Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsee kunnallisella luomen poistoon? :(

Vierailija
15.03.2014 |

Mulla on todella ikävässä paikassa luomi, rinnan alla, joten rintaliivit hankaavat koko ajan ja on välillä todella kivuliasta. Olen joutunut siirtymään urheiluliiveihin, koska kaarituelliset liivit tekevät niin kipeää.

Aiemmin tuo ei ollut noin kipeä, nyt puolen vuoden aikana muuttunut.

Luomi on myös ulkoneva, repäisen sitä aina vahingossa kun esim. riisun vaatteitani.

Eräs tuttavani sanoi, että tuollaisen luomen kanssa ei pääse kunnalliseen luomenpoistoon, mutta mulla ei ole varaa yksityiselle. :(

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 kuulostaa ikävältä. Ikävää ettei leikata kunnallisella. ( Itsellä paljon pienempi karvainen luomi kasvoissa. Toivottavasti joku pv pois!)

Vierailija
22/27 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin kunnissa varataan suoraan toimenpideaika. Josku näytetään ensin hoitajalle joka varaa toimenpideajan. Jos varaat normiajan tk-lääkärille, maksat turhaan kahdesta käynnistä ja lisäksi menee aikoja ihan hukkaan kun voi samalla kertaa katsoa ja poistaa. Joissakin kunnissa ei tarvitse varata toimenpideaikaa mutta kertokaa syy että on osattu varata tilakin luomenpoistoa varte

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettu selästä kunnallisella iso luomi, juurikin rintaliivialueella, poistettiin vaikka ei vaivannut. Kysyin silloin myös kasvoissa olevasta luomesta, joka oli koholla, lääkäri sanoi että ei ne ala kasvoista poistamaan tk:ssa, yksityiselle tai mahd vois saada plastiikkakirurgille lähetteen.

eli ap, uskon et sinulta poistetaan. Kasvot on eri asia, josta joku jo mainitsikin ettei poistettu.

Vierailija
24/27 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 21:56"]

Lukekaa ap:n viesti. Ulkonevaa ns. varsiluomea ei aleta poistamaan kunnallisella, koska tämän luomityypin haitta on ainoastaan kosmeettinen, eikä terveydellistä haittaa ole vaikka luomen sattuisikin auki nyppäämään.

Ap hirtä se luomi irti, jos noin häiritsee. Eli siis sidot hiuksen/langan kireälle luomen varteen. Muutama päivä ja luomi tipahtaa pois.

[/quote]

Ei ap sanonut kyseessä olevan varrellinen luomi, kuvasi vain luomea ulkonevaksi. Toki kyseessä voi olla "varsiluomi", mutta kuvauksesta tuli ainakin minulle mieleen sellainen ihon pinnasta koholla oleva, ulkoneva luomi. Varsiluomiakin kyllä poistetaan tk:ssa. Helpoimmillaan toimenpiteeksi riittää varren katkaisu pienillä saksilla jopa ilman paikallispuudutusta ja päälle suojaksi laastari.

Saat ap varmasti kuvaamasi luomen poistetuksi terveyskeskuksessasi.

Vierailija
25/27 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistathan ap, että ulkonevan luomen repiminen voi olla erittäin vaarallista, älä vaan tee sitä enää.

Itse sain luomen pois kun säästin yksityiselle.

Saisinko lähteen tähän väittämään? Ihmisillä tuntuu olevan ihmeellisiä harhaluuloja asioista. Esim se että nyt alkaisin rapsuttamaan luomeani aiheuttaisi minulle automaattisesti syövän.

Vierailija
26/27 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄH?! Miten oot päässyt noin halvalla? Ekan luomeni poistatin kunnallisella, maksoi jotain 200€

Yksityisellä meni 800€

No ei todellakaan missään julkisella maksa noin paljoa. Kävitkö julkisella, mutta yksityislääkäri leikkasi?

Vierailija
27/27 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesassa ei poisteta luomea, vaikka olisi liivien reunan alla hankautumassa.

Ei ainakaan vuonna 2023.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän