Loppuuko keuhkoiltani tila? Kasvaako vauva liian isoksi? (raskausv. 38)
Minua on närästänyt viimeisen kolmanneksen, olen joutunut iltaisin/öisin oksentamaan kun ruoka nousee kurkkuun väkisin, jos halusin välttää oksennuksen, en olisi voinut syödä mitään viiden jälkeen illalla...
Viime viikolla se vaiva loppui ja sain uuden vaivan, hengitys on hankalaa ja syöminen sattuu :(.
Olen koko aamun syönyt viiliä lusikallinen kerrallaan, jokaisen lusikallisen jälkeen tuntuu että ruokaa on jo kurkku täynnä enkä voi edes hengittää, kurkkua/rintalastaa painaa ikävästi.
Vaikea selittää tuota vaivaa. Tuntuu siltä että vaikka en syö edes mitään, on mahalaukkuni/kurkkuni ruokaa.
Ovatko keuhkot ja mahalaukku jo liian ahtaalla? Voikohan vauva kasvaa "liian isoksi" ja minulta loppua happi? :o
Kommentit (11)
Oletko lyhyt? Koska vauva on viimeksi ultrattu...painoarvio?
Yleensä kroppa kyllä sopeutuu muutoksiin niin ei lopu happi.
Luulisi että vauva laskeutuu piakkoin alemmas ja paine ylämahassa helpottaa.
Paine siirtyy alapäähän....
Vatsasi laskeutuu tuota pikaa ja sitten helpottaa. Lyhytselkäisenä minulla oli kanssa joka kerta raskaana ollessa tuo "viimeistä edellinen" vaihe tuskaa.
Mulla puhkes astma juuri tuon takia, kun mahanesteet valui keuhkoihin. Ja vauvatkin laskeutuneet vasta salissa.
Xenttu soita neuvolaan, äläkä kirjoittele tänne!
Viimeksi painoarvio oli n. 3kg, pari viikkoa sitten.. Syntymäpainoksi ennustettiin 3500g..
Olen kyllä pitkä (170) mutta selkäni on lyhyt, raajat pitkät.
Mun kuopus oli yli 5 kg syntyessään. Tukalaahan viimeiset viikot oli mutta ei mulla mitään kuvailemaasi ollut. Tee reippaita kävelylenkkejä niin vauva alkaa laskeutumaan ja olo vähän helpottaa.
Mulla ei tuollaoista vaivaa, mutta kum8ikaan vauva ei ole laskeutunut missään vaiheessa ahtaan lantion vuoksi. Eli maha on ollut ylhäällä loppuun saakka.
Yleensä noilla viikoilla on alkanut olo helpottamaan :)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 11:42"]Mun kuopus oli yli 5 kg syntyessään. Tukalaahan viimeiset viikot oli mutta ei mulla mitään kuvailemaasi ollut. Tee reippaita kävelylenkkejä niin vauva alkaa laskeutumaan ja olo vähän helpottaa.
[/quote]
Kysyn nyt tässä että vaikuttaako siis äidin liikunta vauvan laskeutumiseen?
Pitää alkaa reippailemaan, kiitos vinkeistä! :).
Niin ja en ole Xenia :D. Olen kylläkin entinen lukija, mutta joku raja näissä vauvajutuissakin :).