Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähän luksusta lomalennolle :)

Vierailija
16.03.2014 |

Ostin tuossa meidän lomalle menevälle porukalle juhla-ateriat. Siitä on hyvä aloittaa loma. Aiemmin jo varasin ja maksoin ne tietyt haluamamme istumapaikat. Joo ei koneessa seisomapaikkoja olekaan, mutta haluttiin tiettyyn kohtaan istumaan ja haluttiin koko porukka liki.

Vielä saa hetken aikaa odottaa. Sitten pääsee lomalle :) Matkaa odottaen innolla.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on maksaa vähän enemmän jostain toisesta folioon pakatusta ateriasta lennolle? Minä otan aina ne ruoat kun koneessa vaan on. Sen sijaan kohteessa valitsen ravintolaksi jonkun muun kuin sen lähimmän turistirysäravintolan. Noh. Kukin tavallaan.

Vierailija
22/40 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pitää vähän tavallista kalliimpaa lentokoneruokaa luksuksena, tulee pärjäämään elämässä aika vähällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei sitten taida lentää Finskillä:) En ole kuullutkaan että niillä olisi juhla-aterioita lennoilla, ihan samaa tuubaa kuin euroopan lyhyillä legeilläkin

Toisaalta Malesian aw, Thai aw tai Singapore airlinesillä ihan turistiluokassakin on 3 ruokalajin ateriat + kaikki snaksit  mitkä kuuluu hintaan.

Vierailija
24/40 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 12:14"]

Kuka tyhmä syö lentokoneessa juhla-aterian

[/quote]nauraa, en ole tiennytkään että voi tilata myös juhla-aterian

Vierailija
25/40 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Israelissa useempaan otteeseen ja pisin aika lähes vuoden samaten Mubarakin aikaan Egyptissä muutamaan kertaan ja en ole ikinä saanut ripulia. Lentokoneessa huuhtelin sisukset konjakilla, liekö se sitten auttanut. En joka kerta.

Vierailija
26/40 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 12:14"]

Kuka tyhmä syö lentokoneessa juhla-aterian

[/quote]

Samaa mieltä. Lentokoneruokaa polvet suussa ja kyynäpäät kolisee yhteen.

Kyllä mahtaa olla ylellinen fiilis :D

Vierailija
27/40 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 11:22"]

Ostin tuossa meidän lomalle menevälle porukalle juhla-ateriat. Siitä on hyvä aloittaa loma. Aiemmin jo varasin ja maksoin ne tietyt haluamamme istumapaikat. Joo ei koneessa seisomapaikkoja olekaan, mutta haluttiin tiettyyn kohtaan istumaan ja haluttiin koko porukka liki.

Vielä saa hetken aikaa odottaa. Sitten pääsee lomalle :) Matkaa odottaen innolla.

[/quote]en koskaan ole varannut istumapaikkaa etukäteen enkä juhla-aterioita ja hyvin on mennyt

Vierailija
28/40 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 11:31"]

Kolmen tunnin lennolle luksus ateria:D Mä olisin varannnut sen sieltä paikan päältä.. no kukin tyylillään.. mukavaa lomaa! Kreika on kiva paikka.

[/quote] Mulle riitti Rodos kerran, muilla saarilla en ole käynyt. Kreetalla voisi käydä. Manner Kreikkaa kiersin aikoinaan kuukauden verran.

Vierailija
29/40 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee omat valintansa. Ja maksaa niistä lisäpalveluista mitä haluaa.

Ja ei en lennä Finnairilla. Se on boikotissa.

Se juhla-ateria on loistava. Huomioidaan olosuhteen eli ollaan lentokoneessa lennolla. Ja kyllä omasta mielestäni nämä ovat niitä pieniä luksus asioita mistä sopii nauttia. Näin me halutaan ja ollaan valmiita maksamaan siitä hieman extraa. Ihan yhtä lailla, kun ostamme ne lisäpalveluina olevat haluamme istumapaikat tietystä kohtaa.

Aika suoraviivaista vetoa ajatella, että pärjää elämässä vähällä.  Ja tuo, että se päätellään vain yhdestä lennosta, ateriasta yms. mainituista.

Mulla on asiat hyvin. Osaan nauttia pienistäkin asioista ja osaan niistä iloita.

t. ap

Vierailija
30/40 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 11:32"]

kiva juttu, lennolle jotain kivaa tekemistä.

[/quote]etkö ole ollut aiemmin lennolla? Ota kirja. Itse en keskity kirjan lukemiseen joten seurailen ihmisiä kun menevät vessaan ja tulevat. Ruokailu ahtaassa tilassa on kohokohta. Viimeksi Sisiliaan mennessä jäi varaamatta ruokailu kun otin äkkilähdön.

Vierailija
31/40 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 12:31"]

Ap ei sitten taida lentää Finskillä:) En ole kuullutkaan että niillä olisi juhla-aterioita lennoilla, ihan samaa tuubaa kuin euroopan lyhyillä legeilläkin

Toisaalta Malesian aw, Thai aw tai Singapore airlinesillä ihan turistiluokassakin on 3 ruokalajin ateriat + kaikki snaksit  mitkä kuuluu hintaan.

[/quote]

Nyt ei pidä sekottaa lomalentoja eli chartereita reittilentoihin. Reittilennoilla on ihan eri meininki kuin chartereilla.

Vierailija
32/40 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 11:58"]

Ja ap.lle mukavaa mstkaa! Meillä matka edessä rodokselle vasta heinäkuussa ja lentoateriatkin varattu. Vaikka ( hui kamalaa) lentomatka ei kestäkkään kuin 4h. Ja kyllä selviäisimme hienosti tuon matkan ilman ruokaa,mutta ei ole mitään syytä olla syömättä koneessa. Ja perilläkin syömme ja monta kertaa. Jos syö koneessa se ei tarkoita ettei kohteessa voisi enää syödä!

[/quote]

Kiitos. Aikainen lento ja jo siksikin on hyvä nauttia ateria koneessa. Lennon kestolla ei ole merkitystä.  Aika kuluu huomaamatta aterioidessa lennolla. Ja kyllä siinä menee monen monta tuntia aikaa,kun ajatellaan lähtöä lentokentältä ja koska ollaan hotellilla.

Lentokentältä en osta muuta, kuin pullon tai kaksi vettä. Kenties kahvikin.

Rodokselle mekin. Ihana paikka :)

t. ap

[/quote]minä syön kaurapuuroa jos aikainen lento, verensokeri pysyy kauemmin tasaisena

Vierailija
33/40 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se juhla-ateria eroaa siitä perus-setistä?

Meillä ollut ihan vaan se perusateria oli lento sitten 4-5h, 6h tai 12h ja seur lento ensihelmikuussa kestää tuon 12h niin vois harkita juhlajuttuakin..

Vierailija
34/40 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:12"]

Meillä ollut ihan vaan se perusateria oli lento sitten 4-5h, 6h tai 12h ja seur lento ensihelmikuussa kestää tuon 12h niin vois harkita juhlajuttuakin..

[/quote]

Alkupala:
Grillattua vuohenjuustoa, prosciuttoa, lohipastramia, salaattia, hunaja-sinappikastike

Pääruoka:
Liha: Naudan sisäfile pihvi punaviinikastikkeella, uuniperunaa, vihannekset julienne

Jälkiruoka:
Suklaakakkua, Vadelmamelbaa

Juustotarjotin:
Tuorejuusto, sinihomejuusto, Brie, Rypäleitä

Lisäksi:
Lämmin leipä, puna- tai valkoviiniä (18 cl) sekä kahvi tai tee

Tuossa esimerkki ja siinä on lihalla.  Eri lentoyhtiöiltä löytyy omanlaisensa. Tuo ei ole koskaan ollut pettymys.

t. ap

Vierailija
35/40 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 11:58"]

Ja ap.lle mukavaa mstkaa! Meillä matka edessä rodokselle vasta heinäkuussa ja lentoateriatkin varattu. Vaikka ( hui kamalaa) lentomatka ei kestäkkään kuin 4h. Ja kyllä selviäisimme hienosti tuon matkan ilman ruokaa,mutta ei ole mitään syytä olla syömättä koneessa. Ja perilläkin syömme ja monta kertaa. Jos syö koneessa se ei tarkoita ettei kohteessa voisi enää syödä!

[/quote]

Kiitos. Aikainen lento ja jo siksikin on hyvä nauttia ateria koneessa. Lennon kestolla ei ole merkitystä.  Aika kuluu huomaamatta aterioidessa lennolla. Ja kyllä siinä menee monen monta tuntia aikaa,kun ajatellaan lähtöä lentokentältä ja koska ollaan hotellilla.

Lentokentältä en osta muuta, kuin pullon tai kaksi vettä. Kenties kahvikin.

Rodokselle mekin. Ihana paikka :)

t. ap

[/quote]minä syön kaurapuuroa jos aikainen lento, verensokeri pysyy kauemmin tasaisena

[/quote]

Minä syön muuten aamiaiseksi kaurapuuroa.  Tosiaan se aikainen lento tarkoittaa, että kotoa on lähdettävä 3-4 aikaan viimeistään ajamaan.  Ei silti, mutta mä en saa mitään syötyä yöllä.

t.ap

Vierailija
36/40 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 12:16"]

Mitä järkeä on maksaa vähän enemmän jostain toisesta folioon pakatusta ateriasta lennolle? Minä otan aina ne ruoat kun koneessa vaan on. Sen sijaan kohteessa valitsen ravintolaksi jonkun muun kuin sen lähimmän turistirysäravintolan. Noh. Kukin tavallaan.

[/quote]

Mitä järkeä on lähteä minnekään ulkomaille ja tuhlata rahaa. Minä kotona ostan pakastettua thairuokaa ja katson netistä kuvia Thaimaasta.

No kukin tavallaan.

Vierailija
37/40 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos. Meille ei viinit maistu eikä itselleni myöskään homejuustot. Onko lasten juhla-ateriat samat kuin aikuisellekin?

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:22"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:12"]

[/quote]

Alkupala:
Grillattua vuohenjuustoa, prosciuttoa, lohipastramia, salaattia, hunaja-sinappikastike

Pääruoka:
Liha: Naudan sisäfile pihvi punaviinikastikkeella, uuniperunaa, vihannekset julienne

Jälkiruoka:
Suklaakakkua, Vadelmamelbaa

Juustotarjotin:
Tuorejuusto, sinihomejuusto, Brie, Rypäleitä

Lisäksi:
Lämmin leipä, puna- tai valkoviiniä (18 cl) sekä kahvi tai tee

Tuossa esimerkki ja siinä on lihalla.  Eri lentoyhtiöiltä löytyy omanlaisensa. Tuo ei ole koskaan ollut pettymys.

t. ap

[/quote]

Vierailija
38/40 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 12:16"]

[/quote]

Mitä järkeä on lähteä minnekään ulkomaille ja tuhlata rahaa. Minä kotona ostan pakastettua thairuokaa ja katson netistä kuvia Thaimaasta.

No kukin tavallaan.

[/quote]
Minä taas laitan silmät kiinni ja kuvittelen valkoisen hiekkarannan ja huojuvat palmut, popsin makkaraperunoita. Tulee vielä halvemmaksi. Mutta oikeesti, te, jotka mollaatte ap menun, ootte aika säälittäviä.

Vierailija
39/40 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 11:32"]

kiva juttu, lennolle jotain kivaa tekemistä.

[/quote]etkö ole ollut aiemmin lennolla? Ota kirja. Itse en keskity kirjan lukemiseen joten seurailen ihmisiä kun menevät vessaan ja tulevat. Ruokailu ahtaassa tilassa on kohokohta. Viimeksi Sisiliaan mennessä jäi varaamatta ruokailu kun otin äkkilähdön.

[/quote]

no monta lentoa vuodessa... Lasten kanssa lennolla on oltava jotain tekemistä, ja ruokailu on yksi ohjelmanumero. 

Vierailija
40/40 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 12:31"]

[/quote]

Nyt ei pidä sekottaa lomalentoja eli chartereita reittilentoihin. Reittilennoilla on ihan eri meininki kuin chartereilla.

[/quote]

joo reittilentojen palvelu laskenut järkyttävästi. Kaikesta saa maksaa.