Mitä haluaisit ostaa myyjäisistä? Mikä menee kaupaksi?
Sain vastuulleni miettiä myytäviä tuotteita myyjäisiin. Siis kotitekoisia tuotteita. Leivonnaisia ainakin. Käsitöitä, millaisia? Mitä muuta? Mitä ostaisit tai haluaisit ostaa?
Kommentit (25)
Mokkapalat, porkkanakakut, kuivakakut, rahkapullat. Suolaisia en lähtisi tekemään, esim. tuskin kinkku(piiras) säilyy huoneenlämmössä montaa tuntia. Käsitöistä en osaa sanoa mitään, harvoin niin hienoja perustallaajien tekemät on, että niitä kotiin ostaisi.
Saaristolaislimppu tai kotitekoiset sämpylät.
Minäkin ostaisin saaristolaislimppua. Ostaisin myös lusikkaleipiä.
En ostaisi mitään mitä on paiston jälkeen pyöritelty hyppysissä. Kun en tiedä millaisissa rähmäräpylöissä ne tuotokset on pyörineet.
Paahdettuja manteleita, etenkin joulun alla ovat tehneet kauppansa.
Minä ostaisin tuoreita munkkeja tai ruisleipää.
Meille maistuu suolaiset tarjottavat. Ostasin tuoretta leipää, pasteijoita, (kinkku,- lohi-, kasvis-) piirakoita.
Saaristolaisleipää tai sämpylöitä. Mitään muuta en oikeastaan ostaisi.
Fudgea, kotitekoista tavallista fudgea ostaisin. Paljon.
Minä voisin ostaa myös tuota saaristolaista. Sämpylöitä en ikinä, kun ovat niin helppoja itsekin tehtäväksi.
Minä voisin ostaa myös tuota saaristolaista. Sämpylöitä en ikinä, kun ovat niin helppoja itsekin tehtäväksi.
Ostaisin leivonnaisia, juuri esimerkiksi yllämainittuja mokkapaloja, porkkanakakkua, kahvikakkuja, pikkuleipiä, sämpylöitä, patonkia.. :)
Lisäksi käsitöistä voisin ostaa jostakin kivasta kankaasta ommeltua tyynynpäällisiä, kangaskasseja tai patalappuja.
Mietin villasukkia ja rukkasia, mutta ei taida olla ihan tämän kauden myyntituote. Teemana enkelit ja kissat toimii, oma taito sitten jatkaa teemaa eteenpäin.
Itse ostaisin myös saaristolaisleipää ja jotain keksejä. Jotkut taitavat tykätä jostain kuivakakuista ja pullista, itse en ole niiden perään.
Miksi kaikki ostaisi jotain saaristolaisleipää? Mulle vain nimi on tuttu, onko se vain alueellisesti myynnissä Suomessa vai mikä leipä tuo oikein on? Esim. mikä leipomo tekee saaristolaisleipää?
Juuri tänään ostin saaristolaislimpun, karjalanpiirakoita, rieskaa, marjamurupiirakan, pikkuleipiä ja lisäksi gluteenitonta: mokkapaloja, marjapiirakan, muffinsseja ja keksejä. Kaikkea sellaista joka joko säilyy useamman päivän tai voi pakastaa :) Tavallista vaaleaa leipää on helppo tehdä itsekin (ja lähileipomosta saa hyvää), joten sitä en ostanut.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 21:35"]Juuri tänään ostin saaristolaislimpun, karjalanpiirakoita, rieskaa, marjamurupiirakan, pikkuleipiä ja lisäksi gluteenitonta: mokkapaloja, marjapiirakan, muffinsseja ja keksejä. Kaikkea sellaista joka joko säilyy useamman päivän tai voi pakastaa :) Tavallista vaaleaa leipää on helppo tehdä itsekin (ja lähileipomosta saa hyvää), joten sitä en ostanut.
[/quote]
Villasukatkin olisin ostanut, jos olisin vielä raaskinut ;) Vauvojen ja taaperoiddn villasukista on hyvin tarjontaa esim kirppareilla, mutta 28-32 kokoisille olisi ollut tarvetta :)
Kuivalihaa! Se on tosi työlästä tehdä, mutta kun on nähnyt sen vaivan, niin se säilyy hyvin (paitsi että tulee vauhdilla syödyksi). Netistä löytyy marinadireseptejä ja kasvikuivurissa ne marinoidut lihasuikaleet saa helposti kuivattua.
Sitten jotkut herkuttelujutut, vaikka rommikirsikkahillo tms. Tärkeintä olisi, että ne myytävät jutut olisi tosi hyviä, mitään arkisia leivonnaisia ei minusta kannata tehdä. Herkuttelujutuista ihmiset on valmiita maksamaan enemmän. Vaikkapa käsintehdystä suklaasta.
Millaiset leivonnaiset tekee kauppansa (suolaisia ja makeita)? Ap