Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ryhtyisitkö sijaissynnyttäjäksi?

Vierailija
17.03.2014 |

Äityli-ringissä pohdimme kuka meistä olisi valmis sijaissynnyttäjäksi, ja vain yhdelle viidestä asia olisi ihan ok, mutta vain jos lapsen vanhemmat olisivat läheisiä ystäviä tai sukulaisia. Kaikille muille ajatus oli mahdoton. Ryhtyisitkö sinä sijaissynnyttäjäksi ja millä ehdoin?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityli-rinki??!

Ja ei, en alkaisi sijaissynnyttäjäksi.

Vierailija
2/33 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! Just kirosin miehelleni, miten tämä raskaana oleminen on kamalaa. Tähän ja synnytykseen en ryhtyisi kenenkään muun puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolleni voisin alkaa, tai hänen tyttärelleen. En muille.

Vierailija
4/33 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin vakavasti harkita, jos vanhemmat tosiaan olisivat läheisiä ystäviä tai sukulaisia. Muussa tilanteessa tuskin, paitsi jos hinnasta sovitaan :D. Ehtona olisi tietenkin se, että munasolut eivät olisi omiani.

Vierailija
5/33 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityli-rinki pomppasi myös silmille :D kuulostaa aika mammautuneelta joukolta! En voisi ryhtyä sijaissynnyttäjäksi.

Vierailija
6/33 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kovin helposti alkaisi, mutta ehkä jollekin läheiselle voisin harkita. Silloin olettaisin, että minulle ei aiheudu asiasta ylimääräisiä kustannuksia ja tulonmenetykseni korvataan ja se jolle synnytän kustantaa myös mahdolliset raskaudesta aiheutuvien vaivojen kuntouttamisen. Ottaen huomioon hankalat raskauteni, tuosta voisi tulla yllättävän iso kulu, sillä olen ollut suuren osan molemmista raskauksista enemmän tai vähemmän työkyvytön, nykyisen raskauden aikana olen tarvinnut hierojaa pysyäkseni liikkumiskykyisenä ja todennäköisesti tulen tarvitsemaan fysioterapeuttikäyntejä tämän jälkeen.

Ihan kenen tahansa vuoksi en siis tähän alkaisi, vaikka maksaisi mitä ja kovin kovia kustannuksia en suostuisi maksamaan itse, jotta edes läheinen saisi vauvan.

Vierailija
7/33 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, ellen olisi näin vanha. 

Vierailija
8/33 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin alkaa, jos korvaus olisi tarpeeksi suuri tai jos joku todella läheinen tarvitsisi tämän kaltaista apua. Tosin vain sillä edellytyksellä, että ei tarvitsisi synnyttää alakautta. Pelkään sitä aivan hervottomasti.

Vierailija
9/33 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeälle läheiselle ryhtyisin. En vieraalle koska raskaus ei aina pääty onnellisesti, en haluaisi esim kuolla jonkun tuntemattoman ihmisen takia.

Vierailija
10/33 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ryhtyisi sijaissynnyttäjäksi, en edes läheiselle ihmisille. Kolme raskautta ja synnytystä riittää, kiitos.

Vierailija
11/33 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut asiaa miettimään, koska siskollani on vain puolikas kohtu ja keskenmenoja oli useita ennen kuin alkio vihdoin tarttui oikeaan kohtaan eikä siihen väliseinään tms. 

Mutta vastaus valitettavasti oli heti EI - valitettavasti koska muita sopivanikäisiä sukulaisnaisia ei kummankaan puolelta ole. Olen vapaaehtoisesti lapseton 40v, ja yksi syy vapaaehtoislapsettomuuteeni on todellakin se, etten kestä ajatusta siitä, että joku elävä olio kasvaisi sisälläni (ja että minun pitäisi se synnyttää). 

Vierailija
12/33 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:10"]

Äityli-rinki pomppasi myös silmille :D kuulostaa aika mammautuneelta joukolta! En voisi ryhtyä sijaissynnyttäjäksi.

[/quote]

Käyttääköhän ne kokous-univormuina paituleita?

Vierailija
13/33 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhtyisin sijaissynnyttäjäksi mieluummin kuin liittyisin äityli-rinkiin.

Vierailija
14/33 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika vaivainen raskaana olija. Mulla toisinpäin, mieluiten en tutulle olis sijaissynnyttäjä, vaan tuntemattomalle. Rahallinen korvaus saisi olla kyllä avokätinen.

En halua enää omia lapsia enempää, joten vauvasta luopuminen tuskin teettäisi ongelmia.

Vierailija
15/33 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisilleni ryhtyisin mielelläni. 

Vierailija
16/33 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:10"]

[/quote]

[/quote]

Ei vaan aikuisten sydänpylly-miikkarihousuja

Vierailija
17/33 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 000 €

Vierailija
18/33 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin voin hyvin kuvitella että äityli-ringissä pohdiskellaan tämmöisiä....

Vierailija
19/33 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:10"]

[/quote]

Käytämme potkupukuja, kun kokoonnumme käsityökerhoon. :D

Mutta vakavasti, pitäisikö sijaissynnytykset sallia Suomessa?

[/quote]

Vierailija
20/33 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä missään tapauksessa! Ajattelen niin, että kutka eivät lapsia luomusti omin avuin saa, adoptoikoot. Vastustan myös kaikkia julkisen terveydenhoidon  lapsettomuushoitoja. Nekin varat voisi käyttää esim. siihen lastensairaalaan, johon nyt kerjätään yksityisiltä lahjoituksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme