Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka elät pelkillä sossun tuloilla! Häpeätkö?

Vierailija
16.11.2020 |

Kerro tässä.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi häpeäisin? Olen vuosikymmenet maksanut kovia veroja ja nyt kun korona vei työni, niin nautin mielelläni hyvinvointiyhteiskunnan tuesta. 

On kyllä ihmeellistä että vuosikausia töissä olleella ei ole kertynyt säästöjä. Siis ihan vilpittömästi ihmettelen. Itse olen aina saanut pientä palkkaa, maksimissaan 2000€ bruttona ja silti olen säästänyt aina. Ei ehkä kannattaisi koska jos joudun työttömäksi niin en saa sossun luukulta mitään. Kannattaisi vaan tuhlata kaikki.

Vierailija
22/72 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos loisien elättäminen ei lopu tulee suomeen sisällis sota

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuloni ovat Kelan etuuksia, sossusta saan satunnaisesti harkinnanvaraista lasten hankintoihin. Ei tämä nyt toivottava tilanne ole, mutta ei voi nyt mitään. Kaikki etuudet yhteensä ovat noin 2000 euroa. Välillä enemmänkin, jos haen toimeentulotukea esim. lääkkeisiin, sairauskuluihin yms..

Turhaan alapeukutatte. Nämä tulot minulle lain mukaan kuuluvat, joten totta kai ne haen.

Vierailija
24/72 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi häpeäisin? Olen vuosikymmenet maksanut kovia veroja ja nyt kun korona vei työni, niin nautin mielelläni hyvinvointiyhteiskunnan tuesta. 

On kyllä ihmeellistä että vuosikausia töissä olleella ei ole kertynyt säästöjä. Siis ihan vilpittömästi ihmettelen. Itse olen aina saanut pientä palkkaa, maksimissaan 2000€ bruttona ja silti olen säästänyt aina. Ei ehkä kannattaisi koska jos joudun työttömäksi niin en saa sossun luukulta mitään. Kannattaisi vaan tuhlata kaikki.

Ei sitä yleensä tuu mietittyä palkkatyössä että voi jäädä työttömäksi. Sitä haluaa vaan nauttia päivä kerrallansa kun ei niitä rahoja hautaansakaan saa.

Vierailija
25/72 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työkykyinen (erittäin painavat syyt) joten ei hävetä.

Vierailija
26/72 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettäisi todellakin olla kuten AP, joka tehtailee näitä typeriä aloituksia päivästä toiseen.

Vierailija
27/72 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskiluokka kyllästyy maksamiseen kirjoitti:

Toivotaan ettei elämäntilanteesi muutu radikaalisti erilaisten tilanteiden johdosta ja sinusta tule loista.

Vierailija
28/72 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä yleensä tuu mietittyä palkkatyössä että voi jäädä työttömäksi. Sitä haluaa vaan nauttia päivä kerrallansa kun ei niitä rahoja hautaansakaan saa.

Ihmisiä pitäisi juuri kannustaa säästämään ja erityisesti sijoittamaan. Mutta kyllähän tämä nykyinen systeemi on kaikkea muuta kuin siihen kannustava.

Vierailija
29/72 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän Kelan rahoilla. Häpeän kyllä itseäni, mutta ihan muista syistä. Oikeastaan se on juuri johtanut tukien varassa roikkumiseen.

Vierailija
30/72 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan hävennyt.

Vierailija
31/72 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole työkykyinen (erittäin painavat syyt) joten ei hävetä.

Itse myös olen työkyvytön fyysisestä syystä. En kyllä sossusta saa mitään mutta ei hävetä saada kuntoutustukea.

Vierailija
32/72 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskiluokka kyllästyy maksamiseen kirjoitti:

Sen kun näkisi 😂 suomalaiset on nynneröitä

Vierailija
33/72 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Tytär tarvitsi silmälasit. Sain rahoituksen järjestymään ystävien, sukulaisten ja diakonian avulla ja iloisena tätä selitin sosiaalityöntekijälle. Tämä pahoitti mielensä, koska mun olisi pitänyt kuulemma hakea toimeentulotukea. Se olisi ollut ainoa oikea tapa. Niinpä sitten jatkossa haen tt-tukea aina, joka risaukseen, ettei tarvitse kuunnella vi**uilua. Ei ole suotavaa edes yrittää pärjätä ilman.

Vierailija
34/72 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä.

En pääse eläkkeelle, enkä pääse töihin.

Minusta muut saisivat hävetä!

Vierailija
35/72 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä.  Mieluummin elän koko elämäni sosiaalituilla kuin:

-Muuttaisin töiden perässä paikasta toiseen paikkaan asumaan.

-Tekisin töitä alhaisella palkalla, mistä ei verojen maksamisen jälkeen juurikaan jää melkein ollenkaan rahaa omaan käyttööni.

Alapeukuttakaa ja haukkukaa viestiäni niin paljon kuin haluatte, ei kiinnosta.

Vierailija
36/72 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei hävetä. Olen sairaseläkkeellä.

Vierailija
37/72 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai häpeän olen maksanut työntekijänä yli 25 vuotta veroja tähän maahan. En kelpaa enää, joten köysi on jo valmiina.

Vierailija
38/72 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä siitä, että voin elää vapaasti. Työläiset on tehty työtä varten. Saan ajan kulumaan kehittämällä itseäni. Käyn teatterissa ja näyttelyissä. Olen taiteellinen. Nyt on kahden vuoden apurahasta kulunut puolet. Olen sìirtymässä luovasta suunnittelusta toteuttaniseen.

Vierailija
39/72 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi hävetä? En syntyessäni valinnut sairauttani.

Vierailija
40/72 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatukea saa vaikka on miljoonaomaisuus.