Rosanna Kulju pahoitti mielensä "pienestä pyöreydestään"
Rosanna Kulju kertoo saaneensa +10kg massaa. Hän sai positiivisen kommentin painonsa noususta IG:ssä, mutta pahoitti siitä silti mielensä:
https://www.is.fi/viihde/art-2000007620631.html
Hän kertoo, että hänellä on yks'haileen mitä hänelle kirjoitetaan, mutta korostaa silti ettei tuollaista saa kirjoittaa. Hän ei moisesta loukkaannu, mutta tuo kirjoitus oli silti sellainen mistä hän loukkaantui.
Eikö tässä ole koko kehopositiivisuuden paradigman ongelman ydin? Siis että saa hieman pyöreä, mutta silti loukkaannutaan siitä jos joku kokee minun olevan hieman pyöreä.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän laittaa kuvia itsestään vähissä vaatteissa, jos ei kestä kommentteja? Älä ihmeessä laita enää kuvia, jos tulee noin paha mieli.
Vastauksen löydät kuuntelemalla haastattelu alla olevasta linkistä. Kohdasta 2.00 eteenpäin.
https://nrj.fi/podcast/aamu/rosanna-kulju-tiedan-millon-somepostaukseni…
Eipä tule klikattua/ kuunneltua. Syy: Kun sitä annettavaa ei ole nykyisellään kuin ulkonäkö, ja joka on sekin se 8 tusinassa. Eikä myöskään kiinnosta kuunnella moisesta jotkut uhriutumiset.
Palataan asiaan sitten, kun hän kehittää jonkun kestävämmän ja kiinnostavamman "taidon".
No se on voi, voi. Ei sitten pidä kysellä.
Vastaus on kuitenkin se, että Rosanna tiedostaa sen 99,9 prosentin tarkkuudella että milla kuvalla ja tekstillä saa aikaan jutun johonkin iltapäivälehteen. Feminismi, ulkonäkö yms.
Eli kaikki on siis tietoista toimintaa. Kaikki nää julkkikset, viimeksi Siepin Sara, joka julkaisi itkuisen videon. Kaikki vaan sen takia että siitä tehdään uutinen iltapäivälehteen. Eli bisnestähän tää kaikki on ja mitä räväkämpi juttu tai kommentti, sitä enemmän sitä katsotaan ja luetaan.
Eli jos niitä ei katsottais ja luettais, niin se loppuis. Eli kaikki on meidän tavisten käsissä, ei lueta niitä juttuja eikä kommentoida. Niin ois kiva kattoo mitä nää julkut sitten keksis!
Voisi tuokin lopettaa ulinat ja laihduttaa, jos noin pahaa tekee! Kommenttihan oli ihan totta.
No olihan tuo nyt todella typerä kommentti. Ei tulisi mieleenkään kommentoida kenellekään noin, tuossa ei ole mitään ystävällistä.
Jos haluat olla ystävällinen, voit sanoa vain, että näytät hyvältä.
Kasvot ovat pöhöttyneet. Viiniä vähemmäksi. Meillä oli jo yksi Yuksu, hänkin kaunistunut raskauden myötä.
Reidessä kyllä selluliitti näkyy kuvassa, mutta maha voi asennosta riippuen näyttää plösöltä.
Mielestäni Kulju ei kumminkaan ole niitä kaikkein kauneimpia edes kasvoiltaan. Monilla oikeasti lihavilla voi olla kauniit kasvot.
Näin vielä vuonna 2015
https://www.iltalehti.fi/viihde/a/2015011319013410
Haukut satuttivat Rosannaa - Miss Helsinki vastaa ulkonäkökohuun
Sosiaalisessa mediassa on käyty epäasiallista ulkonäkökeskustelua ja aiheena on ollut perjantaina valittu Miss Helsinki Rosanna Kulju, 23.
– Rumaksi ja transuksi on haukuttu. En ole itse lukenut mutta ystävät ovat kertoneet. En ota itseeni, vaikka tällaiset kirjoitukset satuttavat ja harmittavat.
Rosanna Kulju heittää arvostelijoille, että olisi korkea aika siirtyä nykyaikaan.
– Varmaan suomalaiset edelleen haluavat lettipäistä meikitöntä elovenamissiä. Mutta elämme vuotta 2015 ja maailmalla on aika erilaiset missitrendit.
Miss Helsinki peräänkuuluttaa hyviä käytöstapoja.
– Itselleni ei tulisi mieleen arvostella ihmisten ulkonäköä. Hyvät käytöstavat opin kotona.
Rosanna kantaa ylpeänä uutta titteliään eikä anna ulkonäkökohun vaikuttaa.
– Tämä on minun vuoteni.
Kai joku raksjaätkä totakin panis🤔
Ystävät ovat kertoneet. Kivoja ystäviä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän laittaa kuvia itsestään vähissä vaatteissa, jos ei kestä kommentteja? Älä ihmeessä laita enää kuvia, jos tulee noin paha mieli.
Vastauksen löydät kuuntelemalla haastattelu alla olevasta linkistä. Kohdasta 2.00 eteenpäin.
https://nrj.fi/podcast/aamu/rosanna-kulju-tiedan-millon-somepostaukseni…
Eipä tule klikattua/ kuunneltua. Syy: Kun sitä annettavaa ei ole nykyisellään kuin ulkonäkö, ja joka on sekin se 8 tusinassa. Eikä myöskään kiinnosta kuunnella moisesta jotkut uhriutumiset.
Palataan asiaan sitten, kun hän kehittää jonkun kestävämmän ja kiinnostavamman "taidon".
No se on voi, voi. Ei sitten pidä kysellä.
Vastaus on kuitenkin se, että Rosanna tiedostaa sen 99,9 prosentin tarkkuudella että milla kuvalla ja tekstillä saa aikaan jutun johonkin iltapäivälehteen. Feminismi, ulkonäkö yms.
Eli kaikki on siis tietoista toimintaa. Kaikki nää julkkikset, viimeksi Siepin Sara, joka julkaisi itkuisen videon. Kaikki vaan sen takia että siitä tehdään uutinen iltapäivälehteen. Eli bisnestähän tää kaikki on ja mitä räväkämpi juttu tai kommentti, sitä enemmän sitä katsotaan ja luetaan.
Enhän minä mitään pyytänyt, saati kysellyt.
Rosanna kertomasi mukaan ihan itse tiedostaa, millä saa klikkejä. Rosanna ilmeisesti myös tiedostaa, että itkemällä saa lisää klikkejä. Rosanna saattaa joku päivä ehkä myös tiedostaa, että ne kaikki klikit mitä hän kerään "osaamisellaan" ovat usein ns. pas ka klikkejä. Sitä ennen uhriutuminen kenties jatkukoon.
Vierailija kirjoitti:
Rosannaa kiinnostaa vaan, jos se on porukan "pelle".
Podcastissaan sinkkuna viihtyvä Rosanna myös kertoo, millaisesta miehestä hän oikeastaan haaveilee. Tärkeitä luonteenpiirteitä ovat luotettavuus ja rehellisyys, mutta hän kaipaisi mieheltään myös karismaattisuutta ja itsevarmuutta.
– Pitää olla hauska ja sellainen porukan pelle, se vetoaa minuun. Ei saa olla mustasukkainen, pitää olla valmis puhumaan asioista, ei saa luovuttaa heti, kun tulee ongelmia ja pitää olla valmis tekemään kompromisseja. Haluan tietää, että olen hänelle numero yksi, Rosanna listaa ihannekumppaninsa ominaisuuksia.
Lisäksi Rosanna paljastaa, että häneen vetoavat myös sporttiset, tatuoidut, pitkät ja tummapiirteiset miehet. Parta, omintakeinen tyyli ja hymykuopat ovat myös plussaa.
– Lisäksi miehen pitää olla isompi kuin minä. Haluan tuntea oloni tosi pieneksi miehen sylissä, Rosanna lisää ja painottaa, että erityisesti häneen vetoavat ulkomaalaistaustaiset miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosannaa kiinnostaa vaan, jos se on porukan "pelle".
Podcastissaan sinkkuna viihtyvä Rosanna myös kertoo, millaisesta miehestä hän oikeastaan haaveilee. Tärkeitä luonteenpiirteitä ovat luotettavuus ja rehellisyys, mutta hän kaipaisi mieheltään myös karismaattisuutta ja itsevarmuutta.
– Pitää olla hauska ja sellainen porukan pelle, se vetoaa minuun. Ei saa olla mustasukkainen, pitää olla valmis puhumaan asioista, ei saa luovuttaa heti, kun tulee ongelmia ja pitää olla valmis tekemään kompromisseja. Haluan tietää, että olen hänelle numero yksi, Rosanna listaa ihannekumppaninsa ominaisuuksia.
Lisäksi Rosanna paljastaa, että häneen vetoavat myös sporttiset, tatuoidut, pitkät ja tummapiirteiset miehet. Parta, omintakeinen tyyli ja hymykuopat ovat myös plussaa.
– Lisäksi miehen pitää olla isompi kuin minä. Haluan tuntea oloni tosi pieneksi miehen sylissä, Rosanna lisää ja painottaa, että erityisesti häneen vetoavat ulkomaalaistaustaiset miehet.
Linkki tohon juttuun: https://www.is.fi/viihde/art-2000006275099.html
Vierailija kirjoitti:
Näin vielä vuonna 2015
https://www.iltalehti.fi/viihde/a/2015011319013410
Haukut satuttivat Rosannaa - Miss Helsinki vastaa ulkonäkökohuun
Sosiaalisessa mediassa on käyty epäasiallista ulkonäkökeskustelua ja aiheena on ollut perjantaina valittu Miss Helsinki Rosanna Kulju, 23.
– Rumaksi ja transuksi on haukuttu. En ole itse lukenut mutta ystävät ovat kertoneet. En ota itseeni, vaikka tällaiset kirjoitukset satuttavat ja harmittavat.
Rosanna Kulju heittää arvostelijoille, että olisi korkea aika siirtyä nykyaikaan.
– Varmaan suomalaiset edelleen haluavat lettipäistä meikitöntä elovenamissiä. Mutta elämme vuotta 2015 ja maailmalla on aika erilaiset missitrendit.
Miss Helsinki peräänkuuluttaa hyviä käytöstapoja.
– Itselleni ei tulisi mieleen arvostella ihmisten ulkonäköä. Hyvät käytöstavat opin kotona.
Rosanna kantaa ylpeänä uutta titteliään eikä anna ulkonäkökohun vaikuttaa.
– Tämä on minun vuoteni.
Missin ulkonäköä ei saa arvostella?
Onko hän leikellyt itsensä noin pahasti viidessä vuodessa?
10 kiloa läskiä ei todellakaan tule huomaamatta pikku napostelulla,kyllä siihen saa tankata tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
No olihan tuo nyt todella typerä kommentti. Ei tulisi mieleenkään kommentoida kenellekään noin, tuossa ei ole mitään ystävällistä.
Jos haluat olla ystävällinen, voit sanoa vain, että näytät hyvältä.
Siis mitä pahaa siinä oli? Sehän on kivasti sanottu, että hyvä kun uskallat.
Vierailija kirjoitti:
10 kiloa läskiä ei todellakaan tule huomaamatta pikku napostelulla,kyllä siihen saa tankata tosissaan.
Kummastippa kehut on ennen tuntunut hyvältä. Mutta nyt päivän sana on uhriutuminen kehuistakin.
https://www.seiska.fi/Uutiset/Uuh-mika-peppu-Rosanna-Kulju-lihoi-7-kilo…
- Mä oon aina ollut tosi huono olemaan armollinen itselleni ja vaadin itseltäni jatkuvasti tosi paljon. Oon nyt muutaman kuukauden joutunut jättämään jonkun asian pois kaiken kiireen, stressin ja flunssan keskellä ja se on valitettavasti ollut kuntosali. Ja se tietysti näkyy kropassa +7kg, hän kirjoittaa.
Vaikka kiloja on tullut lisää, kaunotar on saanut paljon kehuja ulkonäöstään sekä tutuilta että tuntemattomilta.
- Olkoon se mun 2018 opetus - olla armollinen itselleni ja kuunnella sitä omaa kroppaa. On myös hassua huomata miten paljon saan kommentteja tutuilta ja tuntemattomilta tyyliin; ’wow sä näytät tosi hyvältä’ vaikka olenkin ottanut sen 7kg painoa. Koska tiedättekö hitto mitä!! KAUNEUS JA KARISMA TULEE SIELTÄ SISÄLTÄ! Se mitä siellä sisällä on määrittelee sut, ei sun kuori.
Tämä on kyllä minusta nyt enemmän Rosannan oma ongelma kuin kehopositiivisuuden ongelma. Mielestäni kommentti, josta Rosanna veti herneen nenään on just sellainen, jota kehopositiivisuudessa pidetään positiivisena asiana. Rosanna on entinen missi ja rakentanut koko imagonsa missivartalon varaan, kehopositiiviset puolestaan harvemmin edes kuvittelevat olevansa missivartaloisia.
Koko kehopositiivisuuden käsitehän on käytännössä rakennettu sen varaan, että ihminen saa näyttäytyä uikkareissa vaikka ei langanlaiha olisikaan, vaikka olisi ihan rehellisesti pyöreä, paksu, jopa lihava. Joten kehopositiivinen tuskin vetäisi hernettä nenään kommentista, jossa hänen ulkoista olemustaan ja rohkeuttaan näyttää se pyöreydestä huolimatta, kehutaan. Sehän on juuri se kehopositiivisuuden ydin: olen yhtä kaunis kuin hoikemmatkin ja minulla on samanlainen oikeus viihtyä omassa kehossani ja näyttää se, kuin hoikillakin.
Mielestäni Rosannan loukkaantuminen kuvaa pikemminkin kehopositiivisuuden puuttumista. Hän ei vaikuta sisimmässään olevan sinut uusien pyöreämpien muotojensa kanssa, kun suuttuu noin kovasti siitä, että ne huomataan. Sehän tuossa suuttumuksen taustalla ilmiselvästi on; hänen pyöristymisensä on huomattu, ja sitä hän ei kestä, vaikka se olisikin huomattu positiivisessa mielessä. Ja siis nimenomaan positiivisestihan asia tuossa kommentissa oli huomioitu. Pelkästään hyvää sen kirjoittaja on taatusti Rosannalle halunnut, joten aika turhasta hän nyt kiivastui. Häntä ei kuitenkaan ole ulkonäkönsä kehuminen haitannut aiemmin, silloin kun hän vielä oli missikuosissa, joten ei tunnu uskottavalta, että hän nyt yhtäkkiä olisi alkanut ajattelemaan, että kaikki mahdollinen ulkonäön kommentointi on väärin.
Kyllä minua ainakin häirtisisi, jos Rosanna olisi mun nainen ja lihoisi yllättäen 10 kg. Siinä on nimittäin sellainen vaara, että kohta ei ota enää miehellä eteen jos oma nainen pyylevöityy pullukaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua ainakin häirtisisi, jos Rosanna olisi mun nainen ja lihoisi yllättäen 10 kg. Siinä on nimittäin sellainen vaara, että kohta ei ota enää miehellä eteen jos oma nainen pyylevöityy pullukaksi.
Minä taas ajattelen päinvastoin. Joillekin naisille pyöreys sopii oikein hyvin. Varsinkin moni nainen vaikkapa vauvaa odottaessaan suorastaan hehkuu kun tulee pyöreyttä lisää. Mikäs sen parempaa kuin se että on mistä ottaa kiinni. Kyllä miehessä on vikaa jos ei seiso enää siinä kohtaa.
Jos on, kuten arvioi, 70-kiloinen, se tekee BMI 24,9. Se on normaali paino, ei ”pyöreä”, sori vaan. Ja oli 10 kiloa sitten myös normaalipainoinen. Ihan outo ajatus, että jos joku nevöhööd netissä sallii itselleen kaikki terveelliset painot, niin sitten on joku ”kehopositiivinen”.
Ihan eri asia sitten, tarvitseeko kaikesta loukkaantua. Onpahan vaan taas kaikin puolin tyhmåå keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Mulla tuli puolessa vuodessa 5 kiloa ihan rehellistä läskiä pelkästään siksi, etten auto-onnettomuuden ja jalkaleikkauksen jälkeen päässyt yhtään liikkumaan enkä osannut vähentää syömisiä tarpeeksi kompensoidakseni liikkumattomuutta. Just itseasiassa sitä pikkunapostelua vähensin mielestäni reippaasti, mutta silti ei riittänyt. Yhtään ei tosiaan tarvinnut tankata, pikemminkin päinvastoin. :D
Niin itse tiedostaa että ei ole laiha, mutta joku toinen kun sen sanooo ihan nätisti niin se on helevetti irti. Tekopyhää.