Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Polyypin poisto kohdusta nukutuksessa. Pelottaa.

Vierailija
14.03.2014 |

Ensi viikolla operaatio edessä ja vaikka tiedän että elämänlaatu hieman ehkä paranee polyypin poiston myötä, niin silti pelottaa aivan helvetillisesti. Varsinkin nukutus.

Saahan kunnon pahoinvointilääkkeet jo nukutuksen aikana ettei ole huono olo kun herää?

Olisiko jollain kokemuksia operatiosta, varsinkin nukutuksessa tehdystä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin just siitä hysteroskopiasta. Sain ite valita nukutus tai burana/panadol. Vaöitsin jälkimmäisen ja koska en oo synnyttäny alakautta (ja koska ekassa tutkimuksessa ei lääkäri päässy kohdunkanavasta läpi) mulle laitettiin myös puudutus kohdunkaulaan.

Kyllä mun tarttee sanoa, että sattui aivan saatanasti, sekä puudutus että sen jälkeen. Mulla on myös joskus keskenmenon jälkeen rönkitty istukka ilman puudutuksia ulos, niin kivut oli just samanmoiset.

Ei pidä ylestää tässäkään tapauksessa, joillain ei satu yhtään ja joillain ei niin onnellisten tähtien alla syntyneillä sattuu aivan pirusti. Mut onneks ei kestäny kauaa, alkupuheineen päivineen 30 minsaa ja olin ulkona aukosta.

Nyt mahassa tuntuu menkkamaista kipua, mut ei muuten oo mitään. Polyyppi oli iso, yli 8 cm.

Vierailija
22/33 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmisillä sujunut polyyppien poisto ok naistenklinikalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minulta poistettiin viime tammikuussa polyyppi ihan vain Buranan voimalla. Oli ihana lääkäri ja kaksi superihanaa hoitajaa, joista toinen piti kädestäni kiinni koko toimenpiteen ajan. Se kesti vain pienen hetken! Edelliset polyypit otettiin kaavintana nukutuksessa Hämeenlinnassa. Silloin ei tiedetty täysin vuodon syytä ja siksi nukutettiin.

Nkl siis täysi 10! Olihan se outoa istua samalla käytävällä odottamaan tähän toimenpiteeseen pääsyä kun samalla ohi kärrättiin äitejä synnyttämään ☺️ Kaikki menee varmasti hyvin! Se oli todella nopeasti ohi! Kierukka laittoi oli paljon kurjempi ja se tehtiin polyypin poiston jälkeen..

Vierailija
24/33 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinon kirjoitti:

Hei, minulta poistettiin viime tammikuussa polyyppi ihan vain Buranan voimalla. Oli ihana lääkäri ja kaksi superihanaa hoitajaa, joista toinen piti kädestäni kiinni koko toimenpiteen ajan. Se kesti vain pienen hetken! Edelliset polyypit otettiin kaavintana nukutuksessa Hämeenlinnassa. Silloin ei tiedetty täysin vuodon syytä ja siksi nukutettiin.

Nkl siis täysi 10! Olihan se outoa istua samalla käytävällä odottamaan tähän toimenpiteeseen pääsyä kun samalla ohi kärrättiin äitejä synnyttämään ☺️ Kaikki menee varmasti hyvin! Se oli todella nopeasti ohi! Kierukka laittoi oli paljon kurjempi ja se tehtiin polyypin poiston jälkeen..

Millaisia oireita polyyppi sinulle aiheutti? Auttoiko poisto oireisiin? Itsellä on reilun kuukauden kuluttua aika hysteroskopiaan ja lähetteeseen on kirjattu syyksi polyypit. Odotan toimenpidettä kovasti, koska toivon sen auttavan järkyttävän runsaisiin vuotoihin.

Vierailija
25/33 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on otettu pelkästään solunäyte kohdusta (siis EI papa).

En tiennyt että se sattuisi niin kovasti.

Tosin en ole synnyttänyt, joten neulan ujuttaminen kohtuun oli varmaan pahin.

Joten ottaisin kiitos nukutuksen.

Kivempaa siitä toipuminen on kuin spinaalista.

Vierailija
26/33 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on otettu pelkästään solunäyte kohdusta (siis EI papa).

En tiennyt että se sattuisi niin kovasti.

Tosin en ole synnyttänyt, joten neulan ujuttaminen kohtuun oli varmaan pahin.

Joten ottaisin kiitos nukutuksen.

Kivempaa siitä toipuminen on kuin spinaalista.

Pipelleä varten ohjeistetaan ottamaan maksimiannos paracetamolia ja ibuprofeenia hyvissä ajoin ennen. 

Vierailija
27/33 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyypin poisto kohdunsuulta onkin pikkujuttu eikä satu, koska siinä ei ole tuntoa.

Vierailija
28/33 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polyypin poisto kohdunsuulta onkin pikkujuttu eikä satu, koska siinä ei ole tuntoa.

Minulla polyyppeja on kohdunrungossa ei siis kohdunsuulla.

Vierailija
29/33 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, minä olin kohdunpoistossa myoomien takia muutama vuosi sitten ja kyllä muakin pelotti sekä nukutus että mahdollinen pahoinvointi noin laajan leikkauksen yhteydessä. Sanoin tuosta jälkimmäisestä, ja mulle vakuutettiin että saan kyllä sekä kipu- että pahoinvointilääkkeitä operaation jälkeen -> oloni oli aivan mainio ja mulle jopa tuputettiin lisää kipulääkkeitä vaikka sanoin että ei satu :D

Myöskään nukutusta en enää osannut pelätä siinä vaiheessa kun kärrättiin leikkaussaliin, koska olin saanut esilääkkeeksi diapamin. Sen jälkeen ei mikään huolettanut :D

Vierailija
30/33 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin taidetaan tehdä tähystykset poliklinikalla särkylääkkeen voimalla, kohdunpoisto sitten nukutuksessa.

Vierailija
31/33 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nopeasti pääsitte polyypin poistoon?

Jossakin toisessa ketjussa mainittiin, että pääsivät kahdessa viikossa, kun kyse lapsettomuudesta ja tarkoitus yrittää raskautumista vielä.

Vierailija
32/33 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutuksessa poistettiin iso polyyppi eikä mitään ongelmaa

Vierailija
33/33 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan saatanallinen kokemus!!!!!!!!!!! Lääkäri oli tiuskiva epäpätevä ronkkija,"tekniikka" tökki, piti soittaa ties vaikka ketä avuksi, raivosta tuli itku.

Myomia 2 isoa, P-Pohjanmaalla kun ollaan niin viiskymppisellekki lässytetään kakaroiden puskemisesta EI KOHDUNPOISTOA

lahkot jyrää