Verenvuotoa nenästä?
Hei,
Mulla on raskausaikana alkanut vuotamaan verta nenästä viikottain, itse asiassa tällä viikolla on jo neljä kertaa ollut nenä auki. Ensi viikolla kyselen asiaa neuvolassa, mutta ennen sitä, onko muille tapahtunut tälläistä? Jos on, niin onko syy selvinnyt?
Vitamiinien puutteesta se ei voi olla ja verenpainekin on ollut tosi alhainen (80/50). Ennen raskautta vain muutaman kerran on vuotanut verta nenästä. Omega kolmoset jätin jo heti raskauden alkuvaiheessa, kun luulin tän johtuvan niistä.
Marie Rv 15
Kommentit (4)
Hei!
Mulla nenä vuosi verta koko raskausajan monta kertaa viikossa ja kun tyttö synty verenvuoto loppu ku seinään. nyt kun oon uudestaan raskaana taas nenu vuotaa. Ei löytyny mitään syytä. Veriarvot oli ok. Eipä ne osannu neuvolassa mitään sanoa, käski vaan syödä rautaa.
Katanen ja rv20
Moi!
Juu, yksi todennäköinen syy on juuri tuo limakalvojen herkistyminen raskausaikana. Näin lääkäri mulle sanoi. Itselläni alkuraskaudessa oli nenäverenvuotoa päivittäin, jopa monta kertaa päivässä, ja ei tosiaankaan mitään pientä tiputtelua vaan ihan reipasta vuotoa. Mulla on tosin nenänverenvuotoa ollut aina, lapsesta lähtien, joten mikään uusi vaiva ei ollut kyseessä. Raskausaikana se vain on pahentunut ja lisääntynyt. Lääkäri poltti alkuraskaudesta verisuonet mun nenästä, se auttoi omassa tilanteessani, alkoi meinaan jo niin paljon mennä verta ja rauta-arvot todella alhaalla. Mutta joka tapauksessa, ihan normaalia taitaa olla, kunhan ei nyt ihan valtoimenaan vuoda!
Miisu 34+3
Mulla myös valuu aikalailla joka päivä verta nenusta. Varsinkin aamulla kun nenäänsä yrittää saada auki niin verta tulee.
Limakalvot on kyllä tosi kuivat muutenkin, piilareita ei ole voinut juurikaan pitä koko raskausaikana ja suu on myös rutikuiva ja ikenet sitten aukeilee miellyttävästi :) .
Taas mä tähän totena että nainen on parhaimmillaan raskausaikana :D
Limakalvot on herkillä raskauden aikana.
G rv 32