Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi feminiinisyyttä nykyään halveksitaan?

Vierailija
17.11.2020 |

Varsinkin toiset naiset ärsyyntyvät feminiinisistä naisista. Pitäisi olla kova ja kylmä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin nykyään? :D Femniinisyyttä ei ole ikinä arvostettu, miksi luulet että naiset haluavat hylätä perinteiset sukupuoliroolit? 

Vierailija
2/41 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaahan se onkin, ei siitä makseta eikä se kantajaansa hyödytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska feministit haluavat etuilla jonossa , haluavat kaikenlaisia etuja mitä voi saada uhriutumalla jolla sorvavat miehiä.

Feministit lopettakaa ruikutus ja laittakaa elämänne järjestykseen älkääkä ratsastako feminismin avuin 

Vierailija
4/41 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska feministit haluavat etuilla jonossa , haluavat kaikenlaisia etuja mitä voi saada uhriutumalla jolla sorvavat miehiä.

Feministit lopettakaa ruikutus ja laittakaa elämänne järjestykseen älkääkä ratsastako feminismin avuin 

:D tää oli hauska. Mielipiteesi on rekisteröity, samalla myös lukutaidottomuutesi.

Vierailija
5/41 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se mitä feminiinisyytenä pidetään vaatii paljon työtä ja oman tahdon/tekemisen kieltämistä (esimerkiksi pitää olla aina huolehtiva, iloinen ja tukea miestä), nämä eivät ole ihmisen olemisessa mitenkään luonnostaan tulevia, j on ihan hyvä ettei tarvitse tuhlata sitä energiaa ja itsehillintää joka ihmisellä on siihen että sopeudutaan joihinkin ihe kulttuurisiin himmeleihin.

Vierailija
6/41 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä halveksii, sovinisteja lukuunottamatta? En muista että kukaan olisi ikinä todennut minulle (naisista ainakaan) että onpas kamalaa kun olet herkkä ja omaat luonteenpiirteitä jotka lasketaan hyvin femiinisiksi. Ainoa mistä olen kuullut komenttia ja sekin seläntakana on se että olen kotirouva.

Vierailija
7/41 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä. Tykkään pinkistä ja söpöistä jutuista enkä ole koskaan halunnut olla mikään miesmäinen nainen.

Jotkut naiset haluavat latistaa toisten naisten naiseutta. Miehet ei sellaiseen sorru.

Vierailija
8/41 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen asian niin, että feminiinisyyden pelätään heikentävän feminismiä. Mielestäni feminismi ei voi aidosti olla naisen asemaa parantava liike, jos se ei hyväksy kaikenlaisia tapoja olla ja elää naisena. 

Vierailija
9/41 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä. Tykkään pinkistä ja söpöistä jutuista enkä ole koskaan halunnut olla mikään miesmäinen nainen.

Jotkut naiset haluavat latistaa toisten naisten naiseutta. Miehet ei sellaiseen sorru.

Kyllä sortuu. Miksi sinä haluat latistaa toisten naisten naiseutta? Mikseivät he saa toteuttaa naiseuttaan eri tavoilla? Miksi se on epänaisellisempaa? Miehet alistavat naisia _joka päivä_, älä sinä nyt ainakaan alista lisää!

Vierailija
10/41 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminiinisyyttä on aina halveksittu. Feminiinisyyteen näennäisen myönteisesti suhtautuvat puheenvuorot edustavat ylistämällä alistamista -genreä. Sitä paitsi riippuu paljon ajasta, paikasta, tilanteesta ja ihmisestä mitä feminiinisyydellä edes tarkoitetaan; onko se pehmoista, lämpöistä, lempeää äidillisyyttä, miehen halun kohteena olemista ja seksikkyyttä, pimeää, synkkää irrationaalisuutta ja oikullisuutta vai mitä. Ei ainakaan mitään, mikä olisi itsessään arvokasta ja/tai myönteistä. Aina ollaan muita varten tai sitten vaihtoehtona on olla joku synkkä epänainen.

Vierailija
11/41 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin arvostetaan naisessa myös jotain muuta kuin kiltteyttä ja alistuvuutta. Korkea aika päästä eroon kaikesta pinkistä söpöstelystä ja itkuntihrutuksesta.

Vierailija
12/41 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on yleisesti kieroutunut ja ristiriitainen suhtautuminen feminiinisiksi miellettyihin ominaisuuksiin naisessa. Toisaalta miehet haluavat, että nainen on pehmeä, herkkä, suorastaan avuton, mutta toisaalta he myös pilkkaavat naisia näistä ominaisuuksista ("naiset ovat tunteiden vietävissä, taas itketään pikkuasiasta, tuollaisia prinsessoja, kyllä näiden kanssa on vaikea elää").

Vierailija
13/41 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä feminiinisyys vs. feminismi läppä tulee? Feminismi ajaa naisten asiaa. Itse olen feminiininen ja feministi.

Vierailija
14/41 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkeen täytyy aina löytää joku syy. Toisen nyt ei vain tykkää vihaisista vääräsäärisistä hieltähaisevista kaikkitietävistä besserwissereistä, mutta onko se halveksintaa

Vierailija
15/41 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sortuu. Miksi sinä haluat latistaa toisten naisten naiseutta? Mikseivät he saa toteuttaa naiseuttaan eri tavoilla? Miksi se on epänaisellisempaa? Miehet alistavat naisia _joka päivä_, älä sinä nyt ainakaan alista lisää!

Just tuollaiset syyttelevät naiset kuin sinä vievät muunlaisilta naisilta tilaa hengittää!

Ei mua ole kukaan mies koskaan alistanut. Mulla on tosi hyviä kokemuksia miehistä. Oma miehenikin on aivan ihana!

Vierailija
16/41 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on yleisesti kieroutunut ja ristiriitainen suhtautuminen feminiinisiksi miellettyihin ominaisuuksiin naisessa. Toisaalta miehet haluavat, että nainen on pehmeä, herkkä, suorastaan avuton, mutta toisaalta he myös pilkkaavat naisia näistä ominaisuuksista ("naiset ovat tunteiden vietävissä, taas itketään pikkuasiasta, tuollaisia prinsessoja, kyllä näiden kanssa on vaikea elää").

Näinhän se on. Miehet haluavat naisen joka on kaunis mutta ei käytä liikaa aikaa laittautumiseen, eikä shoppaile liikaa. Eksäni valitti etten pukeudu tarpeeksi naisellisesti (hameet/korkokengät), mutta valitti siitä kun en voinut kävellä tarpeeksi nopeasti korkkareilla. 

Vierailija
17/41 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tuollaiset syyttelevät naiset kuin sinä vievät muunlaisilta naisilta tilaa hengittää!

Ei mua ole kukaan mies koskaan alistanut. Mulla on tosi hyviä kokemuksia miehistä. Oma miehenikin on aivan ihana!

Ei kaikki miehet henkilökohtaisesti alistakaan. Mutta edelleen on hirvittävästi lasikattoja ja hyvävelikerhoja ja niitä ylläpitävät sekä miehet jotka hyötyvät tästä itse, että misogynistiset naiset niinkuin sinä.

Myös minulla on ihana, feministimies, minulla on ihana veli ja ihana isä ja ihana poika. Ymmärrän silti että tasa-arvo ei ole mikään itsestäänselvyys vielä tänäkään päivänä. Kaikkein kamalinta on että naiset itse halveksuvat toisia naisia! Olimme me millaisia naisia vain, niin tuetaan toisiamme eikä mitään “miehet ei sorru sellaiseen kuin naiset”. Jo sana “sorru” kertoo että pidät naisia heikkona ja miehiä et.

Vierailija
18/41 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämäni pahin lasikatto on ollut toiset naiset.

Miehet eivät ole mua ikinä estäneet toteuttamasta itseäni vaan muut naiset.

Vierailija
19/41 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään ristiriitaista. Mies haluaa yksinkertaisesti tuntea olevansa naista ylempänä.

Sieltä yläilmoista hän voi sitten vaihtoehtoisesti suhtautua naisiin hyväntahtoisesti ja suojelunhaluisesti (naiset ovat herkkiä ja avuttomia) tai sitten ilkkuen ja halveksien (naiset ovat yltiötunteellisia ja järjenvastaisia).

Siksi monet feminiiniseksi mielletyt asiat ovat nykyään monen mielestä arveluttavia, niihin on sisäänkirjoitettu tietty alemmuus.

Mielestäni ei olekaan mitään syytä luokitella asioita feminiinisiksi tai maskuliinisiksi tai miettiä, millainen on hyvä mies tai hyvä nainen. Jos joku luonteenpiirre on hyvä, niin eikö sitä kannata edellyttää molemmilta sukupuolilta? ja jos joku on paha, niin miksi se olisi hyväksyttävä kummaltakaan?

Vierailija
20/41 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen asian niin, että feminiinisyyden pelätään heikentävän feminismiä. Mielestäni feminismi ei voi aidosti olla naisen asemaa parantava liike, jos se ei hyväksy kaikenlaisia tapoja olla ja elää naisena. 

Olet osittain oikeassa, mutta vääristä syistä. feminiinisyys käsitteenä rikkoo naisia vastaan, koska tietyt naisten (ja ihmisten) ominaisuudet yritetään sitoa vain tietyn ulkokuoren omaaville naisille. Nimenomaan tämän feministit yrittävät estää.

Sanomasi on ristiriidassa, koska feministit nimenomaan haluavat, että jokainen nainen saa olla nainen, ilman, että on lokeroita jonne tietyt luonteenpiirteet tai tietty ulkonäkö laitetaan.

Hoivaavia luonteenpiirteitä on myös miehillä, ne eivät ole feminiinisiä saati feminiinisten naisten omistuksessa. Sitten ulkonäköön: Nainen syntyy karvageeneillä eli karvat ovat feminiinisiä, eikö totta? A ei? Ai sinun mielestäsi feminiinisyyttä ovat huulitäytteet, hiuslisäkkeet, silarit, meikit ja vain tietynlaiset kengät ja vaatteet? No mietipä kun miehet voivat ostaa kaiken tuon kaupasta ja laittaa ylleen. Miksi feminiinisyyden käsite ei sisällä asioita, joita kaikilla naisilla on? Siksi, että naisia ei ole tehty eri muoteilla, vaan naiset sisältäövät vaihtelevia ja erilaisia ominaisuuksia. Miksi et hyväksy kaikenlaisia naisia lokeroimatta heitä? Ei saa tehdä teennäistä naisenmallia ja osoitella, että vain tuollainen nainen on "oikea" nainen. Tuohon malliin kaikkien naisten tulisi pyrkiä. Lue kirja Ja homot loivat naisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä