Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

alkuraskauden alavatsakipu, huolestuako?

26.02.2006 |

Kokeneemmat auttakaa. Menkat pari pv myöhässä ja eka raskaus juuri todettu, rv 4+3. Jo viikko ennen plussausta alkoivat menkkamaiset alavatsakivut jotka jatkuvat edelleen. Tuntuvat valtaosan päivästä. Oon jo miettinyt, voisko olla tulehdusta tms?? Minkäänlaista vuotoa ei ole kyllä ollut.

Meneeköhän ihan normaalien raskausoireiden piikkiin, onko kellään ollut vastaavaa? Ihan olen ymmälläni.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kohdun kasvukipuja ja/tai kohdun kannattimien venymistä. Menkkamaisilta kivuilta tuntuvat siksi, että kuukautiskivut ovat myös kohdusta aiheutuvia, lähinnä supistelua.

Minulla on ollut molempien plussien ennen ja jälkeen " menkkakipuja" , tällä toisella kertaa kestivät pari viikkoa yhteensä ja nyt ovat loppuneet.

Coe rv 5+6

Vierailija
2/11 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa aivan alussa eli plussasin viikko sitten. Samoin tässä olen ihmetellyt kovilta tuntuvia menkkakipuja. Yksi yö myös heräsin siihen, että kouristi niin kovasti vatsaa, että piti jo itkeäkin tihruuttaa miehen kainalossa, koska olin satavarma tulevasta keskenmenosta (joita onkin jo kolme takana, eikä yhtään onnistunuttta raskautta). Kieltämättä vatsakipuihin ei osaakaan suhtautua kuin pelonsekaisin tuntein. Mutta ei kai tässä voi muuta kuin odottaa ja katsoa. Inhottavaa vain on, kun kipuja on myös mulla liki kaiken aikaa.

Hende

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovat selkä- ja alavatsakivut (samat lihakset kuin menkoissa) alkoivat jo ennenkuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa, olivat vain kovempia kuin kuukautisissa. Minulla jatkuivat voimakkaina noin rv 15 asti, ja vähäistä ruskehtavaa vuotoakin oli. Mutta ultrissa on kaikki aina ollut hyvin ja nyt on menossa rv 30+6. Kipuja on edelleen jonkin verran. Kuuluivat siis ainakin minulla ilmeisesti asiaan, ja olivat lääkärin mukaan hormonaalisia ja kohdun kasvusta johtuvia. Ikäviä ja pelottavia, mutta helpottaa kun tietää, että kuuluvat todennäköisesti asiaan!

Hyvää raskauden jatkoa teille kaikille!

Vierailija
4/11 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Oon ihmetelly noita samoja kipuja ja siis mulla on 4rv+2 , ja oon miettiny kans että alkaakohan menkat kun sattuu. IHANAA kuulla että on asiaan kuuluvaa, meen rauhallisin mielin nukkuu :). Tää on mun kolmas ja erittäin odotettu raskaus, lapset on 4 ja 5 vuotiaat jo.

Vierailija
5/11 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kuulun vielä tuonne vauvakuume puolelle, mutta toivottavasti en enää kauaa. Nimittäin itselläni alkoivat menkkamaiset kivut paljon ennen menkkojen normaalia kipuilua. Sitä on nyt jatkunut viikon ajan ja samanaikaisesti on ollut ajoittain yököttävä olo.

Viime yönä sitten heräsin siihen, että mahaa kouristi niinkuin menkkakivut potenssiin 10. Säikähdin ja aikani kipuiltua ja surtua mahdollisesti alkavia menkkoja, ne sitten loppuivat ja nukahdin kyynel silmänurkassa. Aamulla olin varma, että nyt on WC-pytty punaista pissiä puolillaan, mutta ei. Mitähän tässä on odotettavissa?

Testit ovat tulossa postissa ja olen kuin tulisilla hiilillä. Välillä varma, että olen raskaana ja välillä taas varma, että kohta se täti tulee.

Vierailija
6/11 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin esikoista odottaessa oli kovia vatsakipuja ja muistan (vähän kuten Tractio kuvaili), että just kun menkkojen piti alkaa, tuli yöllä ihan älytön kipupiikki. Olin hakemassa särkylääkettä ja meinasin pyörtyä portaisiin - niin kovasti koski!

Toinen odotus päättyi keskenmenoon ja siitä on jäänyt mieleen se, että mulla ei ollut alusta alkaen juuri mitään raskausoireta, ei siis myöskään menkkajomotuksia. Ne siis kuuluuvat mun mielestä onnistuneeseen raskauteen!

Tää kolmas raskaus alkoi puolestaan munasarjanippailulla jo pari päivää ovulaation jälkeen. Menkkakivut tulivat sitten silloin rv4 ja kestivät jonkun päivän. Edelleen (rv14+6) tuntuu välillä menkkamaista kipua esim. vessassakäynnin jälkeen.

Vierailija
7/11 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä olen raskaana. Ensimmäinen kerta olisi ja siksi olenkin näin hermona kaikesta oudosta.

Mukavaa maanantaiaamua kaikille! Palaan takaisin kouluhommien pariin, jotka tosin tuntuvat todella kaukaisilta täältä pilvilinnoista katsellen.

Vierailija
8/11 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
9/11 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisessä raskaudessa oli alkuviikoilla 1,5 viikkoa joka yö n 10min kestäneitä kouristeluja, tosi kovia. neuvolassa ei osattu silloin selittää niitä mitenkään ja jäivät vaivaamaan..

onneksi menevät yleensä ohi, todella kovat kivut(mahd toispuoleiset) joista saattaa mennä tajunta viittaavat kohdun ulkopuoliseen raskauteen.

Vierailija
10/11 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommenteista, positiivisin mielin tästä eteenpäin. Hyvää odotuksen jatkoa itse kullekin!

Vierailija
11/11 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin nimittäin tänään mutta tänään on ollut myös kamalia menkkamaisia kouristelua ja olen ollut ihan maassa että kesken menee. Kiitos myös mun puolesta vastanneille, pelastitte myös mun yöunet!!!