Peseekö kampaaja yleensä hiukset jos menee pellkään leikkaukseen?
Niin. En ole aikoihin käynyt ja mietin että miten ajoittaisin hiusteni pesun. Voisin tietysti kysyä parturilta, mutta kysyn nyt täällä silti. Riippuu paljon varmaan parturista ja siitä että onko likanen/puhdas tukka? Vai onko joku "yleinen sääntö" millon pestään/ei pestä? Kiitos :)
Kommentit (28)
Yleensä sen saa itse päättää. Monet mielellään pesevät, mutta jos asiakas sanoo pesseensä tukan aamulla eikä halua pesua niin aina se on ollut ok ettei pestä.
Ei mulla ainakaan ole ikinä pesty hiuksia, jos en ole värjäyttänyt samalla.
Mun kampaaja aina kysyy, että pestäänkö? Ja tietysti haluan pesun.
Pesen hiukset kotona, en halua maksaa hiustenpesusta ylimääräistä. Kampaaja on joskus suihkepullolla kostuttanut hiukset, mutta ei aina. Mulla ei ole vakiokampaajaa, sama lopputulos on tullut vaikka olisi leikannut 15 min vs. 45 min. Mulla on pitkät hiukset, ei erikoisleikkauksia.
Mun kampaaja kysyy että pestäänkö ja se maksaa 10-15e siihen leikkauksen päälle.
meillä pesu maksaa 5 €. Ja haluan aina pesun, mutta se pitää pyytää
Ainakin hyvissä kampaamoissa yleensä aina pestään.
Minulla kampaaja pesee aina hiukset, eikä se maksa erikseen.
Vaikka olen pessyt hiukset, niin kampaaja haluaa ne pestä. Sama kampaaja leikkaa myös mieheni samanlaiset puolipitkät hiukset. Häneltä ei koskaan ole kysynytkään asiasta, eikä pese. Ilmeisesti olen aina niin likaisen oloinen!
Sitä saa mitä tilaa, mutta usein kuitenkin kastellaan. Pesu maksaa vähän, mutta kyllä siitä kannattaa maksaa jos sattuu olemaan miellyttävä pesupaikka. Kaikissa kampaamoissa ei ole.
Ei ne väkisin sua hanan alle vie, mutta voivat kysyä, tuleeko pesu vai leikataanko ällö-liimatukka tällaisenaan.
Kampaajan sakset maksavat kalleimmillaan satoja euroja. Ne saa nopeasti pilalle leikkaamalla likaisia hiuksia. Hiekkaa ja katupölyä voi olla myös juuri kotona pestyissä hiuksissa. Siksi pesu kannattaa.
Miehenä kokemuksia eräältä paikkakunnalta:
Suomalaisten pitämät hieman hintavammat parturit pesevät hiukset aina kyselemättä, vaikka itse ne pesisin aamulla. Sitä kiusallista hierontaa minuutin verran, sama myyntipuhe hoitoaineista ja shampoosta ja se "rauhoittava" suihkaus jotain tököttiä naamalle.
Turkkilaisten pitämät edulliset parturit eivät edes kysy koskaan, toki en ole mennyt likaisilla hiuksilla paikalle, että ehkä jos olis jo vahat päässä ja tukka pystyssä, niin varmaan tarjois pesua.
Eroja siis on, siksi suosin edullisempia, ei tarjota extraa vaan homma hoidetaan tehokkaasti.
Sama miinus kaikissa paikoissa on viimeistely. Vaikka kerrot miten hiuksiasi pidät, niin jos lopuksi kysyvät laitetaanko muotoilutuotetta, niin vetäsevät jonkun geneerisen limasen jakauksen/hinttihyppyrin etutukkaan ja muun tukan painaa länään päätä myöden, että näytän ihan joltain "olisiko aikaa puhua Jeesuksesta" lähetiltä.
Yleensä kysytään pestäänkö. Mulla on aina puhdas tukka kun menen kampaajalle. Ei tarvitse pestä.
Riippuu leikkauksesta. Jos leikataan nivustyrä, niin sitten pestään alapää.
Jos sinä maksat siitä erikseen, niin sitten pestään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu leikkauksesta. Jos leikataan nivustyrä, niin sitten pestään alapää.
Ai kampaajalla?
Aina pesetän, saa samalla päänahan hierontaa. Ja yleensä otan hoitavan hiushoidon.
Jotkut pesee, jotkut ei. Jotkut pesee aina, toiset hiusten puhtauden mukaan. Jotkut ottaa lisähinnan siitä, toiset ei.
Kannattaa varmaan googlettaa jos kampaajallasi on nettisivut ja lukea sieltä.