Mikä on arvokkain tavarasi?
a) Ostohinnaltaan b) mahdolliselta jälleenmyyntiarvoltaan?
Itse saat määritellä, minkä lasket tavaraksi/esineeksi!
Kommentit (13)
Jaa-a. Varmaan auto. Kai siitä muutaman tonnin saisi. En laske asuntoa tavaraksi.
Auto n. 90 000. Jälleenmyyntiarvo riippuu vähän siitä kuinka monen vuoden päästä sen myyn.. jos myisin nyt niin varmaan n. 70 000. Ja tiedoksi vaan niille jotka meinaavat alapeukuttaa siitä syystä että mulla on kallis auto; en ole rikas, asuntoni on pölyinen ja vanha kaksio huonolla alueella. Tuo auto on ainut hieno asia mitä mulla on.
Ostohinnaltaan arvokkain varmaankin vihkisormus.
Mutta jälleenmyyntihinnaltaan veikkaisin Chanelin laukun vievän voiton, niissä kun tuppaa hinnat nousemaan kokoajan ja omani on priimakunnossa.
Asuntoa en minäkään laske tavaraksi.
En laske asunto-osaketta tai muitakaan osakkeita tavaroiksi.
Arvokkaimmat esineet:
- Rolex Lady Datetjust
- Kalevala Koru Pohjantähti -kääty
- Koira (!)
Vihkisormus (nyt maksaa samanmoinen 3000 euroa, mutta ei varmaan käytettynä ole samanarvoinen), yksi koru (en kerro tarkemmin n. 1600 euroa) pari antiikkiesinettä arvo. n. 3000-5000 euroa (per kpl), tarkemmin en määrittele ettei tutut tunnista.
En laske kiinteistöä tai autoa tavaraksi joten vastaan minkkiturkki, 4990e. Jälleenmyyntiarvo on yhdentekevä, koska ei ole aikomustakaan luopua siitä.
Tunnearvoltaan arvokkainta ovat edesmenneen omaiseni tekemät huonekalut.
Isoisoisoäitini kultainen kihlasormus ja korvakorut, kaikissa aito hiottu safiiri. Sormus on valtava. Kultaseppä arvioi korujen arvoksi seitsemän numeroisen summan. En ole myymässä, valtava tunnearvo
Auto maksoi 17 000.
Keittiö maksoi 15 000 koneineen.
Sänky maksoi 4 000.
Mitään muuta yli tonnin arvoista meillä ei ole ostettukaan ikinä (asunnon lisäksi) - paitsi joskus lentolippuja maailman ääriin. Mun vihkisormuskin tais jäädä vähän alle kun kolme sormusta maksoi yhteensä joku 2 000. Satasia on mennyt urheiluvälineisiin.
Moottoripyörä ostohinnaltaan, muttei sen jälleenmyyntiarvo kyllä kummoinen ole!
Sello, ostohinta oli markoissa n. 10 000 mk. Kaipa siitä 1000 - 1500 € saisi, myydä en kylläkään aio.
Asunto on miehen nimissä, mutta autoni on varmaankin sitten kallein tavaraomaisuuteni. Sen kanssa liki samanarvoinen on ostamani arvotaulu.
Lasken asunto-osakekirjan esineeksi: 177 000 e.
Silti arvokkainta, mitä omistan, ovat isoäitini äidin (s. 1892) isoäidin (s. 1832) kultaiset korvakorut suunnilleen vuodenlta 1850.