Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kokemuksia Precosa ripulilääkkeestä?

Vierailija
16.03.2014 |

Saan lähes joka reissulla ripulin, onko todella apua jos ottaa tota jo ennen matkaa ja sen aikana. Eipä kai mitään haittaakaan ole. Maitohappobakteerit eivät tehoa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisen pulloa Fernet Brancaa isomman taudin kohdalla ja muuten shotti joka aterian päälle, muuta ei tarvita. Aloittelijalle pakkaskylmänä.

Vierailija
22/28 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle määrättiin tuota precosaa ja ois ollu kysymys että kuuluuko noiden kapseleiden haista pahalle? siis kun menin nuuhkasee purkkiin ja se haju ei oo mitenkään kovin miellyttävä. kosteutta sinne ei oo mun mielestä päässyt ja ohjeiden mukaan oon sitä sailyttäny. Päiväyksetki on kunnossa. Se haju muistuttaa hiukan pilaantuneen maidon hajua ehkä...

Minulla on tässä 20 kapselin purkki 250 mg, exp 1/2023. Ei haise. Jos oikein pinnistää, ehkä hyvin mieto haju, vähän kuin leivinhiivalla, mutta en sitäkään huomaisi ellen oikein etsimällä etsisi. Onko mahdollista, että purkki ollut liian kuumassa? Lääkkeet ovat vaarassa näin kesäaikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

FWIW, Precosa on oluthiiva Saccharomyces cerevisiae'n variaatio boulardii (ranskalaisen löytäjänsä, Boulard'in mukaan). Wiki wäittää että se saattaa ehkäistä myös allergista nuhaa (rhinitis).

Tulipahan mieleen että onko P. vain törkeän kallista oluthiivaa, eli ajaisiko tavallinen oluthiiva ainakin melkein saman asian?  ; 0

Vierailija
24/28 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on toiminut antibioottikuurien aikana. Sopii minulle.

Vierailija
25/28 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain antibioottikuurin. Lääkäri ohjeisti käyttmään ohella Precosaa, ei mitään muuta maitohappobakteeria, koska kuulemma tulee takuuvarmasti muuten ripuli. Sanoin että en tarvitse, mulla ei vatsa ärsyynny antibiooteista. Lääkäri intti vastaan. Otin siis Precosan käyttöön. Pari päivää ehdin käyttää, ja tuli järkyttävä ummetus. Lopetin Precosan käytön, eikä tullut ripulia. Sittemmin olen ottanut useita antibioottikuureja ilman Precosaa, ei ole tullut ripulia.

Vierailija
26/28 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolme viikkoa sitten leikkauksessa, sain Kefexin -kuurin. Aiemmin mistään antibiootista ei ole tullut minkäänlaisia vatsavaivoja, niin en ajatellut nytkään niin käyvän. Vaan kappas, nyt käyn päivittäin 10-14 kertaa vessassa, vatsa aivan löysänä. 

Ensin söin imodiumia, nyt pari päivää precosaa. Ei tunnu rauhoittavan, töissäkin saa pelätä vahinkoa. Pitäisi mennä lääkäriin.

Vierailija
27/28 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia!?

Vierailija
28/28 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia!?