Vedättekö vessan joka pissan jälkeen?
Me ei vedetä. Koko yön pissat kerätään samaan ja vasta aamulla vedetään. Ja päivälläkin menee monta pisua samalla vedolla. Säästyy vettä ja paljon.
Kommentit (85)
Mä vedän aina vessan mutten kyllä ikinä kansi kiinni. Kaikki ne bakteerithan tarttuu sitten selkänojaan. Siirryn aina vähän eteemmäs pöntöstä ja vedän. Kipeänä ollut viimeeksi vuonna 2019.
Vierailija kirjoitti:
Mä vedän aina vessan mutten kyllä ikinä kansi kiinni. Kaikki ne bakteerithan tarttuu sitten selkänojaan. Siirryn aina vähän eteemmäs pöntöstä ja vedän. Kipeänä ollut viimeeksi vuonna 2019.
Nyt ontuu logiikka ja pahasti :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ontuu logiikka ja pahasti :D
Kuinka niin?
Pyyhittekö aina kakkoshädän jälkeen vai säästättettekö paperia ja pyyhitte vain joka toisella kerralla?
Meillä joskus kolmekin kertaa ilman pyyhintää
Vierailija kirjoitti:
Pyyhittekö aina kakkoshädän jälkeen vai säästättettekö paperia ja pyyhitte vain joka toisella kerralla?
Meillä joskus kolmekin kertaa ilman pyyhintää
😂😂
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:35"]
No tuossa on kyllä yksi säästökohde joka ei ole säästämisen arvoinen. Se haju, yäk. Mites vieraat? Ohjeistatteko heitäkin olla vetämättä? Olispa kiusallista olla vieraanne, haistella toisten pissoja.
Meillä on tuttavaperhe, jotka olivat saaneet ison summan takaisin vesimaksuista, ja tämä oli oikeastaan ainut tapa, jolla säästivät. Siis jokaisen pissan jälkeen eivät vedä, silloin, kun ovat omalla porukalla. Ja perheen äiti on yksi siisteimmistä ihmisistä jonka tunnen, vaikka heillä onkin kolme pientä lasta. Ikinä ei mikään pissa heillä haise.
Minäkin sain kerran peräti satasen, kun en asunut puoleen vuoteen kämpässäni. Kyllä kannattaa säästää.
En, varsinkaan ku asun nyt yksin. Loiskunta-ääni ei oo mitään herkkua herkille korvilleni. Siskoni lapsiin oli mennä hermo useinkin kun he alle kouluikäisinä tykönäni nykäisivät vessan joka pikku lirunkin jälkeen, vaikka oli vain ehkä suullisen verran akkuvettäkin laihempaa ureankaltaista pisaistu isoon puhelimeen. Vedenpolskaus-ääni sai heidät ilmeisesti joihinkin nostalgisiin, iloisiin vesipuisto-tunnelmiin kun aina piti saada loiskaista. Vaikka olisi ollut toinen oven takana odottamassa pääsyä hänkin pienenpienelle lirulle niin ei muuta kun oma näkymätön hyppysellinen pois näkyvistä verraten valtavalla besiannoksella.
Jos on vaan ykköshätä niin kusen mieluummin hankeen. kestää monta kertaa kusta ennenkuin lkaa haista pistävämmin. SItten vaan turaus jotain wc-ankkaa joka syö hajua pois. Kakkoshädän toki nykäsen aina hetkoht sessioinnin jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Selkänoja 😆 se on kansi
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani harrastavat tota. Vuosien saatossa hapan virtsa syövyttää vessanpöntön pinnoituksen. Vanhempani ovat pilanneet kolme vessanpönttöä tällä tyylillä. Tulee kalliiksi uusia vessanpöntät tällaisen asian takia.
Eikö olisi paljon järkevämpää kusta vaikka muoviämpäriin ja käydä sitten johonkin ulos välillä tyhjentämässä, hieman huuhtoo pienellä vedellä välissä - tai no mitä turhia...
Pikkupyykin ja jopa suihkun veden kannattaa jättää joskus yöksi liottamaan pöntön pohjaa.
Vedän vain jos käyn kakkosella. Normaalin ihmisen pissa ei haise jos juo riittävästi vettä, noin 5l päivässä ja virtsa väritön ja hajuton.
Vierailija kirjoitti:
Vedän vain jos käyn kakkosella. Normaalin ihmisen pissa ei haise jos juo riittävästi vettä, noin 5l päivässä ja virtsa väritön ja hajuton.
Sitten on kyllä jo mineraalit karanneet kropasta jos kusee pelkkää vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani harrastavat tota. Vuosien saatossa hapan virtsa syövyttää vessanpöntön pinnoituksen. Vanhempani ovat pilanneet kolme vessanpönttöä tällä tyylillä. Tulee kalliiksi uusia vessanpöntät tällaisen asian takia.
Eikö olisi paljon järkevämpää kusta vaikka muoviämpäriin ja käydä sitten johonkin ulos välillä tyhjentämässä, hieman huuhtoo pienellä vedellä välissä - tai no mitä turhia...
Kastelukannu on aika kätevä, helppo tyhjentää eikä roisku niin helposti
Vedän.
Toki oon menossa heti miehen perään ja molemmat käyny pissalla, niin saatan sanoo että jättää vetämättä.
Turhaa sitä kahta kertaa minuutissa on vetää, mutta ei sitä kannata viittä tuntia pöntössä seisottaa.
Olen kokeillut. Todellakin haisee! Yöks.
Itse jätin vetämättä pakko-oireen takia (koin sen vessan nappulan likaisena enkä halunnut koskea joka pissan jälkeen) ja kun noin vuosi oli mennyt, pönttö haisi järkyttävälle ja oli pinttyneessä liassa.
Se miks suositellaan että pönttö vedetään jokaisen, _pienenkin_ pissan jälkeen on ihan syynsä. Virtsa on hapokasta tavaraa ja aiheuttaa helposti hajuja.
Lisäksi puhdistaminen on vaikeeta..
Ihan varmasti vedän. Miksen vetäisi?
En halua muistella ispvanhempieni ja isäukon tapoja ja hajuja.
Kyllä sen yleensä näkee pöntön kunnosta missä perheissä ei pahemmin vedellä vessaa. Pahin pönttö, minkä olen nähnyt oli syöpynyt lähes mustaksi niistä lillumaan jätetyistä kusista. Ennen pönttöjen lasite sisälsi mm. sinkkiä ja lyijyoksidia, mitkä pitivät pöntöt paremmassa kunnossa, nykyään näitä raskasmetalleja ei enää käytetä, joten pöntöt kuluvat / likaantuvat ja pinttyvät helpommin. En haluaisi katsella kusenpolttamaa kellastunutta / rusehtavaa pönttöä. WC on kodin puhtauden käyntikortti, jos se on likainen, niin yleensä tietää, että mitään muutakaan ei pahemmin siivoilla eikä hygieniasta huolehdita.
Vedän. Muistan kun joskus lapsena olin kaverini luona yökylässä ja heillä oli tapana että vessaa ei vedetä yöllä ettei kukaan herää siihen kohinaan. Siellä vessassa sitten haisi ihan hirveältä kun oli 5 ihmisen pissat pytyssä 🤢
Itse vedän vessan aina kaksi kertaa peräkkäin. Täyshuuhtelulla. Ja kakkoshädän jälkeen vielä pesen vessan samalla. Mikään ei ällötä niin kuin likainen pönttö.