Mä olen yrittänyt tässä laihduttaa,
muttei siitä tule mitään... Kuinka mä saan itseni pysymään ruodussa? Periaatteessa en nyt aivan kamalan huonosti ole syönyt, mutta heikkoutenani on kaikenlainen rasvainen ruoka, esim. eilein söin kermaperunoita ja lihapullia ja niistä tuli aivan kamala määrä kaloreita... :/ Ja proteiinia on kauhean vaikea saada tarpeeksi. Miksi sitä pitää niin hirveästi syödä? Eilenkin olen saanut proteiinia mm. jauhelihasta, kinkusta, salamista, maidosta ja juustoista, mutta silti en tarpeeksi!?
Siis, tiedän kyllä missä mättää, mutta on vaikea syödä oikein ja jos en vedä tuota rasvamättöä, niin tulee kamala nälkä ja sitten ahmin herkkuja, niin ei sekään hyvä ole...
Apua... :/ Sanokaa, että tämä tulee vielä onnistumaan! Mitä mun pitäisi tehdä? Pakottaa itseni olemaan nälässä koko ajan?
Kommentit (5)
Et kai ole vielä valmis? Saanut tarpeeksesi läskeistä?
Itseään täytyy rakastaa jotta voi laihtua, mollaaminen ei auta.
Juo paljon vettä, se pitää nälänkin poissa.
Olet tyytyväinen itseesi, kun pystyt siihen :)
Suurin osa asioisat on OPITTUJA TAPOJA.
Kun pääset laihdutuksen vauhtiin, ihmettelet miten ennen pystyit syömään sitä ja tätä.
Hei, älä yritä laihduttaa, tee se!
Älä missään nimessä ole nälissäsi, kehosi luulee että nyt ei ole ruokaa saatavilla ja alkaa kuluttamaan vähemmän energia -> vähemmän kaloreita.
Keskity ruokiin mitä saat syödä sen sijaan että keskityt ns. kiellettyihin ruokiin. Tuo ruokavalioosi täyskuitua, siemeniä, pähkinöitä, linssejä ja papuja (niissä paljon proteiinia) sekä muita vihanneksia ja hedelmiä. Syö vaikka pastan tilalle porkkanaa ja parsakaalia, kyllä se pitää proteiinin kanssa nälän poissa. Maitorahkassa ja raejuustossa paljon proteiinia. Suosi punaisen lihan tilalle kalaa ja kanaa. Tietenkin liikunta auttaa myös, kokeile esim. yogaa tai pilatesta, joka rauhoittaa kehoa ja mieltä ja ainakin minulle ei tule niiden tuntien jälkeen niin nälkä.
Tsemppiä! :)
P.s. ei dieettejä, vaan elämentapa pikemmin. Dieetit eivät kun yksittäistapauksissa pidä painoa poissa pidemmän ajan. Ajattele mitä kaikkea hyvää saat marjoista, hedelmistä ja vihanneksista. Jos vähitellen vähennät herkkujen syöntiä niin huomaat miten hedelmät maistuvat makeimmilta. Tee muutoksen hiljalleen eikä kaikki yhdellä kerralla, lisää mahdollisuuksen siihen että pysyt paremmin terveellisellä linjalla.
Juo aina + 1 lasi vettä joka aterialla ja kahvin/teen kanssa
Pienennä annoksia pikkuhiljaa, vaikk ruokalusikallinen kerrallaan, keho tottuu siihen ja kohta et voi enää vetää isoja annoksia.
Liiku! Ihana kevät tulossa, jos yhdistät lenkin kauppa-/työ-/harrastusmatkaan, niin aina parempi.
Liikunta oikeesti vaikuttaa muuhunkin ku kuluttaa vaan kaloreita.
Tässä mun vinkit.
Ei tarvitse olla nälässä ollenkaan kun syö oikeanlaista ruokaa (paljon kasviksia, proteiinia ja rasvaa hyvistä lähteistä) ja jättää kaikki hiilari-rasvahötöt ja vähemmälle.
Suosittelen lämpimästi, että alat käyttää Kiloklubia (kiloklubi.fi) tai Kalorilaskuria (kalorilaskuri.fi). Kiloklubi on ilmainen, Kalorilaskuri maksullinen mutta parempi.