Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiskotien sisustus on sekava!

Vierailija
17.03.2014 |

Olen seurannut asuntoilmoituksia ja päässyt näin kurkistamaan tuntemattomien ihmisten koteihin. Olen huomannut, että iso osa sisustuksesta 200 000 - 300 000 euron kodeissa on aika tyylitöntä ja halpaa. Tavaroita on haalittu niin monta eri tyyliä samaan tilaan, ettei yhden käden sormet riitä. Tämä oli vain tällainen huomio. Mitä mieltä itse olet omasta sisustuksestasi ja sen suunnitelmallisuudesta?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen kiinnittänyt huomiota siihen että Suomessa ei osata sisustaa edes niitä miljoonalukaaleita! Talo saattaa olla hieno kaikinpuolin, tarkkaan harkitut yksityiskohdat jne. Pihoineen. MUTTA sitten kun katsotaan sitä sisustusta, ei olla osattu ollenkaan sitä hommaa. Verraten esim. Venäjällä ihmiset osaavat sisustaa ne lukaalinsa. Ei ole mikään ristiriidassa ja silmä lepää

Tämähän oli sarkasmia :)

Vierailija
42/54 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos selaisit vaikka noita italian asuntomainoksia? casa.it vaikka. Sieltä löytyy kyllä kuvia, vaikka millaisista sisustuksista ihan oikeista italialaiskodeista eikä mistään scavolinin esiteestä. Ei suomalaiset sisustukset häviä tuon hintaluokan asunnoissa millään tavoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistöllä suomalaisista se todellisuus on kuitenkin sitä, että on kaksio lähiössä, jossa ruskea 80-90 -luvun nahkasohva, jonkinlainen sohvapöytä ja  velaksi ostettu 66-tuuman led full HD-tv.  

Vierailija
44/54 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole täydellisen harmonista, enkä sitä haluakaan. Meillä on silti omaa silmäämme hivelevä koti jossa viihdytään ja se on tärkeämpää kuin joku yleismaallisen täydellinen sisustus. :) Meillä näkyy matkamuistot sekä toisen puoliskon intialaiset juuret, kuten myös suomalaisuuskin ja mielestäni nämä yhdistyy hyvin.

Vierailija
45/54 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen kiinnittänyt huomiota siihen että Suomessa ei osata sisustaa edes niitä miljoonalukaaleita! Talo saattaa olla hieno kaikinpuolin, tarkkaan harkitut yksityiskohdat jne. Pihoineen. MUTTA sitten kun katsotaan sitä sisustusta, ei olla osattu ollenkaan sitä hommaa. Verraten esim. Venäjällä ihmiset osaavat sisustaa ne lukaalinsa. Ei ole mikään ristiriidassa ja silmä lepää

Tämähän oli sarkasmia :)

Millainen on suomalainen miljoonalukaali? Vastaus: betonista rakennettu, hyvin suorakulmainen ja paljon lasipintoja sisältävä, kliinisen näköinen harmaahko helvetin ruma, nykyaikaisen näköinen ja tunnelmaton möhkäle.

Vierailija
46/54 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kodit ovat järjestään aika viihtyisiä ja kauniisti kalustettuja. Yksilöllisiä, mikä ei tietenkään ole kaikkien mieleen, mutta yleisesti ihan ok himoja.

Opiskeluaikoinani Englannissa oli aika moni ns. tav. perheen koti sisustettu kolkosti sekä synkästi. Kylppäreissä usein jopa vanha kokolattiamatto, yök. Ei siitä sen enempää. Kylmää ja kosteata.

Huoneet järjestään liian pieniä mammutti huonekaluille ja värit synkkiä. Muutama poikkeuskin tietysti oli, mutta enemmistö missä tuli vierailtua oli tätä luokkaa.

Tuli käytyä aika monessa asunnossa, kun opiskelemani ala sitä vaati.

Jenkeissä pisti silmään että isossa huoneessa  saattoi olla muutama huonekalu ja nekin tiukasti seiniä pitkin ja verhot järjestään aivan eri maailmasta.

Nämä nyt olivat vain muutamia otoksia, sillä kukaanhan ei pysty/voi joka luojan kämppää tsekata. Nämä jäivät vain tyyleistä mieleen.

Jokainen tekee kuitenkin mieleisensä sisutuksen tai on tekemättä, pääasia että itse ja perhe+ystävät viihtyvät:)

Vierailija
47/54 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kaksi sallittua sisustustyyliä: moderni ja maalaisromanttinen. Tietenkin modernit yökkäilevät maalaisromanttiselle ja maalaisromanttiset pitävät modernia liian kliinisenä ja kolkkona. 

Vierailija
48/54 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä maku tai tyyli ole ensi sijassa kiinni rahasta. Vähälläkin rahalla voi sisustaa kauniisti ja kodikkaasti. Yleinen virhe on, että asunto on tumpattu niin täyteen kamaa, että se tuntuu joltakin varastolta. Ja ne tavarat ovat yhteen sopimattomia. On jopa neljää, viittä puulajia (viilua lastulevyn päällä) ja jokainen esine edustaa omaa aikakauttaan.

Viime aikoina silmiini on osunut monta olohuonetta, jotka ovat muodoltaan pitkulaisia. Kalusteet ovat kahdella pitkällä seinällä, toisella valtaisa musta divaanisohva ja toisella tv-taso ja mahdollisimman suuri telkkari, eikä sitten paljon muuta. Ei verhoja ikkunoissa, tai jos on, niin jonkunlaiset mustat retaleet roikottavat tangosta muutamalla nipsulla kiinni. Ei mattoa lattialla, paitsi ehkä parvekkeenoven edessä pieni lipare. Kyllä on kalseaa. Mutta rekvisiittana täytyy olla nykyään kitara tai kaksi sekä orkidea, jota kuljetetaan huoneesta toiseen joka kuvaan. Joillakin myös hedelmä- tai kynttiläasetelma.

Vierailija
49/54 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua ihmetyttää jenkkien sisustustyyli. Ainakin tv-ohjelmien perusteella vaikutta erikoiselta: seinillä ei ole mitään, huonekaluina olohuoneessa tyyliin sohva + tv tai jollain joku lasten muovimökki nurkassa ja leluja siellä täällä...

Vierailija
50/54 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin pk-seudulla moni halvassa perheasunnossa (juuri se 200.000 - 300.00 euron!) asuvalla perheellä on juuri asuntolaina korkeimmillaan, autolaina, lasten tarhamaksut, lasten vaate/harrastushankinnat jne. Velkamäärä on lapsiperheissä usein korkeimmillaan juuri kun on muitakin menoja paljon, kaikki raha mikä tulee, meneekin samoin tein (remontoimiseen, auton huoltomaksut, lasten harrastukset ja vaatemenot, isot ruokalaskut ja sähkölaskut jne) ja sitten se raha mikä jää yli, pistetään säästöön pahanpäivän varalle, tai lyhennetään sitä velkamäärää... Ei vain esim. pk-seudulla jää kuin rikkaimmille rahaa ostaa koko sisustuskokonaisuutta! Ja käytetyn tavaran perässä ei moni perheellinen enää jaksa juosta ja selata netistä (ja jos sellainen sopivan hintainen ja näköinen tuote tulee myyntiin, meneekin se heti myydyksi, pitäisi olla joka päivä haukkana vahtimassa). Eli resurssit niin ajallisesti kuin rahallisesti ei kohtaa, kaikilla kun ei ole sitä puuseppä-verhoilija miestä aviomiehenään, tai rikasta aviomiestä jonka rahoilla rahoitetaan se sisustus.

Siksi.

Ihme tekosyitä. Vaikka ois halpaa, niin voi se silti olla yhteensopivaa. Miehen perheen asunnot kaikki tosi nättejä, vaikka isä ja eno ovat työttömiä. Todella kivasti sisustettu myös siskon kämppä.

Vierailija
51/54 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja edellä mainitut siis Hollannissa.

Vierailija
52/54 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 21:14"]

Sinuna laajentaisin kyllä tuota kyyläystäsi tuollaisista kuitenkin lähtökohtaisesti tavistenkin ostettavissa olevista kohteista isojen kaupunkien arvoalueiden miljoonakoteihin. Siellä vasta ihmeteltävää löytyisi esimerkiksi sängyissä, jotka on "pedattu" päälle heitetyllä, silittämättömällä päiväpeitteillä.

ei kai kukaan enää nykyään käytä päiväpeitettä?

Meillä käytetään, kun on vieraita tulossa. Se on vain siistimmän näköistä kuin lakanoiden esittely. Petaamattomuus on kuitenkin terveyssyistä parempi, joten yleensä jätetään päiväpeitot laittamatta.

Vierailija
53/54 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään sellaisesta englantilaisesta country house tai ruotsalaisesta kartanotyylistä. Antiikkia, kauniita puulajeja, helmenharmaata, vanhoja öljyvärimaalauksia, itämaisia mattoja. Tyylikkäitä verhoja ja verhoiluja, suuria mukavia nojatuoleja. Se on minusta kodikasta ja mukavaa.

Vierailija
54/54 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään sellaisesta englantilaisesta country house tai ruotsalaisesta kartanotyylistä. Antiikkia, kauniita puulajeja, helmenharmaata, vanhoja öljyvärimaalauksia, itämaisia mattoja. Tyylikkäitä verhoja ja verhoiluja, suuria mukavia nojatuoleja. Se on minusta kodikasta ja mukavaa.

Kiitos kun kerroit, mistä tykkäät.