Peseekö kampaaja yleensä hiukset jos menee pellkään leikkaukseen?
Niin. En ole aikoihin käynyt ja mietin että miten ajoittaisin hiusteni pesun. Voisin tietysti kysyä parturilta, mutta kysyn nyt täällä silti. Riippuu paljon varmaan parturista ja siitä että onko likanen/puhdas tukka? Vai onko joku "yleinen sääntö" millon pestään/ei pestä? Kiitos :)
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Aina pesetän, saa samalla päänahan hierontaa. Ja yleensä otan hoitavan hiushoidon.
Minä inhoan sitä kiusallista päänahan hierontaa joka tuntuu kestävän ikuisuuden.
Vihdoin rohkaistuin kieltäytymään siitä, pesu riittää.
Pesen itse hiukseni joka aamu eli kampaaja ei pese minun puhtaita hiuksiani toistamiseen saman päivän aikana.
Olin kerran parturissa joka pesi ja leikkasi 1 e hintaan, aina ensimmäisen kerran uudelle asiakkaalle.. Sain kokemusta pesusta. Minulle ei ole niskat mitenkään jäykät, eikä mistään muultakaan , koska urheilen, harrastan kamppailulajeja ym. enkä ollut vasta kuin 64 vuotias. En pitänyt pesuasennosta. Kerran korjasinkin asentoa.
En pitänyt siitä muustakaan käsittelystä. Vaimoni käsittelee aivan tarpeeksi. En siis ostanut kausi/vuosikorttia, koska eivät halunneet vain leikata. Liikkeen sijainti olisi ollut mainio.
Nyt olen käynyt jo lähes 15 vuotta parturi-kampaamossa samassa kuin vaimoni, leikataan vain hienosti.
Ollaan 79/78 veet.
Vierailija kirjoitti:
Pesee tai ei. Kampaajalla käynti on siitä jännää, että koskaan ei tiedä mitä saa. Itselleni ainakin on käynyt niin useamman kerran, että on kylmästi kieltäydytty tekemästä mitä haluan.
Tämän takia olen ollut uskollinen omalle kampaajalleni jo toistakymmentä vuotta! Pesee joka kerta ja tekee, mitä pyydän. Ymmärtää mitä toivon, osaa sekoittaa sopivan värisävyn ja leikata niin, että malli pysyy hyvänä seuraavaan leikkauskertaan. Ei tarvitse jännittää eikä kotona laitella tukkaa uudelleen. Kun kerran löytää hyvän, ei kannata vaihtaa. Ei vaikka joku tarjoaisi halvemmallakin.
Parturi (yleensä) kysyy pestäänkö. Voit pestä hiukset myös itse, likaisilla hiuksilla menoa en suosittele. Pesu maksaa erikseen, joten voit säästää jos haluat. Itse annan pestä joka kerta.
No mä en halua pesua, menen puhtailla, ja sanon vaan, ettei pestä ja se on ok. Yhden kerran oli outo kampaaja, joka sanoi, että kyllä ne on pestävä, en kehdannut alkaa väittelemään sitten - mutta arvatkaa meninkö samaan paikkaan toista kertaa?
Höhhelihöö kirjoitti:
Miehenä kokemuksia eräältä paikkakunnalta:
Suomalaisten pitämät hieman hintavammat parturit pesevät hiukset aina kyselemättä, vaikka itse ne pesisin aamulla. Sitä kiusallista hierontaa minuutin verran, sama myyntipuhe hoitoaineista ja shampoosta ja se "rauhoittava" suihkaus jotain tököttiä naamalle.
Turkkilaisten pitämät edulliset parturit eivät edes kysy koskaan, toki en ole mennyt likaisilla hiuksilla paikalle, että ehkä jos olis jo vahat päässä ja tukka pystyssä, niin varmaan tarjois pesua.Eroja siis on, siksi suosin edullisempia, ei tarjota extraa vaan homma hoidetaan tehokkaasti.
Sama miinus kaikissa paikoissa on viimeistely. Vaikka kerrot miten hiuksiasi pidät, niin jos lopuksi kysyvät laitetaanko muotoilutuotetta, niin vetäsevät jonkun geneerisen limasen jakauksen/hinttihyppyrin etutukkaan ja muun tukan painaa länään päätä myöden, että näytän ihan joltain "olisiko aikaa puhua Jeesuksesta" lähetiltä.
Heteromiehen hauras maskuliinisuus
Pesee tai ei. Kampaajalla käynti on siitä jännää, että koskaan ei tiedä mitä saa. Itselleni ainakin on käynyt niin useamman kerran, että on kylmästi kieltäydytty tekemästä mitä haluan.