Sinä joka elät pelkillä sossun tuloilla! Häpeätkö?
Kommentit (72)
jos loisien elättäminen ei lopu tulee suomeen sisällis sota
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuloni ovat Kelan etuuksia, sossusta saan satunnaisesti harkinnanvaraista lasten hankintoihin. Ei tämä nyt toivottava tilanne ole, mutta ei voi nyt mitään. Kaikki etuudet yhteensä ovat noin 2000 euroa. Välillä enemmänkin, jos haen toimeentulotukea esim. lääkkeisiin, sairauskuluihin yms..
Turhaan alapeukutatte. Nämä tulot minulle lain mukaan kuuluvat, joten totta kai ne haen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi häpeäisin? Olen vuosikymmenet maksanut kovia veroja ja nyt kun korona vei työni, niin nautin mielelläni hyvinvointiyhteiskunnan tuesta.
On kyllä ihmeellistä että vuosikausia töissä olleella ei ole kertynyt säästöjä. Siis ihan vilpittömästi ihmettelen. Itse olen aina saanut pientä palkkaa, maksimissaan 2000€ bruttona ja silti olen säästänyt aina. Ei ehkä kannattaisi koska jos joudun työttömäksi niin en saa sossun luukulta mitään. Kannattaisi vaan tuhlata kaikki.
Ei sitä yleensä tuu mietittyä palkkatyössä että voi jäädä työttömäksi. Sitä haluaa vaan nauttia päivä kerrallansa kun ei niitä rahoja hautaansakaan saa.
En ole työkykyinen (erittäin painavat syyt) joten ei hävetä.
Mua hävettäisi todellakin olla kuten AP, joka tehtailee näitä typeriä aloituksia päivästä toiseen.
keskiluokka kyllästyy maksamiseen kirjoitti:
Toivotaan ettei elämäntilanteesi muutu radikaalisti erilaisten tilanteiden johdosta ja sinusta tule loista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi häpeäisin? Olen vuosikymmenet maksanut kovia veroja ja nyt kun korona vei työni, niin nautin mielelläni hyvinvointiyhteiskunnan tuesta.
On kyllä ihmeellistä että vuosikausia töissä olleella ei ole kertynyt säästöjä. Siis ihan vilpittömästi ihmettelen. Itse olen aina saanut pientä palkkaa, maksimissaan 2000€ bruttona ja silti olen säästänyt aina. Ei ehkä kannattaisi koska jos joudun työttömäksi niin en saa sossun luukulta mitään. Kannattaisi vaan tuhlata kaikki.
Ei sitä yleensä tuu mietittyä palkkatyössä että voi jäädä työttömäksi. Sitä haluaa vaan nauttia päivä kerrallansa kun ei niitä rahoja hautaansakaan saa.
Ihmisiä pitäisi juuri kannustaa säästämään ja erityisesti sijoittamaan. Mutta kyllähän tämä nykyinen systeemi on kaikkea muuta kuin siihen kannustava.
Elän Kelan rahoilla. Häpeän kyllä itseäni, mutta ihan muista syistä. Oikeastaan se on juuri johtanut tukien varassa roikkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
En ole työkykyinen (erittäin painavat syyt) joten ei hävetä.
Itse myös olen työkyvytön fyysisestä syystä. En kyllä sossusta saa mitään mutta ei hävetä saada kuntoutustukea.
keskiluokka kyllästyy maksamiseen kirjoitti:
Sen kun näkisi 😂 suomalaiset on nynneröitä
Heh. Tytär tarvitsi silmälasit. Sain rahoituksen järjestymään ystävien, sukulaisten ja diakonian avulla ja iloisena tätä selitin sosiaalityöntekijälle. Tämä pahoitti mielensä, koska mun olisi pitänyt kuulemma hakea toimeentulotukea. Se olisi ollut ainoa oikea tapa. Niinpä sitten jatkossa haen tt-tukea aina, joka risaukseen, ettei tarvitse kuunnella vi**uilua. Ei ole suotavaa edes yrittää pärjätä ilman.
En häpeä.
En pääse eläkkeelle, enkä pääse töihin.
Minusta muut saisivat hävetä!
Ei hävetä. Mieluummin elän koko elämäni sosiaalituilla kuin:
-Muuttaisin töiden perässä paikasta toiseen paikkaan asumaan.
-Tekisin töitä alhaisella palkalla, mistä ei verojen maksamisen jälkeen juurikaan jää melkein ollenkaan rahaa omaan käyttööni.
Alapeukuttakaa ja haukkukaa viestiäni niin paljon kuin haluatte, ei kiinnosta.
Minua ei hävetä. Olen sairaseläkkeellä.
Tottakai häpeän olen maksanut työntekijänä yli 25 vuotta veroja tähän maahan. En kelpaa enää, joten köysi on jo valmiina.
Olen ylpeä siitä, että voin elää vapaasti. Työläiset on tehty työtä varten. Saan ajan kulumaan kehittämällä itseäni. Käyn teatterissa ja näyttelyissä. Olen taiteellinen. Nyt on kahden vuoden apurahasta kulunut puolet. Olen sìirtymässä luovasta suunnittelusta toteuttaniseen.
Miksi minun pitäisi hävetä? En syntyessäni valinnut sairauttani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatukea saa vaikka on miljoonaomaisuus.