Yo-juhlat tulossa. Onko hyvä menu?
Vieraita tulee noin 40. Mukana lapsia. Osa vieraista tulee pitkän matkan takaa ja haluaisin, että saavat mahansa täyteen meillä. Ettei tartte Mäkkärin kautta lähteä kotiin. Tällaista olen siis suunnitellut. Mitä sinä tykkäisit, jos tulisit meille juhliin?
uusia perunoita, savulohta, kanasalaatti (vihreä), kinkku-pasta-salaatti, liha- ja kala"cocktailpaloja", kakkuja, suklaista piirakkaa, keksejä, karkkeja...
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 18:00"]
Tuohon kun vielä paistat joulukinkun, niin a´vot. ;)
[/quote]
häh??
kuulostaa hyvältä! Kunhan vaan huolehdit, että kaikkea on tarpeeksi niin eiköhän nuo kaikille maistu :)
Vaihda kinkku pois pastasalaatista, kuulostaa vähän oudolta. Muuten kuulostaa hyvältä, tuli nälkä!
No jos ne kirjoitusten tulokset odoteltaisiin ensin.
Minusta vähän liikaakin, koska tykkään selkeästä tarjottavasta. Kala, perunat, salaatit ja suolainen piiras riittävät suolaiseksi. Jättäisin coctailpalat pois. Makeana kahta erilaista kakkua ja suklaakarkkeja.
Jotain kastiketta perunoille ja lohelle kaipaisin.
Lisäksi leipätuotteita. Salaatti kaipaa patonkia ja lohi ruisleipää. Levitteitä.
Jätä tuo kinkkupasta salaatti välistä. Muuten ok
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 18:03"]
Jotain kastiketta perunoille ja lohelle kaipaisin.
Lisäksi leipätuotteita. Salaatti kaipaa patonkia ja lohi ruisleipää. Levitteitä.
[/quote]
kermaviilikastiketta ajattelin: tilliä, kurkkua, mausteita...
-ap
Lisäisin vielä tavallisen vihreän salaatin sekä jonkun suolaisen kahvisyötävän siltä varalta, että kaikki (ainakaan lähempää tulevat tai useammissa juhlissa käyvät) eivät ota ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 18:05"]
Lisäisin vielä tavallisen vihreän salaatin sekä jonkun suolaisen kahvisyötävän siltä varalta, että kaikki (ainakaan lähempää tulevat tai useammissa juhlissa käyvät) eivät ota ruokaa.
[/quote]
Mikä on "suolainen kahvisyötävä"? eikö nuo cocktailpalat ole juuri niitä?
Meillä myös juhlat tulossa, ja kiva kun siitä jo puhutaan :) Tyttärelle tosin jo pidettiin yhden juhlat ennen joulua kun sai merkonomin paperit, mutta ylioppilasjuhliin tulee varmasti enemmän porukkaa, ne ekat juhlat oli vähän sellaset harjotukset.
Kaksi koetta on vielä ensiviikolla, mutta kyllä tytär niistä ainakin läpi pääsee, juuri on alkanut lukea filosofiaa, ja pitkä matikka on toinen, uuden laskimen käyttöä pitää vielä harjoitella ennen maanantaita.
Mun mielestä tarjottavia ei ole hyvä tehdä liian montaa sorttia, kun tekee sellaisia että suurimmalle osalle ihmisiä kelpaa, niin on se käytännön hommakin siinä helpompaa kun ei tarvi organisoida niin monen jutun tekemistä ja määriäkin helpompi ennustaa.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 18:05"]
[/quote]
Mikä on "suolainen kahvisyötävä"? eikö nuo cocktailpalat ole juuri niitä?
[/quote]
Taitaapa ollakin, luin näköjään vähän huonosti. Siispä ap:n listaan lisäisin vain sen vihreän salaatin.
Aika paljon saa mätää salaattia ja pottua/lohta että nälkä pysyy loitolla. Itse varmaan tekisin ihan jotain kunnon ruokaa matkan takas tuleville, esim keitto. Siihen sit kotitekoisia tuoreita sämpylöitä ja levitettä. Uppoaa varmaan paremmin lapsillekin.
Salaattia ihan vihersalaatti ja kippoihin täytteet. Patonkia ja levitettä. Piirakkaa, coctailoaloja (jos haluat).
Suosittelen helposti esille laitettavia ja täydennettäviä syötäviä. Pääsee helpommalla keittiössä.
Juomaksi kuohari, viini, mehu, limu, kivennäisvesi ja vesi.
Vegeille pelkkää perunaa? Tee toisesta salaatista lihavapaa.
Mä saattaaisin tehdä noiden perunoiden kanssa vielä lihapullia. Ne on helppo tehdä jo etukäteen pakkaseen... niitä kaukaa tulevien mahojen täyttimiksi. Keksit ja karkit jättäisin pois, jos nuo ovat kaupan. Tee vaikka itse ylioppilaita, siis niitä pipareita tai jotain muuta itsetehtyä makeaa. Kuulostaa kuitenkin hyvältä tuo menuu, tykkäisin syödä.
Kinkkupasta salaatista tulee mieleen ällöt, valmiit kinkkusuikaleet. Joku suolainen tarjottava on hyvä olla lihaton.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 18:16"]
Aika paljon saa mätää salaattia ja pottua/lohta että nälkä pysyy loitolla. Itse varmaan tekisin ihan jotain kunnon ruokaa matkan takas tuleville, esim keitto. Siihen sit kotitekoisia tuoreita sämpylöitä ja levitettä. Uppoaa varmaan paremmin lapsillekin.
Salaattia ihan vihersalaatti ja kippoihin täytteet. Patonkia ja levitettä. Piirakkaa, coctailoaloja (jos haluat).
Suosittelen helposti esille laitettavia ja täydennettäviä syötäviä. Pääsee helpommalla keittiössä.
Juomaksi kuohari, viini, mehu, limu, kivennäisvesi ja vesi.
[/quote]
miten ihmeessä keitto olisi kunnon ruokaa. En ymmärrä näitä kommentteja. Onhan tuossa jo ruokaa vaikka kuinka, ei todellakaan mitään tylsää keittoa. Eikä levitteitä =)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 18:21"]
Vegeille pelkkää perunaa? Tee toisesta salaatista lihavapaa.
[/quote]
Vieraissa ei ole vegejä.
-ap
Itse tekisin vihreän salaatin johon ei lihaa ja sit kanapasta-salaatin. Patonki parempi vaihtoehto salaatin kanssa, siihen levitettä. Suklaapiirakka pois, samoin keksit. Laadukkaat suklaakaramellit riittää. Täytekakku. Makeeta ei paljoa mene...
Tuohon kun vielä paistat joulukinkun, niin a´vot. ;)