Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

matkavaluutta.. miten kannattaa ottaa?

Vierailija
16.03.2014 |

Käteisenä vaiko maksaa kortilla matkakohteessa?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua olisin kiinnostanut nyt eniten se että voiko esim Englannissa nostaa Nordean Mastercardilla rahaa debit puolelta, vai nappaako se aina credit puolelta?

Ap

Vierailija
2/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua olisin kiinnostanut nyt eniten se että voiko esim Englannissa nostaa Nordean Mastercardilla rahaa debit puolelta, vai nappaako se aina credit puolelta?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 18:40"]

Ap

[/quote]

Mitä väliä sillä on? Joissain paikoissa voi valita, toisissa ei.

Vierailija
5/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin Visalla debit -puolelta Lontoossa.

Vierailija
6/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

26v matkailualalla töitä tehneenä voin sanoa, että on todella typerää lähteä lomamatkalle ilman yhtään käteistä!!! VÄHINTÄÄN kolmen päivän käyttövarat pitää olla kohdemaan valuutassa käteisenä jo kotimaasta lähtiessä. Koskaan ei tiedä mitä vastaan tulee.

Vierailija
7/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rahaa vain debit puolella, luottoraja on hyvin pieni eikä siellä ole nostovaraa.

Ap

Vierailija
8/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rahaa vain debit puolella, luottoraja on hyvin pieni eikä siellä ole nostovaraa.

Ap

Vierailija
9/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:04"]Minulla on rahaa vain debit puolella, luottoraja on hyvin pieni eikä siellä ole nostovaraa.

Ap

[/quote]

Olen se, joka nosti Lontoossa rahaa debit -puolelta. Nuorempana nostin eu -alueella rahaa myös Visa Electronilla.

Jos haluat maksaa luotolla, siirrä hyvissä ajoin debit -puolen rahasi creditille.

Vierailija
10/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisin maksaa luotolla??? Senkin kun joku selittäisi vielä.

mitä hyötyä siitä on?

Ap

Vierailija
11/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hyötyä siitä on?

Ap

Vierailija
12/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina käteistä mukana. Monissa maissa missä käymme on käytössä € joten ei ongelmia. Muutoin vaihdan valuutan lentokentällä hieman ja loput kohdemaassa.

Visa on mukana kaiken varalta.

Ei muuten lomabudjetti pauku yli käteisen kanssa. Eikä tarvitse sitten jälkikäteen maksaa luottolaskua.

Vierailija
13/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös huomioida että ei tosiaan ole halpaa nostella sitä rahaa € alueen ulkopuolella :)

Vierailija
14/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:57"]

mitä hyötyä siitä on?

Ap

[/quote] Saat 30 pv. maksuaikaa. Jos korttisi varastetaan et yleensa ole vastuussa sen vaarinkaytosta, varastetut rahat ovat menneet taivaan tuuliin.

Vierailija
15/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikä tarvitse sitten jälkikäteen maksaa luottolaskua"

Tata mina en ymmarra, mita eroa on maksaako maanantaina Manchesterissa vai viikon paasta lauantaina Lappeenrannassa, ihan sama summa menee.

Jos joku selittaisi.

Vierailija
16/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:57"]

mitä hyötyä siitä on?

Ap

[/quote] Saat 30 pv. maksuaikaa. Jos korttisi varastetaan et yleensa ole vastuussa sen vaarinkaytosta, varastetut rahat ovat menneet taivaan tuuliin.

[/quote]

Jos debit ja credit ovat samalla kortilla, niin molemmat varastetaan tietysti kerralla, ja varas voi käyttää kumpaa vaan.

Mutta jos maksussa on joku epäselvyys, niin korttilaskua on helpompi reklamoida, kuin yrittää metsästää tililtä lähteneitä rahoja.

Vierailija
17/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut briteissä debitin puolelta kaupoissa ja hyvin on toiminut. Menee suoraan tililtä ilman erillistä maksua päivän valuuttakurssin mukaan.

Ainakin isommissa marketeissa ja ostoskeskuksissa maksaminen on turvallista. Eiköhän jokainen osaa vähän katsoa ettei jokaiseen sivukujan automaattiin tai maksupäätteeseen ole korttiaan tunkemassa. Ennemmin maksan itse kortilla ja kuittaan tunnusluvulla kuin että nostaisin vartioimattomasta automaatista käteistä. Meinaan siellä pankkiautomaatilla se kortin kopiointi on noin 99% todennäköisempää kuin jossain Mark&Spencerin kassalla.

Vierailija
18/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vaihdetaan aina kys maan valuuttaa täällä kotisuomessa pankissa.

Toki on pankkikortti mukanakin.

Vierailija
19/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän euroalueen ulkopuolella luottokortteja. Vähän aina kuitenkin kohdemaan cashia mukana.

Vierailija
20/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Käteistä Forexista mukaan, mutta kaikissa luotettavan oloisissa paikoissa maksan luottokortilla. Siis sellaisissa, joissa en luovuta korttiani hetkeksikään kenellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi