Miten pitää paino kurissa raskauden aikana
Kertokaa vinkkejä, nyt vasta rv 5, mutta valmiiksi vähän ylimääräistä, lisää en läskiä halua!
Kommentit (9)
Itellä nyt Rv 24 ja kiloja tullut 2. Eka kilo tuli rv 22. Syö terveellisesti , ÄLÄ syö herkkuja! Kun sä kerran annat pikkurillin herkuille, se on menoa. Mä olin ensimäiset 20vko täysin ilman sokeria, koska ei tehnyt mieli. Sitten mies osti suklaata kotiin, humps meni suuhun. Nyt olen useammin ostanut vähän jotain herkkua äh :( joten älä aloita edes!
3 tässö vielä, että on aika mahdotonta tietää minkälainen raskaud sulla tulee. Mulla ei esil ollu oksentelua lainkaan, mutta paha olo jatkuvasti. Niinpä söin ekat kuukaudet fetasaalittia, kilon ananasta ja hemmetisti pastaa tomaattikastikkeella. Toivotaan ettö säästyy pahoinvoinnilta, vaikka sitten saisitkin vaihtokaupassa muutaman kilon.
Normaali terveellinen ruokavalio. Juo paljon vettä ja käytä tukisukkia/tukisukkahousuja, niin vähennät turvotusta. Vaikka kiloja tukisikin niistä voi päästä nopeasti ja helposti eroon imettämällä.
Mulla taas tulee kiloja koko ajan, jokainen neste pisara jää vyötärölle. Lenkkeilen tunnin päivässä ja viikon olin ilman sokeria javhups +2kg. Ei mee nalle karkit tasan. Olkaa ilosia jos pysytte omassa painoluokassa!
Vaikea sanoa, herkut minimiin ja liikuntaa.
Mulla rv 19 ja tullut 5 kiloa jo. Mutta lääkärin mukaan ihan normaalia. Alkuun bmi oli 20 eli ei paha. Mutta vähemmän olisi tullut, jos en söisi niin paljon ja liikkuisin enemmän.
Sokeri ja hedelmät minimiin, näin sanoi terkka minulle.
Painoa tuli 8kg, vauva oli 3,5kg.
Mutta ei se ihan kaikki ole syömisistäkään kiinni. Mun kaveri noudatti tarkalleen raskausdiabetes ruokavaliota, kun se hänellä oli ja kiloja tuli silti 15. Lähtivätkin kyllä reilussa kuukaudessa. Itse söin herkkuja vain viikonloppuisin ja kohtuudella silloinkin. Kiloja tuli 8, vauva puolet siitä. Itse laihduin lopunkin ja vähän extraa imettämällä, mutta ei sekään kaikilla toimi.
Onnenkauppaa. Itse olen aina ollut aktiiviliikkuja ja en mikään herkuttelija. Raskauden alussa kärsin hirvittäväsä pahoinvoinnista, joka talttui vaan sillä, että söin lähes koko ajan jotain..jäätelöä, jugurttia, join mehuja ym. Tiesin kyllä todella, ettei tee kropalle hyvää, mutta kertakaikkisen jäätävän olotilan takia oli pakko! No, pahoinvointi loppui aikanaan ja sen myötä ylimääräinen nassuttelu. Painoa silti vaan kertyi ja kertyi, vaikka pystyin harrastamaan liikuntaakin melko normaalisti. Lääkärin mukaan kyse oli hormoneista ja lopuksi verenpaine keräsi järkyttään turvotuksen. Kiloja tuli yhteensä 20. Alkupaino 57kg ja laitokselle lähtiessä 77 kg. Laitokselle jäi 7 kiloa ja loput suli itsestään muutamassa kuukaudessa. Ei raskausajan lihominen ole tosiaankaan aina itsestä kiinni!! Tuntuu, että ennen oli normaalia, että odottava äiti lihoi, nykyään se tuntuu olevan merkki laiskasta ja ahmivasta odottajasta :(
Noudata raskausdiabetsruokavaliota. Toimii. Lääkäri sanoi, että on kaikille hyvä vakio.