Jos Norwegian lentoyhtiölle ostaa
jollekkin lennolle 7 paikkaa samaan varaukseen ja ei varaa paikkoja etukäteen, niin saako paikat automaattisesti vierekkäin kun varaus on samalla numerolla?
Mietin kun jollain Finnmatkojen lennolla ollaan menty pakettimatkana niin 6 paikkaa on laitettu samaan ja yksi erilleen, mikä on ihan pyllystä.
Mulle on sama missäpäin konetta istutaan kunhan paikat on vierekkäin ja ei tekis mieli maksaa lisää siitä päätöksestä missä kohtaa istuu.
Kommentit (19)
Meillä on kyllä aina ollut samassa, mutta max. 5 henkeä porukassa. Eipä tosiaan tee mieli maksaa ekstraa paikasta. Eikä niin maata kaataisi jos aikuiset istuukin eri paikassa, ja lapsia tuskin yksikseen laittavat istumaan..
Riipuu ihan tilanteesta. Jos kaikki muut ovat varanneet maksulliset paikat ennen lentoa niin, että te ette mahdu vierekkäin, ei sille mitään voi. Myös jos menette kentälle myöhään, ette ehkä pääse vierekkäin. Teille ei siis mitenkään varata paikkoja vierekkäin. (Näin oli ainakin Finskillä, kun emme olleet tehneet lähtöselvitystä netissä ennakkoon.)
Minulla on ainakin aina ollut vierekkäiset paikat, kun on samalla varausnumerolla. Varmaan 100 lentoa Norskilla menty :)
Jos haluatte varmasti saada 7 paikkaa vierekkäin ja se on teille tärkeää, niin ne kannattaa varata ja maksaa sitten siitä ilosta.
Mä en tykkää istua yksin lasten kanssa tai yksin ilman miestä ja lapsia koneessa. Sen verta paljon jännitän lentämistä muutenkin. Täytyy varmaan soitella tonne lentoyhtiöön ja kysellä tosta asiasta. Potuttaa vaan maksaa hirveetä lisähintaa siitä, et saa varmasti paikat vierekkin, kun luulisi että samalla varausnumerolle tehty tilaus olisi automaattisesti vierekkäin paikat. ap
Enpä usko että Norwegianin kaltaisella halpalentoyhtiöllä saa automaattisesti, ilman lisämaksua, juuri yhtään mitään.
sehän on vaan 10 €/ paikka lisähintaa, ei se nyt paljoa ole siitä mielenrauhasta, että saa istua siellä missä haluaa. Me ollaan aina varattu (kanssa matkustettu 7 hengen porukassa), saa sitten myös siitä osasta konetta mistä haluaa. Usein on siinä vaiheessa kun ollaan jo varattu ollut se tilanne, että ei edes kovin montaa vaihtoehtoa 7 hengelle lähekkäin enää ole. Noin kuukausi sitten varattiin lennot lokakuun syyslomaviikolle ja ainakin puolet istumapaikoista oli jo varattu, paljon reunapaikkoja varsinkin.
Mitä väliä sillä on, missä te istutte? Pääasia on, että olette kaikki samassa koneessa, matkalla samaan määränpääkohteeseen.
Kai järkikin sanoo, että 7 hengelle vireikkäisiä paikkoja on aika vaikea saada.
Yleensä jos mukana on (pieniä) lapsia, katsotaan niin että esim. äiti ja 3-v ovat vierekkäin, tämä on jo käytännön syistä "pakko" tehdä, ilman lisämaksua. Mutta jos äiti ja 14-v matkustavat, niin paikat saatetaan antaa ihan eri puolilta konetta.
Paikkojen jakoon vaikuttaa moni asia:
Onko kone miten täynnä ja miten sinne on varattu/jaettu paikkoja. Jos esim. puolet koneesta on varattu (yleensä ne jotka varaavat paikat ottavat ne vierekkäin, eli jos on esim. 3 paikkaa käytävän molemmin puolin, niin saattaa olla että samalla rivillä on yksi pari varannut paikat riviltä nro 4 A ja B ja toinen pari paikat D ja E, jolloin vapaana on paikat C jaF sillä rivillä) ja joku matti myöhäinen perheineen tulee kentälle, niin tarjolla saattaa olla vain noita hajapaikkoja.
Lisäksi se vaikuttaa millaista porukkaa lennolla on, jos on sellaisia jotka voivat paikkoja vaihtaa niin asia hoituu hyvin (tyyliin pyytää voisiko joku vaihtaa paikkaa jne.) mutta jos koneessa on lähinnä muita (pikku)lapsiperheitä, niin vaihtaminen ei yleensä onnistu. Ja toki ketään ei voi vaatia vaihtamaan paikkaa "minulla on lapsia" tekosyyllä.
Kannattaa maksaa se paikka, koska se on pieni hinta siitä että säästää hermojaan...
Olen itse lentoyhtiössä töissä (ei Norwegian) ja kyllä mua ja työkavereita ärsyttää ihmiset, jotka varaavat reissun isolle porukalle ja lentokentällä olettavat saavansa vierekkäiset paikat... Suurin osa ihmisistä varaa nykyään etukäteen paikat, varsinkin jos on enemmän kuin 2 matkustajaa. Monet mielellään maksavat paikoista tai ostaa upgraden parempaan matkustusluokkaan. Meidän yhtiössä ainakin 20% paikoista pysyy varaamaan vasta check inin alettua joten toivoa on että saatatte saada lähekkäiset paikat, mutta turha valittaa jos ette saa. Tärkeintä lienee, että pääsette kaikki hengissä kohteeseen.
Itse en enää varaa ollenkaan Norwegianilla paikkoja etukäteen, kun siinä lähtöselvitysautomaatissa voi kuitenkin valita haluamansa paikan, tietysti siis vain niistä vielä vapaana olevista, mutta jos tulee ajoissa lentokentälle niin on sitä valinnanvaraa kuitenkin, eivät läheskään kaikki varaa ennakkoon paikkoja.
Juurikin tänään matkustettiin Norwegianilla 2 aikusta ja 2 lasta.Ei oltu maksettu paikkoja etukäteen.ja jännitinkin kuinka paikat jaetaan.No meillä kävi hyvin saatiin vierekkäiset paikat.Mutta siis lapsiahan ei tokikaan voi laittaa yksin istuun,mutta olis voinu käydä toki niin että toinen aikuinen ja lapsi olis voinu istua ihan toisellapuolella konetta.kone oli ihan täynnä,mutta mietin voiko sillä olla merkitystä että tilattiin matka puolivuotta ennen lähtöä?
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 23:31"]
Juurikin tänään matkustettiin Norwegianilla 2 aikusta ja 2 lasta.Ei oltu maksettu paikkoja etukäteen.ja jännitinkin kuinka paikat jaetaan.No meillä kävi hyvin saatiin vierekkäiset paikat.Mutta siis lapsiahan ei tokikaan voi laittaa yksin istuun,mutta olis voinu käydä toki niin että toinen aikuinen ja lapsi olis voinu istua ihan toisellapuolella konetta.kone oli ihan täynnä,mutta mietin voiko sillä olla merkitystä että tilattiin matka puolivuotta ennen lähtöä?
[/quote]
Ei ole mitään merkitystä paikkojenjakotilanteessa koska liput on ostettu.
jos kaikki muut varaa paikat etukäteen ja saavat itse päättää mitkä paikat ottaa, niin miten kummassa kuvittelet, että sinne automaattisesti jää SEITSEMÄN vierekkäistä paikkaa vapaaksi?? 2 voi hyvällä tuurilla saada hyvinkin vierekkäin, mutta jos kone tulee täyteen, voin luvata, että 7 vierekkkäistä ette saa.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 22:28"]
sehän on vaan 10 €/ paikka lisähintaa
[/quote]
Kyllä kymppi per paikka tekee aika paljon lisähintaa matkalle, seitsemänkymppiä suuntaansa. 140 euroa voi käyttää fiksumpaankin, jos ei ole pakko kaikkien istua vierekkäin.
Miksi ihmeessä ap soittaisi lentoyhtiöön ja kysyisi, koska sieltä vastataan ihan samaa kuin täälläkin on kerrottu. Jos haluatte varmistaa, että saatte 7 peikkaa vierekkäin, maksat niistä etukäteen. Voihan käydä niinkin, että edes maksamalla et saa paikkoja vierekkäin, jos muut paikat on varattu niin, että seitsemää paikkaa ei koneessa todellakaan ole vierekkäin vapaana. Tilanteen näet, kun menet Norwegianin nettisivuilla varaamaan.
Meillä muuten kävi viimeksi pari viikkoa niin, että ei ollut paikkoja varattuna ja cheekc in -automaatti antoi automaattisesti 2 paikkaa (olivat vierekkäin) eli ei päässyt itse valitsemaan. Olimme kentällä ajoissa kumpaankin suuntaan. Ei haitannut kyllä mitenkään.
Meidän 4-vuotiaan pojan Norwegian on sijoittanut jo kaksi kertaa istumaan yksin tuntemattomien keskelle. Uskomatonta toimintaa, älkää matkustako Norwegianilla. Itse en ainakaan enää aio matkustaa, koska sen, minkä lippuhinnoissaan voittavat, matkustajat häviävät maksaessaan näistä "ekstrapalveluista" kuten istumapaikasta.
Lisähinnasta saa valita paikat