksesi tilanteeseen. Minulla on myös erittäin vilkas ja temperamenttinen lapsi, tosin teini jo. Vaikka tuo tekemäsi ei hyväksyttävää olekaan, niin älä suotta piinaa itseäsi, et varmasti ole kamala äiti, ylilyöntejä sattuu. Luulen, että otit tuosta opiksesi. Hyvä, että juttelit lapsen kanssa jälkeenpäin. Tsemppiä.

Vierailija
6/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa.

Vierailija
7/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt haet apua tilanteeseen. Kyllähän tuo on ensimmäisiä varoitusmerkkejä, että kaikki ei ole hyvin sinullakaan. Olet väsynyt ja te molemmat ansaitsette apua. Onko päiväkoti huolissaan lapsen vilkkaudesta?

Ei. Lapsi on kuulemma kuin unelma päiväkodissa. Iloinen ja tottelevainen. Toimelias kyllä mutta ei villi.

Meillä on myös vauva kotona. Tuntuu että kotona tämä mellastaminen on huomion hakua. Ja olen siis väsynyt lapsen kanssa vääntämiseen joka ikisestä asiasta ja kun kiellän vaikka vääntämästä vauvan jalkoja niin alle minuutin päästä vääntää taas. Juoksee ja huutaa ympäri taloa.

Lapsi osaa olla ihana ja kiltti ja aivan mahtava tapaus, mutta tuntuu että jotku päivät vaan on ihan hirveitä!

Vierailija
8/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teet mitä teet, älä ainakaan vahingossakaan,nyt tai myöhemmin, mainitse asiasta kenellekään valtion tai kunnan hoito/kasvatuskoneistossa virkasuhteessa olevalle. Heidän tehtävänsä määräämien velvoitteidensa vuoksi siitä seuraa vaan turhaa yhteiskunnan rahan, sinun perheesi ajan sekä hermojen haaskausta. Nimim. kokemusta on vaikken ole äitikään

Vierailija
9/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskan. Sinun täytyy kuitenkin pitää hermot kurissa (tiedän, helppo sanoa)... paras olisi että saat olla ihan yksin lapsesta. Onko isä kuvioissa?

Vierailija
10/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella johdonmukaisesti kurittamaan sitä lasta jos lapsi on uhmakas ja tottelematon. Se uhmakkuus ja tottelemattomuus tulee juuri siitä, että lapsi on oppinut, ettei huonosta käytöksestä seuraa itselle mitään oikeasti tuntuvaa ikävyyttä.

Ennen kuritusta on syytä itse rauhoittua, ja sitten selittää lapselle sekä ennen että jälkeen kurituksen, että minkä takia se kuritus tuli ja myös kysellä lapselta, että ymmärsikö asian ja miten voi tehdä jatkossa toisin. Se riippuu ihan lapsesta, että millainen kuritus tehoaa. Monista 4v ikäisistä saa uhman pois jo ihan tavallisella jäähyllä.

Vierailija
11/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muistanut sanoittaa lapsen tunteita, käyttää tunnekortteja ja muutenkin noudattaa neuvolan kasvatussuosituksia? Ei niitä kasvatussuosituksia turhan takia anneta vanhemmille, kuten moni huomaa kantapään kautta.

Vierailija
12/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuskan. Sinun täytyy kuitenkin pitää hermot kurissa (tiedän, helppo sanoa)... paras olisi että saat olla ihan yksin lapsesta. Onko isä kuvioissa?

On isä kuvioissa. Tässä ihan perheenä elellään. Isä oikeastaan lähes yhtä väsynyt tuohon pojan käytökseen. Tietysti minä olen pojan kanssa enemmän ja temppuilee minulle enemmän.

Tiedän että pitäisi hillitä itsensä. Anteeksi ruma sana mutta tuo lapsi tekee minusta hullun! Aamulla ensimmäisenä joko kitistään jostain tai sit ollaan uhmakkaita. Pukemisessa kestää helposti yli puoli tuntia ja aamupalalla mikään ei kelpaa. Aamu alkaa jo yleensä riitelyllä ja huudolla.

Vierailija
13/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opetella johdonmukaisesti kurittamaan sitä lasta jos lapsi on uhmakas ja tottelematon. Se uhmakkuus ja tottelemattomuus tulee juuri siitä, että lapsi on oppinut, ettei huonosta käytöksestä seuraa itselle mitään oikeasti tuntuvaa ikävyyttä.

Ennen kuritusta on syytä itse rauhoittua, ja sitten selittää lapselle sekä ennen että jälkeen kurituksen, että minkä takia se kuritus tuli ja myös kysellä lapselta, että ymmärsikö asian ja miten voi tehdä jatkossa toisin. Se riippuu ihan lapsesta, että millainen kuritus tehoaa. Monista 4v ikäisistä saa uhman pois jo ihan tavallisella jäähyllä.

Jäähyä joskus kokeilin, menee rääkymiseksi ja uhmaa niin kovaa vastaan että meni jo siihen hermot.

Kun nappasin kiinni ja puristin niin taisin siinä hälle sanoa että nyt on aika rauhoittua ja alkaa tottelemaan.

Pelottaa jos jää jälki ja päikyssä ne asiasta kysyy. Mitä ihmettä mä sanon? Myöntää en haluaisi.

Vierailija
14/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ajan, kun itsellä oli vauva ja vähän vanhempi. Kamala äiti olin minäkin joskus.

Yritä saada nukuttua mahd. paljon, väsyneenä ei jaksa mitään. Onko lapsi mustasukkainen? Haluaako mennä päiväkotiin, vai onko surullinen kun äiti jää kotiin vauvan kanssa?

Vierailija
15/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Ota asia esille jonkun kanssa ja saat tarvittaessa apuja. Avoimuudesta ei ketään rangaista! Minä väsyneenä uuvuin lapseeni ja läppäsin häntä päähän. Päiväkodissa kerroin asian ja otin yhteyttä perheneuvolaan ja pääsin juttelemaan ja sain konkreettisia neuvoja tilanteisiin joissa meinaa hermo pettää. Vain kiitosta sain avoimuudesta.

Vierailija
16/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi niinkuin haluaisit lapsesi nyt ja aikuisena toimivan.

Vierailija
17/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäähyä joskus kokeilin, menee rääkymiseksi ja uhmaa niin kovaa vastaan että meni jo siihen hermot.

Kun nappasin kiinni ja puristin niin taisin siinä hälle sanoa että nyt on aika rauhoittua ja alkaa tottelemaan.

Pelottaa jos jää jälki ja päikyssä ne asiasta kysyy. Mitä ihmettä mä sanon? Myöntää en haluaisi.

Sua stressaa hirveästi ja pelottaa jos tarhassa huomaavat tai lapsi kertoo itse. Aiotko sitten valehdella? Voit kertoa asiasta avoimesti. Kuka nyt avoimesta rehellisyydestä käy kimppuun ja tekee elämästä entistä vaikeampas. Itselläni siis hyvä kokemus, kun kerroin ja hain apua.

Vierailija
18/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten vaan joku muu menetelmä käyttöön jos jäähy ei toimi. Vaihtoehtoja on aika paljon. Yksi hyväksi havaittu on esim. se, että ottaa lasta ranteista kiinni ja pitää lasta seisomassa niin, että lapsen kädet ovat suorina ylhäällä, ja sitten pitelee lasta siinä asennossa niin kauan, kunnes uhma on poissa.

Päikkyä ei kannata pelätä. Siellä on enimmäkseen ihan maalaisjärkiset hoitotädit hommissa eikä siis todellakaan mitkään kyttäävät ja tosielämästä vieraantuneet lasuhysteerikot.

Vierailija
19/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan 99%:ssä perheistä tukistettiin, nippaistiin tms. eikä todellakaan kauhisteltu eikä elämä ollut pilalla. En ymmärrä miksi tuosta pitäisi tehdä joku elämää suurempi asia.

Vierailija
20/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Lapsesi on Yhdysvaltojen varapresidentti. Vaikea uskoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän