Voistiko sinä köyhä harkita...
..että pitäytyisit lapsitehtailusta. Eikö sinulle riittäisi elätettäväksi yksi lapsi itsesi lisäksi?
Vastuuta myös itsellesi, kiitos!
Terveisin väsynyt veronmaksaja
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 16:47"]
Kannatan sitä että vanhemmista toisella on oltava tulot! Jos äiti on töissä ja isä työtön jää mies vanhempainvapaalle.
[/quote]
Mites jos ei ole puolisoa?
Mä todellakin aion nauttia sossun tuista, me esim. saimme nyt isomman ja uudemman asunnon kun mitä meillä on koskaan ollut, sossun tuella.
Harkitsen että 3 vuoden päästä teen vielä viidennenkin lapsen, en todellakaan mene enää ikinä töihin. Mikä järki kun tulot tippuu?
-se joka yksin pykää neljättä elättiä yhteiskunnalle
Hohhoijaa.. Itseäni ei kyllä vituta maksaa veroa kun se näkyy ties kuinka monessa paikassa.. Monet asiat on halvempi. Luultavasti muutama lääkärikäynti yms. On tuplasti kalliimpia kun sä maksat veroa. Ihmiset miettikää vähän ennenkun narisette kaikesta.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:26"]
No, minä olen pitkäaikaistyötön, samoin puoliso ja meillä on 5 lasta
[/quote]
Loistava esimerkki siitä, mitä täällä kritisoidaan. Sinunlaisesi tulisi pakkosterilisoida.
[/quote]
Aha. Vaikka olin keskisuuren yrityksen johtotehtävissä ennen yritysjärjestelyitä, minkä yhteydessä työni, samoin kuin satojen muidenkin, loppuivat? Eikä uutta ole saatu hakemisesta huolimatta.
Ja vaikka puolisoni lensi ulos YT-neuvotteluissa IT-yrityksestä, eikö ole saanut uutta työtä?
Ja vaikka lapset oli tehty silloin, kun kumpikin olimme vielä töissä?
Nyt pitäisi tehdä niitä lapsia tosissaan, eläkeläiset täyttää kohta tämän maan. Maahanmuuttajat tekevätkin kiitettävästi, kun vaan supisuomalaiset alkaisivat myös puskemaan tulevia veronmaksajia.
Niin... Sinä ja sinun kallisarvoiset verorahasi, joita maksat tonnitolkulla niille sadan lapsen sossupummeille. Tuskin tarvinnee mainita, että kulutat yhteiskunnan palveluja taatusti ihan niin kuin kaikki muutkin veronmaksajat. Vai maksatko veroja jotenkin verrattomasti muita enemmän? Niin että olet taatusti ansainnut jokaisen ilmaisen palvelun koska sinähän käytännössä elätät pikku verorahoillasi koko Suomen ja ehkä vähän naapurimaitakin?
Minun on pakko ihmetellä, millaisissa paikoissa te oikein asutte, jos näette lähes pelkästään näitä marginaalisia yhteiskunnan elättejä, jotka karrikoidusti nostavat tukia, kieltäytyvät kaikesta mahdollisesta työstä, synnyttävät kahdeksatta lasta ja mutustelevat sipsiä ja hörppivät siideriä sohvannurkalla. Minun tuntemani pahasti syrjäytyneet ääritapaukset ovat todella harvassa. Vai teidän takapihallanneko ne kurjat synnyttävät?
P.S Olen huomannut, että pahimmat "senkin pummin minä elätän verorahoillani!" huutajat näyttävät nostavan kyllä itse ne suurimmat tuet. Vrt. Wahlroosin maataloustuet.
ap on niin yksinkertainen etten jaksaisi, mutta jaksan silti:
jollei köyhät lisäänny, matalapalkka-alat menettävät kaiken työvoiman, ja huom. matalapalkka-aloilla, kuten kaupanalalla ja tehtaissa tehdään tuottavaa työtä, ja sinne tarvitaan suuret massat. Rikkaamman väen lisääntyminen ei ole mikään toimivan yhteiskunnan edellytys, vaan nimenomaan köyhemmän väestönosan mahdollisuus lisääntyä pitää pyörät pyörimässä. Rikkaat kouluttavat muksunsa lääkäreiksi, hammaslääkäreiksi, opettajiksi, tuomareiksi jne... eli paljolti päätyvät kunnan/valtion virkoihin, jotka eivät suita ruoki....
mahdollisuus sosiaaliseen nousuun on paljolti illuusio (paitsi suurten rakennemuutosten aikana). tottakai aina yksilölle mahdollista, mutta nimenomaan yksilölle, harvoille sellaisille. koska ymmiä lainatakseni ei tämä yhteiskunta niin pyöri, että me ruvetaan lääkäreiksi ja arkkitehdeiksi toinen toisillemme...paljon enemmän tarvitaan ko. aloillakin perusduunareita, lähihoitajia sekä kirvesmiehiä, maalareita jne...
ja aina yht. kunta tarvitsee myös tietyn työttömyysprosentin. Se pitää yllä tasapainoa esim. palkkatason suhteen... me voitais tietty kaikki tehdä töitä järkyllä palkalla, vaikka lääkäreinä, mutta siitä ei ole mitään lisäarvoa yhteiskunnalle, pelkkää rahanmenoa...on siis halvempaa pitää tietty prosentti työttöminä kuin ylimääräisinä lääkäreinä...
on "hyvä" että työttömyyttä on tietty määrä, se pitää työvoiman myös "nöyränä" ja pääsy siwan kassallekin tuntuu juhlalta : sain töitä (huom. sana sain, vaikka huonolla palkalla ja tylsää työtä, silti tuntuu saamiselta eikä palkkataso pääse nousemaan, koska hakijalla ei ole varaa valittaa...
Ap haikailema skenaario on naurettava, koska vaikka meidän sukupolven köyhät jättäisivät lisääntymättä, seuraava sukupolvi tarvitsee omat köyhät, omat työttömät ja matalapalkkaiset ihmisensä, vai missä ap on nähnyt yhteiskunnan jossa rikkaat pyörittävät palveluita/tehtaita/sairaaloita ym toinen toisillensa????? Luokkajako on välttämätön, mutta hyvinvointiyhteiskunnan perusajatus on ollut että jaon pitää olla maltillinen, oikeudenmukainen ja heikoimmallakin jäsenellä pitää olla inhimilliset olot...
en näe avauksessa mitään tolkkua, mutta ap on ilm. liian väsynyt ajatellakseen mitään (?)
Suomessa on jo nyt vinksahtanut väestöpyramidi, kuin hautakiven mallinen vaikka sen pitäisi tosiaan olla pyramidi eli lapsia enemmän kuin vanhuksia. Joten lapsia lisää, ja paljon!
Enemmän mä kannattaisin alkoholistien, rikollisten ja huumeidenkäyttäjien lapsirajoituksia, sillän näiden muksut tulevat yhteiskunnalle aivan järkyttävän kalliiksi jo ihan mt-ongelmien paikkailuiden vuoksi.
Kyllä se raha on tärkeintä lasten hyvinvoinnin kannalta. Ja veronmaksajien! Eihän alkoholismista tai väkivallasta ole mitään haittaa lapsille - tai veronmaksajille- kuhan on perheessä rahaa!
Köyhänkin perheen lapsista tulee uusia veronmaksajia. Eikä köyhyys aina ole omista valinnoista kiinni. Älyllinen köyhyys on pahempaa lasten kehityksen kannalta, eikä se näköjään kulje käsikädessä lompakon köyhyyden kanssa...
Kyllä se raha on tärkeintä lasten hyvinvoinnin kannalta. Ja veronmaksajien! Eihän alkoholismista tai väkivallasta ole mitään haittaa lapsille - tai veronmaksajille- kuhan on perheessä rahaa!
Köyhänkin perheen lapsista tulee uusia veronmaksajia. Eikä köyhyys aina ole omista valinnoista kiinni. Älyllinen köyhyys on pahempaa lasten kehityksen kannalta, eikä se näköjään kulje käsikädessä lompakon köyhyyden kanssa...
En tehtaile lapsia, minulla on 7-vuotias ja 1-vuotias. Enempää ei ole tulossa.
Ja tiedoksi sinulle + muille marttyyreille, myös minä olin ennen työttömyyttäni veronmaksaja.
t. köyhä
Urpot ja ahdasmieliset kokoontuu.
Kaikki eivät voi valita elämänsä kulkua se on selvä. Mutta elintapojaan voi muuttaa.
Itseäni ärsyttää suunnattomasti kun sanotaan nyt neiti X valittaa facebookissa että millähän eletään taas tämäkin kuukausi kun sossu ei anna mitään ja lapsillekin (4kpl) tarvitsee saada ruokaa ja vaatteita. Sitten kuitenkin viikonlopun tullen X löytyy sieltä ja täältä kuppilasta keppanatuopponen kädestä. Siihen on kyllä varaa kun tuli sopivasti lapsilisät yh korotuksella.
Se oikeasti vituttaa työssä käyvää veronmaksajaa joka maksaa omasta lapsestaan kalliita päivähoitomaksuja ja säästään lapsilisiä tilille myöhempää opiskelua tai kalliimpia hankintoja varten.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:31"]
Lapsilisä ei ole tuki vanhemmalle, vaan lapselle.
[/quote]
Näinhän sen pitäisikin olla. Todellisuus on kuitenkin toista, usein se raha menee iskän perjantaipulloon tai äiskän uusiin rakennekynsiin.
Ei kukaan. Ei köyhä eikä rikas ole syypää siihen miten meidän yhteiskunta on rakennettu.
Lapset ovat tulevia veronmaksajia ja verot menee etuuksistakin joihin kaikki ovat oikeutettuja.
Lähdetään ensin liikkeelle siitä, että tehdään lapsilisästä vain tulottomien etuus.
Älä vaan väsy liikaa ettet loju kotona silmäpusseinesi toisten varoilla saikuttamassa.
Kyllä nuo hyökkäykset pitäisi ihan muualle suunnata kun lapsiin.
Veronkiertäjiin, työttömien aitoon työllistämiseen, yrittäjiltä ja yrityksiltä ilmainen työvoima pois vaan kaikki vastuuseen!
Koita kestää...
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:26"]
Kaikki eivät voi valita elämänsä kulkua se on selvä. Mutta elintapojaan voi muuttaa.
Itseäni ärsyttää suunnattomasti kun sanotaan nyt neiti X valittaa facebookissa että millähän eletään taas tämäkin kuukausi kun sossu ei anna mitään ja lapsillekin (4kpl) tarvitsee saada ruokaa ja vaatteita. Sitten kuitenkin viikonlopun tullen X löytyy sieltä ja täältä kuppilasta keppanatuopponen kädestä. Siihen on kyllä varaa kun tuli sopivasti lapsilisät yh korotuksella.
Se oikeasti vituttaa työssä käyvää veronmaksajaa joka maksaa omasta lapsestaan kalliita päivähoitomaksuja ja säästään lapsilisiä tilille myöhempää opiskelua tai kalliimpia hankintoja varten.
[/quote]
Joo, mutta pitääkö muutaman idiootin takia pistää kärsimään koko porukka? Noita vapaamatkustajia on joka ryhmässä ja toki heihin pitäisi jollain lailla puuttua, mutta ne keinot on oikeasti mietittävä niin ettei ne syyttömät joudu kärsimään.
Öh... lapsilisän saa kaikki. Mitä se kenellekään kuuluu minne lapsilisä menee kunhan lapsen huolehtii?
Kuka tulee torumaan kun talletat rahan tilille? Kamalaa yleistystä. Kyllä sen lapsilisän voi hyvätuloinenkin törsätä itseensä. Miten se määritellään?
Jos neiti A menee ja ostaa lapsilisällä hiuslisäkkeen ja tulevalla palkallaan tai muulla etuudella saman hintaisen haalarin lapselleen. Ei siinä yh tarvitse olla suinkaan.
Älä inise. Saathan hyvätuloisena paremman äippärahankin kuin köyhä kanssasiskosi.
Se, että edes on toimeentulotuki-loukot niin on epäkohta. Kyllä jokaisessa elämäntilanteessa rahan tulisi normaaliin elämään riittää. Mutta kiittäkää sosionomit ymv. köyhiä siitä, että teillä on töitä. Sitä vartenhan se luukku on eikä sitä voi sulkea.
Paljoa ei olisi tarvetta kaupungin muillekaan palveluille, kuten terveyspalvelut jos ei olisi köyhiä. Sielläkin kannattaa kiittää, että maailma pyörii näin ja on töitä.
Ja joo, en ole köyhä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:26"]
[/quote]
Joo, mutta pitääkö muutaman idiootin takia pistää kärsimään koko porukka? Noita vapaamatkustajia on joka ryhmässä ja toki heihin pitäisi jollain lailla puuttua, mutta ne keinot on oikeasti mietittävä niin ettei ne syyttömät joudu kärsimään.
[/quote]
Näitä vapaa matkustajia taitaa olla nykypäivänä jo enemmistönä. Pääsevät liian helpolla.
Kaikilla ei ole ennustamisen taitoja. Joku tuossa totesi jo olevansa pitkäaikaistyötön. Olikohan se asianomaisen suunnitelmissa etukäteen?
Minun hyväpalkkainen mieheni on nyt masentuneena, pitkällä sairaslomalla ja Kelan tuella kotona. Arvaa kaks kertaa oliko näin pari vuotta sitten kun odotin viidettä lasta? No ei.
Yhtenä hetkenä elämä hymyilee ja ollaan taloudellisesti vahvoilla, toisena hetkenä kaikki on pirstaleena....
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:26"]
No, minä olen pitkäaikaistyötön, samoin puoliso ja meillä on 5 lasta
[/quote]
Loistava esimerkki siitä, mitä täällä kritisoidaan. Sinunlaisesi tulisi pakkosterilisoida.