Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jättäisitkö lapset 2v ja 10kk viikoksi hoitoon?

Vierailija
16.03.2014 |

Mies haluais lähtä ulkomaille kahdestaan. Meillä on kaveripiirissä useampia perheitä jotka on jättänyt lapset hoitoon pieninä. Oon yrittänyt ehdottaa miehelle että otettais lapset mukaan, mutta eihän se tietenkään ole sama asia. Mua itseä ahdistaa ajatus siitä että varsinkin nuorempi jäis noin pitkäksi aikaa hoitoon. Hoitopaikka ois heille todella turvallinen ja tuttu mummula missä vietetään aikaa viikoittain, ja lapset tykkää olla siellä. Isovanhemmat ovat nuoria ja luotan heihin 100%. Lomalle pitäis lähtä kuukauden sisällä jos meinaa lähtä, monista syistä. Seuraava mahdollisuus ois joskus 2v päästä vasta.

Kokemuksia?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ja ei. En ikinä! Yksi yö per ikävuosi.

Vierailija
2/41 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi, koska vaarantaa kiintymyssuhteen muodostumista. Miksi ei voi odottaa edes vuotta tai mielellään vaikka pidempäänkin ja lähteä sitten? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi edes omia 10 ja 7-vuotiaitani, mutta olenkin tosi sensitiivinen emo:)

Vierailija
4/41 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans vahvasti sillä kannalla etten jätä, mies on tottunu olemaan työnsä puolesta erossa joten ei voi sitä ymmärtää.. Hirvittää kyllä kun jotkut kaverit jättänyt parin kk ikäisen viikonlopuksi. :\ en siis ookkaa mikään ylihuolehtiva mamma.

ap

Vierailija
5/41 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nauttisi lomasta jos noin pienet joutuisin viikoksi jättämään. Olemme matkustelleet lasten syntymästä saakka yhdessä Koko perhe ja se on mukavinta.

Vierailija
6/41 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin vakavan sairauden hoidon vuoksi, esim. syövän hoito voi vaatia eristystä. En mistään muusta syystä. En kerta kaikkiaan. Miehesi ei ymmärrä mitään lapsista.

Vierailija
7/41 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. On eri asia, jos mies on työreissulla ja vauva ensisijaisen hoitajansa eli äidin kanssa. Meillä mies oli vauvan kanssa kotona ja minä työssä, joten meillä roolit päin vastoin. En silti ikinä olisi voinut ehdottaa, että vauva erotettaisiin viikoksi isästään ja minusta! En kyllä ollut kuin max.kahden vuorokauden työreissuillakaan, sillä imetin.

Vierailija
8/41 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydäpä miestäsi lukemaan vähän psykiatrien ja psykologien juttuja lapsen kehityksestä ja miettimään uudestaan. Ja miehesi voi toki lähteä, hönellä ei selvästikään ole lapsiin samantasoista kiintymyssuhdetta kuin snulla pääasiallisena hoitajan, äitinä, on.

Vierailija
9/41 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi minäkään. En pystyisi nauttimaan lomasta. Kyllä lasten kanssakin voi saada tosi kivan lomareissun. Riippuu tietysti lomakohteesta, mutta mielestäni pienten kanssa on helppo olla lämpöisessä, jossa lapset saavat juoksennella vähissä vaatteissa, puljata hiekan ja veden kanssa. Pienten ollessa matkalla mukana, kannattaa myös panostaa hotelliin, että sieltä löytyy lapsille oma leikkipaikka/ puuhakerho. Kaupunkilomalle en noin pienten kanssa lähtisi. meillä eivät ainakaan ole kovin innokkaita istumaan rattaissa, jos ollaan kaupoilla tai museoissa. 

Vierailija
10/41 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus yö per ikävuosi.. Olen saanut lapsia ja sairaalasta en ole päässyt koskaan nopeasti pois vaan useampi vuorokausi pitänyt olla jumittamassa -kamalaa! Joku voisi olla matkalla sen ajan. Mies käy työmatkalla, joskus viikkoja pois. Mutta isähän ei aja äidin asemaa teistä? Mitä jos joku nainen olisi matkatyössä?

Vierailija
11/41 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:03"]Voi tsiisus yö per ikävuosi.. Olen saanut lapsia ja sairaalasta en ole päässyt koskaan nopeasti pois vaan useampi vuorokausi pitänyt olla jumittamassa -kamalaa! Joku voisi olla matkalla sen ajan. Mies käy työmatkalla, joskus viikkoja pois. Mutta isähän ei aja äidin asemaa teistä? Mitä jos joku nainen olisi matkatyössä?

[/quote]

Lue mun viesti. T.8

Vierailija
12/41 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:03"]Voi tsiisus yö per ikävuosi.. Olen saanut lapsia ja sairaalasta en ole päässyt koskaan nopeasti pois vaan useampi vuorokausi pitänyt olla jumittamassa -kamalaa! Joku voisi olla matkalla sen ajan. Mies käy työmatkalla, joskus viikkoja pois. Mutta isähän ei aja äidin asemaa teistä? Mitä jos joku nainen olisi matkatyössä?

[/quote]

Onko sulla edellinen ollut 10kk ikäinen, kun seuraavan sait? Ja tämä vauva vietiin mummolaan viikoksi, ei ollut oman isänsä kanssa kotona?

Vierailija
13/41 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yö/ikävuosi ja kehitystason mukaan. Valitettavasti. Vauvaa ei jätetä yökylään, näin se vaan on.

Vierailija
14/41 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:03"]

Voi tsiisus yö per ikävuosi.. Olen saanut lapsia ja sairaalasta en ole päässyt koskaan nopeasti pois vaan useampi vuorokausi pitänyt olla jumittamassa -kamalaa! Joku voisi olla matkalla sen ajan. Mies käy työmatkalla, joskus viikkoja pois. Mutta isähän ei aja äidin asemaa teistä? Mitä jos joku nainen olisi matkatyössä?

[/quote]

lasten kanssa on kuitenki ollu isä kotona ku sä oot ollu sairaalas?

Alle vuoden ikästä lasta ei todellakaan kannata jättää huvin vuoks viikoksi näkemättä vanhempiaan. Se on tutkitusti vaikuttanu kiintymyssuhteeseen.

Vierailija
15/41 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sitten lyhyempi loma alkuun? 2-3 yötä?

Muista, että olet myös vaimo, miehesi tarvitsee sinua

myös. Ja jos on tuttu ja turvallinen hoitopaikka, lähtisin

mielelläni pariksi päiväksi laatuaikaa viettämään!

Viikko on myös minun mielestäni liian pitkä aika!

Vierailija
16/41 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomaton aloitus. Tuskin voisin jatkaa elämää tuollaisen miehen kanssa, joka olisi valmis jättämään pikkulapset viikoksi hoitoon, jotta pääsee viettämään laatuaikaa naisensa kanssa. Kyllä se niin on, että lapset mukaan tai sitten otatte nuo mukavat isovanhemmat vahtimaan lapsianne sinne reissuun muutamaksi tunniksi päivää kohden.

Vierailija
17/41 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en.

Vierailija
18/41 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:35"]

Olisko sitten lyhyempi loma alkuun? 2-3 yötä?

Muista, että olet myös vaimo, miehesi tarvitsee sinua

myös. Ja jos on tuttu ja turvallinen hoitopaikka, lähtisin

mielelläni pariksi päiväksi laatuaikaa viettämään!

Viikko on myös minun mielestäni liian pitkä aika!

[/quote]

Paras vastaus tähän mennessä. Tehkää kompromissi. Jos et ole ollut yötäkään erossa lapsista tähän mennessä, niin ehdota miehelle viikonloppureissua. Jos se menee hyvin, niin niitä voitte tehdä sitten useammin seuraavat 2v ja sitten sen viikon reissun.

Vierailija
19/41 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:36"]

Ihan uskomaton aloitus. Tuskin voisin jatkaa elämää tuollaisen miehen kanssa, joka olisi valmis jättämään pikkulapset viikoksi hoitoon, jotta pääsee viettämään laatuaikaa naisensa kanssa. Kyllä se niin on, että lapset mukaan tai sitten otatte nuo mukavat isovanhemmat vahtimaan lapsianne sinne reissuun muutamaksi tunniksi päivää kohden.

[/quote]

Toinen erinomainen vaihtoehto tässä vastauksessa!

Vierailija
20/41 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kaveri teki noin, tosin isompi lapsi oli noin 3v silloin. Viikko etelässä meni niin, että kaveri ikävöi lapsia kamalasti ja mies sairastui mahatautiin. Heillä oli elämänsä paskamaisin viikko. Kotona meni 2 vko ennen kuin isompi suostui irrottamaan otteensa äidistä ja pienempi ryhtyi heräilemään öisin kauhukohtauksiin.