Miltä kuulostaa tällainen ruokavalio? Kauanko kestäisit?
- ei alkoholia
- ei kahvia tai teetä
- ei hiilihapollisia juomia kuten limsoja
- ei suklaata
- ei mausteisia ruokia
- ei kermapohjaisia ruokia
- ei tomaattikastiketta (mm. pizzat ja pastat pois)
- ei punaista lihaa
- ei paistettua tai leivitettyä kalaa
- ei sitrushedelmiä eikä tuoremehuja
- ei tomaattia, sipulia, paprikaa tai kurkkua
- pienet ruoka-annokset useita kertoja päivässä
- ennen liikuntaa 2-3 tunnin tauko ruokailusta
- ennen nukkumaanmenoa 2-3 tunnin tauko ruokailusta
Mun BMI on pudonnut kuukaudessa 20 -> 19 eikä loppua näy. Hieno homma :(
Kommentit (25)
Eikö protonipumpun estäjä auta?
En kestäisi tuosta dieetistä etenkään sitä, että ennen liikuntaa ja nukkumista ei saisi syödä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:11"]
Ja vaiva on tosiaan tuo kakkosen mainitsema refluksi. AP
[/quote]
Mulla on todella paha refluksi (mm saatan oksentaa öisin) ja syön todella monipuolisesti tuohon verrattuna. Mulla pahimmat refluksioireet aiheuttaa vesi ja jäätelö!
[/quote]
Jatkan vielä - syön siis normaalisti ja kaikkea mutta tietyin varauksin:
- lohta ja erityisesti graavikalaa vain lounaalla, silti tulee ylös yöllä
- jäätelöä ei klo 16 jälkeen
- valkoviiniä ja kuohuviiniä äärimmäisen harvoin eikä koskaan illalla, vettäkään ei koskaan illalla
- hedelmät ensin pestyinä ja sitten vielä kuorittuina - varottava ettei kuoren myrkkyjä pääse hedelmälihaan
- maitotuotteista rahka ja gefiluspiimä sopii, maitoa kahviin
- espresso on parempi (jopa illalla mahdollista juoda) kuin suodatinkahvi
- vähintään 2h syömättä ennen treeniä
- illalla mielellään ei mitään ruokaa klo 17 jälkeen jos nukkumaan klo 22
- kun myöhäinen illallinen tiedossa otan aloitan jo muutama päivä etukäteen lääkityksen ja otan vielä ennen nukkumaanmenoa Gavisconin (ei auta aina)
Mausteet ei mua närästä, rakastan esim aasialaista ruokaa. Chili on ainoa mikä ei mausteista sovi. Paprikaa ja sipulia voi syödä hyvin kypsennettynä. Muuten syön vaikka pieniä kiviä:)
Ap tuntuu tehneen ongelmastaan ison numeron ja elämän keskipisteen. Voiko aikuisen mahaporttia kiristää leikkauksella?
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:02"]
- ei alkoholia
- ei kahvia tai teetä
- ei hiilihapollisia juomia kuten limsoja
- ei suklaata
- ei mausteisia ruokia
- ei kermapohjaisia ruokia
- ei tomaattikastiketta (mm. pizzat ja pastat pois)
- ei punaista lihaa
- ei paistettua tai leivitettyä kalaa
- ei sitrushedelmiä eikä tuoremehuja
- ei tomaattia, sipulia, paprikaa tai kurkkua
Mun BMI on pudonnut kuukaudessa 20 -> 19 eikä loppua näy. Hieno homma :(
[/quote]
ohoh, aika raju ruokavalio. Itse kykenen täyttämään kunnialla vain tuon ykköskohdan ja siinä on jo tarpeeksi. Noh, limppareita ja muita hiilihapollisia ja mehuja juon hyvin harvakseltaan. Enkä yleensä käytä mausteena suolaa/soijaa, satunnaisia yrttejä ja paprijakauhetta kummempaa. Samoin en käytä sipulia kun sen haju tulee jopa ihosta läpi :x
Mutta kahvi (ja tee), suklaa, sitrushedelmät, kermaiset ruuat, liha, kala, kurkku ja varsinkin paprika.. En niistä kyllä mielelläni luopuisi.
Avocado, öljy ja pähkinät sekä juusto hyviä energianlähteitä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 17:53"]
Ap tuntuu tehneen ongelmastaan ison numeron ja elämän keskipisteen. Voiko aikuisen mahaporttia kiristää leikkauksella?
[/quote]
Itse en suostuisi leikkaukseen, olen vierestä seurannut epäonnistunutta operaatiota.
20
Mulle on tehty mahaportin kiristys 10v sitten.
en sekuntiakaan ja refluksitsutikin on.
Siin mikä... Joku refluksitautisen dieettikö?? En edes haluais olla tuollaisella päivääkään.
Jos tämä on sairauden hoitoon, niin pakkohan sitä olisi kai kestää.
Sinulla on siis ilmeisesti jokin aika vakavakin sairaus? Saako kysyä että mikä se on, ja että mitä saat syödä?
Niinpä. Mitä tässä tosiaan voi syödä? Tarkoituksenani ei tosiaan ole laihtua, mutta pakostakin tällaiset ruokarajoitukset pudottavat painon jo valmiiksi hoikasta kuihtuneen laihaksi. AP
ei tuo ihan älyttömältä kuulosta
kaipaisin Pepsi Maxia
kasvissyöjä
Mitäs tohon jää sit jäljelle? Vihannekset poislukien edullisimmat ja yleisimmät tomaatti, kurkku ja paprika, hedelmät poislukien sitrukset, juurekset, kananliha ilman kastiketta, kananmuna, vaalea liha ilman mausteita ja kastiketta, maustamaton kala, vettä saa juoda. Huhheijaa, en haluaisi olla tollaisella dieetillä päivääkään.
Voi toista :( Koita kestää!
Kerman voi korvata joissakin resepteissä maustamattomalla jogurtilla, kokeile joskus jos haluat!
Käytettävissä siis kaikki vihannekset ja kasvikset, juurekset
vaalea liha, kuten kana. Kala, kunhan ei paisteta ja leivitetä
sienet, äyriäiset...
marjat ja hedelmät lukuunottamatta sitruksia.
kaikki lisäkkeet riisistä couscousiin
mausteet, kun niitä ei ole liikaa
Tekeehän noista vaikka mitä. Tosi rajoittunutta ajatella, että ilman punaista lihaa, kermakstiketta ja paistinpannua ei voisi elää
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:11"]
[/quote]
Mulla on todella paha refluksi (mm saatan oksentaa öisin) ja syön todella monipuolisesti tuohon verrattuna. Mulla pahimmat refluksioireet aiheuttaa vesi ja jäätelö!