Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

### SYYSkuisten 04 TORSTITURINAT ##

27.07.2006 |

Huhuu!?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla kirjoittelin pitkät pätkät, mutta eipä tullut perille. Ilmeisesti mun on paras pysyä muutaman lauseen turinoissa ja odotella, että muut saavat aikaan luettavaa :-)

Matkaajaystäväni kanssa lähden minäkin tänään päiväreissulle Tallinnaan. Näenköhän Öttiksen ja mahan - ihmettelen Öttiksen viikkoja, nopeasti kertyvät.

Mitenkäs Ramikan viikot?

Reelille voimia. Saikku ja kivut kurjaa, mutta kiva jos olet mukana palstavahvuudessa.

Vieläkö Saamis mökkeilee?

Tuttis varmaan tulee pian kertomaan automatkakuulumisia :-)

Keilin

Vierailija
2/19 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poika nukkuu vielä. Tällaista ei ole tapahtunut moneen moneen viikkoon! Ihana aamuhetki!

Mä vähän parturoin illalla meidän norjanangervoja.... piti ottaa pikkasen vaan, mutta kun vanhimmat tai pisimmät oksat (jotka tuli kulkuväylälle) poisti ei sit enää paljoa jäänytkään jäljelle, keskeltä löytyi vaan kuivaa risukkoa.... Nyt on kamalat itse saksitun näköiset pensaat. Ens kerralla pyydän kyllä oman isän leikkaamaan, mä en enää ala!

Tänään pitäis nähdä yks hyvä ystävä ja sen 8kk vauva. Ihanaa, vaihtelua päivärutiineihin tiedossa siis. Mennään ehkä kaupungille iltapäivällä.

Nyt päässä ei liiku mitään. Teen keittoon ryhdyttävä, en pääse käyntiin aamuisin ilman rutiinejani, appelsiinimehua ja teetä. Syömispuolta voin sit vaihdella mielen mukaan, joskus jogurttia, joskus leipää, joskus munia ja muutakin härdelliä, joskus vaan joku hedelmä. Muut teetä on saatava. Tarvittaessa sen voi korvata kahvilla mutta pidän enenmmän teen mausta. Kahvi kuuluu sit lounasaikaan.

äitikuu tapojensa vankina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen epäilin, että perheemme juniorit ovat päättäneet ottaa minut hengiltä. Nyt taloudemme koirat ovat liittoutuneet samaan jengiin. Kun katkonaisen yön jälkeen sain Neitin nukkumaan vaille viisi (aivan...huutoa taas 1½ tuntia, kun yötarjoilu ei toiminut!), niin heti kuuden jälkeen toinen koirista alkoi vinkumaan ja raapimaan alakerrassa ovia. Nooh, menen katsomaan; koiralla kamala ulosmeno. Alakerrassa haisi kamalalle. Syykin selvisi; kaksi kakkaa ja oksennusta lattialla. Koiraraukka veti sitten kamalan ison rieskan pihamaalle. Ihana aamuherätys kerta kaikkiaan.

Eilisessä pinossa nauratti Tomeran Idan Kiima-peitto ;D

Ja äitikuu; täällä toinen tapojensa orja ja kaavoihin kangistunut. Eihän sitä edes osaa ruokakaupassa ostoksiaan tehdä, jos ei aina kulje niitä hyllyn välejä samoin päin ja samaa reittiä. Ja vieläpä melkein aina samanlaisen listan kanssa...

Tällaisena aamuna olen myös iloinen siitä, että talossa ei asu 7 tai 9 lasta! Kolme riittää vallan mainiosti!

Ja nyt Neiti heräsi. Siis päiväunilta! Täytyy mennä....

Mimmu ja lapset x3

Milloinkas Saamuska, Ynis & co. saapuvat reissusta? Teitä kaivataan...!

Vierailija
4/19 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- sarjassa mysteeriotsikot.

Vauvalla oli eilen sydänkontrolli, jossa hänet todettiin hyväsydämiseksi. Niin minäkin totesin tänään, kun sain nukkua hieman eilistä paremmin. Oliko syynä isompi sänky? (ollaan äidilläni yötä, ja minulla ja vauvalla oli ruhtinaalliset 120cm OMAA tilaa) vai sälekaihtimet, joiden avulla nukahdin puoli kuudelta vielä uudelleen? Tiedä hänestä, mutta tämänpäiväin uniasteikolla olen normaali miinus.

Eilinen menikin zombi plus -asennossa. Lääkäri jännitti vissiin ja lähdössä on vielä opiskeltavaa. Onneksi vauva on osoittautunut hyväksi autoilijaksi ja päästiin sujuvasti pääkäupunkiseen.

Palaan syyslapseeni. Kukkanen on hurmaavan omapäinen otus, ainakin nyt kun olen nukkunut hyvin. Tahtoa riittää kiitettävästi ja hauskoja kujeita. Neidin kanssa on mukavaa olla ulkona, kun näkee kuinka lapsi nauttii siitä.

Poikasella on taasen joku kuuden vuoden kriisi. Mummin pihoilla asuu yksi kaveri ja tämän kanssa keksivät sellaisia tempauksia, että olemme ihan solmussa niiden selvittelyssä. Eilen piilottelivat pihaa hoitavan tädin puutarhavarusteita. Mies tuli paikalle ja näki homman, silti Poikanen yrittää huijata tekosistaan. KAsvatusvinkit olisivat paikallaan!

Nyt on mentävä jälkien siivoukseen, tänään tulee kotiin vieraita, joten kotiin täytyy kiirehtää.

Kukkuu

P.s. Viime päivien muista palstakirjoitteluista heräsi taas ahdistus. Onko tämä järkevä paikka kirjoittaa? Ihanaa, että taustallakin jotkut lukevat näitä, mutta mitä sekopäivä täälläkin liikkuu? Syyspinot ovat oikeita lintukotoja, vaan ovatko?

Vierailija
5/19 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen paljon miettinyt tuota palstan avoimuutta. Toisaalta se on osa viehätystä, mutta toistaalta ajatus, että joku voisi pilailla tai pahimmassa tapaksessa vahingoittaa kirjoittajia pistää kyllä miettimään mitä uskaltaa kirjoittaa. Mietin usein kun katson pinon kokoa (esim. 20/ 200) että millaiset ihmiset tätä lukevat meidän syysäitien lisäksi, taustailijat toki mutta täytynee siellä jokunen muukin olla kun luettujen viestien määrä on usien niin suuri.

Kukkuuta rauhoitellakseni, uskon että syyspino on vielä lintukotoon verrattavissa, suurin osa meistä on tavannut ja " tuntee" toisensa enemmän tai vähemmän hyvin, eikä palstalla ole ulkopuolisia häiriköitä. Silloin alussa odotuspuolella mietin tätä paljonkin, silloin kun tapaamisia ei vielä ollut ollut olin itse ainakin tosi varovainen kirjoituksissani. POhdin usein myös että joku nimimerkki ei olisi aito, mutta tuskimpa kukaan kahta ja puolta vuotta jaksaa pilailla.... ;)

Mutta kyllä kieltämättä vieläkin joskus jälkeenpäin kaduttaa jos on kirjoittanut jotain kovin henkilökohtaista, ja jälkeenpäin alan miettiä että ketkäköhän tätäkin meidän lisäksi lukee.... Tosin suurinosa on varmasti samanlaisia kahviseuraa vailla olevia äitejä kuin itsekin.

äk mietteissään

Vierailija
6/19 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei ahdistuta, eihän?

äsken kirjoitettuja/luettuja oli 5/50. Ajatellaan mieluummin että kivaa että pino on suosittu!!

Vierailija
7/19 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ihan vaan muistin virkistykseksi,lisääntyy sivujen avaus määrä!=)

Elossa ollaan.Ei raporttia tässävaiheessa enempää.Myöhemmin!

Leanna

Vierailija
8/19 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo saikulla menee mukavammin kuin töissä vaikka aika paljon " juoksuttaa" varsinkin ulkona tuo minun syssypoika.

Meille tulikin viikonloppureissu eteen kun mies saikin huomisen vapaaksi joten automatka Pohjanmaalle kutsuu illalla. meinasin laittaa poitsun yöpukuun jo valmiiksi niin jospa nukahtaisi jo yöunille matkalla. Toisaalta rasittaa nämä äkkireissut mut toisaalta onhan siellä maalla anoppi juoksemassa poitsun perässä. Jos vaikka itse saisi käytyä marjassa.. Vadelmat oli ihania siellä viime kesänä joten jos muutaman purkin niitä saisi!

Eilistä pinoa tiirailin ja katsoin et siellä oli kivoja galluppeja mut tietty nyt ei muistu yhtään mieleen... Ai niin töistä. Olen siis ollut 75%työajalla viime lokakuun alusta töissä ja poika päikkärissä. Hyvin kyllä on poika viihtynyt ja itsekin, vaikka voisihan tuota olla kotonakin, no nyt sit olen viimeistään lokakuun alusta taas mammalomalla. Pitää vaan tuota yläkerran herraa kiittää kuinka hyvin on meillä asiat mennet näissä lapsiasioissa. Pieniä vaivoja silloin tällöin mutta on säästytty suuremmilta sairauksilta niin aikuiset kuin lapsikin.

Yllättävän hyvin poika pärjäsi heti alusta tarhassa syksyllä pari flunssaa ja korvatulehdus mut koko kevät ja kesä ilman yhtään antibiottikuuria on minusta hyvin. Nyt tosin taisi saada märkäruven lomareissulta mut en oo vielä kiirehtinyt lääkäriin kun on vain yks näppy navan luon ja sitä oon puhdistanut pari kertaa päivässä ja taitaa kuivua sekin.

Johan tuli taas litaniaa mut toivottelen nyt kaikille hyvää viikonloppua ja ensi viikolla tavataan, pakkaushommat kutsuu Reeli :)

Vierailija
9/19 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos unihiekoista. Niistä oli hitunen apua. Ihan ei viime yö ollut samaa kurjuustasoa kuin edellinen, mutta kovin kauaksi ei jääty.

Minun on jo useana päivänä pitänyt telepaattisen ajatuksenvaihdon lisäksi tänne kirjuuttaa, että Mimmu, sinä olet paljon ajatuksissani. Halauksia ja jaksua lähtee useasti erityisesti yöaikaan. Tuo teidän koirien mukaan tulo yökuvioihin saa aikaan reaktion, jossa ei tiedä itkiskö vai nauraisko. Miten voikin vielä koirillekin tulla samaan syssyyn yöongelmia? Voimia!

Samaa ajatusrataa on täälläkin kuljettu kuin Kukkuu ja Äitikuu. Olen muutenkin joinain päivinä todella herkästi pyyhkimässä pois jo kirjoittamani tekstin (kuten tänään kävi). Moni asia johtaa varovaisuuteen ja ympäripyöreisiin ilmaisuihin ainakin välillä.

Kukkuu: Mukava kuulla, että sydämessä on kaikki kunnossa.

Tomeran Idan kiima-peitto sai täälläkin osakseen naurut. Kiitos, piristi.

Reelille ja Keilinille mukavaa matkaa!

-Mimmuli ja Nöösä

Vierailija
10/19 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Palstasta: minäkin en halua kauhean yksityisasioista kirjottaa, esim. pojan nimeä, omaani tms. en halua sanoa koska tosiaan täällä on ties minkälaista porukkaa, onneks tämä syysmuorien pino asiallinen

Me ollaan tänä viikonloppuna pitkästä aikaa kotona, joka vkoloppu oltu menossa. jateltiin käydä pojan kanssa tuolla kangasalan mobile- automuseossa, laittaa piha ( rikkaruohot kasvaa ja kasvaa...), poimia punaset viinimarjat, ajaa nurmikko ym.

Viikon päästä mennänkin sit lauantaina hesaan korkeasaareen, ollaan yötä sukulaisissa, miehen serkulla, sit onkin joka viikonloppu ohjelmaa kunnes palaan töihin, häät, tykholman reissu....

Mies on ostamassa autonavigaattoria, mä en ymmärrä miks pitää ola kaikki pelit ja vehkeet? se on kuulemma nyt niin " hyvässä" tarjouksessa 300 euroa! sille koneelle sanotaan osite ja se puhuu sulle mistä risteyksestä millonkin käännytään ja me ei edes paljon matkailla. koko kesän sitä ruikannut ja nyt sanooin senkus ostaa

Oltiin aamulla puistossa, oli kiva tavata muita äitejä.

G: oletteko kukaan miettinyt vesirokkorokotetta? me ollaan mietitty että kannatasko ottaa? se voi olla kamla tauti, jos pahana tulee.

Sit G heräileekö teidän lapsoset vielä yöllä? meillä nyt ollut muutaman yönä itkua, pitää käydä silittämässä jha jatkaa unia, joskus itkee ihan unessa, pinnniksessä vielä nukkuu.

mitäpä tänne muuta haudutan juuri mannapuuroa illaks pojalle.

palaillaan.

Vierailija
11/19 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapojensa orjaksi tunnustautuu myös hän. Aamu ei ala ilman omppumehua. Ja kaupan täytyy olla se sama, tuttu ja reitinkin kaupan sisällä se sama. Aina ja aina. Jos menen eri ruokakauppaan en osaa ottaa hyllyistä tarvitsemiani tavaroita. Kummallista.

Sujuvasti Pilen pähkäilyiin. Ei käy kateeksi isolapsisten perheiden äidit, kun tulevat sieltä kaupasta. Jos nämä kaksikin osaavat olla huonolla tuulella kaupasta tullessa, niin mitäs sitten kun niitä on 7 tai 10? Suurperheiden äidit varmaankin tunnistaakin siitä, että kädet ovat venyneet nilkkoihin painavien ruokakassien raahaamisesta. :-D Jaiks, kun kaupasta kantaa 14l maitoa kaiken muun lisäksi.. Ilmankos heillä ei olekaan yleensä löllyviä alleja.

Komppaan Leannaa noissa luettujen viestien määrässsä. Häpeillen tunnustan että minä taidan avata tylsinä päivinä, ihan taustaillakseni pinon ainakin 10 krt, jollen enemmänkin. Ehkäpä joku muukin kärsii samasta addiktiosta kuin minä.. :-)

Mantelin mies tahtoo samaa asiaa kuin omanikin. Siitä huolimatta ettei yksikään navigaattori osaa esim. meille. Navigaattori toimii varmaankin ihan hyvin kaupungeissa, mutta näissä oloissa se ohjaa ehkä oikealle tielle, muttei kyllä oikeaan osoitteeseen. Mutta pakkohan se on saada.. :-/

Töihin taidan mennä maaliskuussa täyspäiväisesti. Rosa on silloin vuoden. Mukavampaa olisi että menisin vasta esim. toukokuussa. Kävelisi ehkä silloin. Viikonlopputyöt aloitan heti, kun Rosa suostuu juomaan pullosta, mukista, hörpyyttämällä tai jostain. Ihan kiva kun lakkoilee, ei tarvitse juuri nyt mennä töihin. :-) Harmittaa tuo Kela, en saanut viettää seesteistä äippälomaa. :-( Mutta toisaalta, ihan kaikki työasiat eivät ole päässeet unohtumaan, kun välillä on töissä käväissyt.

Iikan iholle paranemisia!

Mimmulle ja Mimmulille hyvää ensiyötä!

Ihana kuulla että Opemamma odottaa ja noin pitkällä jo. Sinusta tulikin sitten elomassu. Jaksuja loppuraskauteen!

En rokota vesirokkoa vastaan lapsiani. Se mikä ei tapa, vahvistaa. ;-)

Eilen oli hurjan mukava päivä, ihan koko päivän. Ainoana miinuksena oli etten päässyt nettiin. Käväistiin pitkästä aikaa " melkein naapurissa" kylässä. Lapset (5kpl) leikkivät niiiin nätisti keskenään. Nukkumaan mennessäänkin Sini hoki muutamaa kuukautta vanhemman kaverinsa nimeä. Sai kerrankin aikuiset jutella Ihan Rauhassa. :-) Illalla hyvä ystävä soitti. Varmisti että tulevat huomenna itä-suomesta meille viikonlopuksi. Kipii! Kiva viikonloppu tulossa. Sinikin viihtyy hyvin heidän paria kuukautta nuoremman lapsen kanssa.

Rosa heräilee, kuvittelin siivoavani ja muuttavani lastenhuoneen järjestystä ennenkuin heräilevät.. Naiivi minä! :-)

Lia75, Sini 1v 10kk ja Rosa 4kk

Vierailija
12/19 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistoiltu on lähes 3tuntia ja sain jopa vähän kaverin kanssa jutella,mutta ehti typy juoksuttaakin ;-)).Puistosta ei lähtis millään pois,eilenkin huus ja potki mua et ei kotii..ja kotona sänkyy ja heti tulee uni!Ei vaan malttas lähteä..Puistoon mennessä huutaa

lee(=jee),puistoon ja taputtaa käsiä..hyvä et tykkää olla!

Tänää kauppaa ja jumppaa...tapojensa orja myös.Kamalaa ku joskus muuttavat kaupan järjestystä,menee pitkää et muistaa kaiken tarvittavan!Ja aamulla puuro,kahvi ja pieni leipä..jonkun ajan päästä jugurtti..

G:Typy ei yöllä herää,mut edelleen 7mais juo velin..nolona myönnän saamattomuuteni asian suhteen...

Minäkin välillä mitein tätä lintukotoa..varsinki ku olen sellanen lörppö!

Ja ku ystävät on muutaneet kauaspois,ei ole sellast kelle jokapäivä purkautua ni tulee sit tänne ladeltuu...On vaa ollu taas aikahurjaa meininkiä palstalla!

Mitähän vielä oli..ei tule mieleen...

jatu

Vierailija
13/19 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuota poikaa miettiny et ku ei ole sairastanu vielä,tai sit on oireettomana et pitäskö rokottaa ku on jo 6....mut en sit tiiä!

Täällä addiktoitunu myös,mut päivtän sivun ni sillo ei tuu avauskertoja...ja on myös nopeempaa.

Ja ajtuksissa olen Öttikselle lähettäny hyvää reissua :-) ja samoin Keilinille!Olihan se Keilin joka lähti?!

jatu,jolla kahviaika alkas olla

Vierailija
14/19 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ensin aina avaa tämän palstan ja sitten synnytysasiaa ja kerran päivässä s.postin. Eli tämän addiktin taustailulukukertoja ei voi päivittämisellä vähentää.. Sanonkohan aina böö seuraavaksi.. Pidetäänkö Böö-päivä joskus?? ;-)

Aikas hurjjaa tuolla tuo " keskustelu" . Ei jaksa välittää.

Vierailija
15/19 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja waltava pyykkivuori työn alla.

En ole vielä yhtään ehtinyt vilkaista viime viikon pinoja, enkä sen puoleen mitään hörhöilykirjoituksiakaan *uteliaana miettii*. Tehdään päätös: Tämä pino on meidän lintukotomme :)) Omaa nimeäni en silti mainitse. Minut on kyllä voinut tunnistaa, mutta ei se nyt niin hirveästi häiritse. Samaa olen miettinyt minäkin; itsekin tulee avattua pino monta kertaa enemmän kuin kirjoitettua. Jotkut ihmiset tosin saavat huvinsa toisten mielen pahoittamisesta, mutta minä en pinoilusta halua luopua.

Mökkiviikko oli mukava ja kovin työteliäs. Kyllä entisajan perheenäidit ovat olleet sankareita. Mutta eipä ole vapaa-ajan ongelmia, kun lämmittelee vesiä ja hoitaa ruokahuollon ilman sähköä ja juoksevaa vettä. Kylmät tarvikkeetkin kun aina hakee sadan metrin päästä kaivosta, niin johan siinä saa hyötyliikuntaa.

Erityistä hyötyliikuntaa oli hullajängälle meno. Antsa ei nimittäin suostunut lainkaan metsäpolkuja pitkin kävelemään, vaan komensi " tylii,tylii!" , eikä antanut periksi ennenkuin sai kantopalvelun. Suolla sitten tunsin itseni todelliseksi lintuemoksi. Poika istui mättäällä ja söi hilloja. Kun annos loppui, huuteli hän, jotta " hilllaa, lissää" ja tämä lintuemo noukki aina kourallisen ja kiirehti keräämään lisää :) Tämä vuosi ei ole hyvä hillavuosi ja kaikki minun keräämäni marjat menivätkin parempiin (lue:Antsan) suihin. Isompien lasten keräämistä hilloista teimme sentään pari piirakkaa (jonka paistoin puu-uunissa sovellusohjeella> rypsiöljyä vähissä olleen margariinin tilalle ja aivan hyvää tuli).

Antsa juoksenteli isompien kanssa pihalla ja lapset kyllä taas keksivät kovasti tekemistä ilman lelujaankin. Mietin ihmisten erilaisuutta, kun anoppikin saattaa sanoa negatiivissävysisiä asioita lapsille, mutta sanoo ne heti, tyyliin: " Älä poika huuda niin kovaa, kun vähemmälläkin kuulee" . Anoppi kuitenkin pitää lapsiamme perheenä ja komentaa äidilliseen tyyliin, jolloin lapsi hyväksytään aina itsenään, eikä moitita lasta, vaan tiettyä tapaa.

Omat ongelmansa tietysti on yli viikon anopin kanssa pienessä mökissä asuessa ja eilen illalla oli taas mielessä " Borta bra men hemma bäst" :))

Jospa ehtisin lukaista pari pinoa, niin selviäisivät teidänkin kuulumisenne. Kivaa olla kotona taasen siis. Viikko vielä lomaa.

:)SM

Vierailija
16/19 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttönen istuu saparot piukeena tv:n ääressä ja tuijottaa Teletappeja. Nytkö tämä sitten alkoi meilläkin ... pitkään meni niin ettei tyttöä jaksanut kiinnostaa mikään lastenohjelma. Saimme lainaksi naapureilta Teletappi-videon ja se sitten koukutti tyttösen :) Jaksaa katsoa samoja juttuja 100 kertaa - tappivanukas tulee jo mun korvista. Mutta - näin saan hiukka omaa aikaa. Tytön päiväunet jäi tosi lyhyiksi .. En ehtinyt saada kahvirauhaa. Nyt siis kahvia rauhassa tässä lintukoto-pinossa ja tyttö tappivanukkaan lumoissa ....

Tervetuloa, Saamuska, kotiin!

Mitähän vielä pinoissa oli, luin kyllä mutta en muista. Mikä ihme dementia minuun on iskenyt.

YöheräilyG oli menossa. Meillä ei heräillä öisin, saattaa joskus unissaan jotakin puhua tai huudella mutta rahoittuu itsekseen. Nukahtaakin itsekseen iltalaulun jälkeen tosi hyvin. Meillä nämä nukkumisasiat ovat yleensä menneet tosi hienosti - tänään oli jostain syystä huonon unen päivä.

Pinon julkisuus minuakin välillä mietityttää - että tunnistaako joku minut tästä. Mutta yritän kirjoittaa niin, että on ns. yleispätevää ja sama se vaikka joku mun jorinoita lukee (siis muutkin kuin te syysmammat :) ). Minähän pitkään taustailin ennenkuin " uskalsin" tänne kirjoitella itse. Siksi luulen, että tälläkin hetkellä täällä taustailee kaltaisiani: jotka kokevat jollakin tasolla yhteenkuuluvuutta tämän pinon ihmisten kanssa mutta eivät jostain syystä halua itse kirjoittaa tänne.

Minä kyllä alan olla jo tosi väsynyt noihin miehen pelihommiin. Onneksi tämä peli-leskeys päättyy elokuun aikana!! Eilen taas koko päivän yksin tytön kanssa - ja tänään .... Puistoissa ei ole kavereita (kaipa ne kesälomat) ja naapuritkin ovat lomareissulla. Huhuu, Tea, tehdäänkö puistotreffit?? Tai joku muu?? Nimimerkillä " Haluan jutella päivän aikana muustakin kuin tappivanukkaasta" .

Alli

Vierailija
17/19 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerana ilmoittaa hän ;)

En ehtinyt ajoissa huhuilemaan, joten myöhästyneenä: Mersua kaipaan (minäkin), mielessä on myös Viipukka. Mitähän kuuluu kolmenmamille ja Muumimahalle? (menivätköhän nikit oikein?). Sitten muistan ainakin ChaChan vierailta mailta ja joku muukin autonmerrki kuin mersu pyörii mielen päällä, mutta en saa sitä ulos...

Töissähän siis olen ollut jo viime vuoden elokuusta, mutta iltasella lasten mentyä nukkumaan sekä viikonloppuisin (ja näin lomalla) on aikaa lueskella ja kirjoitella (kotitöiden sijasta ;))

Tuttis: Koirahuolet ovat tosiaan masentavia joskus. Meidänkin koiramme on sellainen, ettei hoitopaikkaa hevillä saa, mutta viikoksi sentään saimme naapurin koiraa katsomaan, ruokkimaan ja lenkittämään. Nyt mökillä oli koira mukana ja onnellisena irti koko viikon. Järvellä juoksenteli ympäri ämpäri, muttei tainnut kovin kaukana käydä. Hiiriä metsästi aivan urakalla ja toi ne sitten ylpeänä näytille (yäk!). Söikin kuulemma (minä en sitä enää tohtinut katsoa).

Yöhoidossa on Antsa nyt yhden yön ollut minun ollessani Ranskassa ja miehen iltatöissä. Miehen siskon luona olivat kaikki kolme ja ihan hyvin oli mennyt. Niin varmasti onkin helpompaa, että sisarukset ovat mukana.

Nimipäiviä ei meillä erikoisemmin vietetä. lapsistamme vain esikolla on varsinainen suomenkielisen kalenterin nimipäivä. keskimmäisen nimpparia voisi viettää vaikka ristiäispäivänä ja syyslapsosen joko ristiäispäivänä tai sitten " kantanimensä" nimipäivänä. Äitini muistaa aina kaikkien nimipäivät ja lähetti kortin taasen minullekin. Minä en ikinä ole sen enempää nimipäiväkortteja lähetellyt. Toisaalta mukavaa, että on syitä juhlia (niitä ei ikinä ole liikaa :))

Kukulus: Muistan (hämärästi..), ettei minullakaan Antsan syntymän jälkeen aivan kaikki kotona ollut ;) Asioita unohtelin aktiivisesti ja vielä työhaastattelussakin viime kesänä tunsin itseni jotenkin vajaalla teholla toimivaksi. Imetyksen loppukesästä lopetettuani alkoi pääkin tuntua (hiukan) skarpimmalta ;)

PiLe: Meidänkin lapsosillamme on puhe kehittynyt aivan eri aikoihin (mutta kaikilla melko myöhään). Tyttö on joka asiassa ollut nopeampi kuin pojat.

T-P:lle onnea asunnon johdosta!!!

ja taas hommiin!

SaMari

Vierailija
18/19 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen taitaa jäädäkin... siis lapsiluku ;)

En taida nykyään osata kommnetoida kenellekään mitään, kunhan jotain omia kuulumisia jorisen.

Pekka on tänään ollu levityspäällä ja täällä on sen näköistä. Mies ja esikoinen oli aamupv talkoohommissa ja sitte mustikassa. Nyt mies lähti koiran kanssa kokeisiin. Mun pitäis lastenohjelmien jälkeen suoriutua katraan kanssa miehen veljen synttäreille. Jos joku kuvais, ni sais varmaan hyvää materiaalia tv:n kotivideo-ohjelmiin. Joopa joo.

Päätä särkee. Pitäis paketoida tuo lahja ja vaihtaa vaatteet.

Iikan ihon suhteen taisin päästä säikähdyksellä ja kestoilla jatketaan. Seurailen toki tilannetta. Tällä hetkellä ihoa vasten flanelli, kuten itellänikin.

Jaksuja kaikille!

T@hti ja nelikko, joista Iika 3vko

Vierailija
19/19 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen asuu meillä. Mieshän on ainoa, joka kelpaa Onnille nukuttajaksi. Nyt sen huumori ei enää puolen tunnin jälkeen riittänyt ja minä menin jatkaan. Enpä ole iltaisin nukutellut aikoihin. Ei oota se huutaa ja yltyy kauheaan itkuun kun laittaa sänkyyn. MIKÄ SILLÄ ON? Miksi se on niin vaikeaa nukahtaa?

Tänään oli yliväsymys mutta mieshän ei näitä juttuja ymmärrä. Pitää aina kiinni siitä kello 21 nukkumaanmenosta vaikka tänäänkin tein selväksi, että on herännyt päikyiltä kello 13 ja nukkui alle tunnin!!!

Saamuska, tervetuloa juoksevan veden ääreen!

Yöheräilystä joku kysyi. HERÄILEE!!! Viime yö oli aika syvältä. Heräs 3 aikaan, itki vähän mutta kun sitten rauhoittui, pyöri reilun tunnin sängyssä kolistellen laitoja. Joten valvottua tuli. Ei valitellut, jotain puhui muttei saatu selvää. Ottaisin vaikka viereen nukkumaan jos se takais, että nukutaan aamuun muttei Onni halua meidän väliin. Sanoi yölläkin siinä maatessaan ja itkiessään että ukkuun ommaa änkyy.

Viime aikoina herätyksiä on 1-5 yössä. Ja siis sellaisia, että vaatii yleensä aina sylin. Kunhan muutetaan, tulee semmoinen unikoulutus, ettei mitään rajaa. Omaan sänkyyn, omaan huoneeseen itsekseen!!!

Vauvapalstalle hurraa huuto! Vastasin yhteen huhuiluun näille seutuville ja vietin tänään 4h uuden nettituttavan kanssa puistossa ja kyllä kannatti! Jäi nääs ne kaverit, joilla samanikäisiä lapsia, sinne Kokkolandiaan.

T-P