Miltä naisen tulisi näyttää, jotta toiset naiset hyväksyisivät hänet?
Pelkään näyttäväni pultsarilta, vaikka olen hoikka, tupakoimaton absolutistinainen. Kasvonpiirteeni ovat vain rumahkot ja näytän helposti epäsiistiltä. Miltä minun tulisi näyttää, jotta muut naiset suhtautuisivat positiivisesti ja voisin joskus vaikkapa ystävystyäkin naisten kanssa?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lihava silmälasipäinen nelikymppinen ja tuntuu että minut leimataan tylsäksi tantaksi. Haluaisin uusia naiskavereita ja mielestäni minulla olisi paljon annettavaa.
Itsekin olen kuitenkin ennakkoluuloinen tietyn näköisiä kohtaan. En pidä hirveän miesmäisestä tyylistä, sellaisesta matikanmaikkalookista että kynityt miehen hiukset, ei meikkiä, collegepaita. En ole sen tyyppisistä ihmisistä tykännyt esim.työyhteisössä, liian askeettisia ja kuivan järkiperäisiä.
Myös liian rock/ baarityyli ei herätä kiinnostusta koska en ole sen henkinen.
Ehkä jos joku on aina pukeutunut kauhean muodollisesti, sininen neule, valkoinen kauluspaita, ajattelen että hän on liian porvarillinen minun makuuni. Pieni leikkisä värikäs tai hippimäinen yksityiskohta herättää mielenkiinnon vaikka tyyli olisi muodollisempi.
Eli siis ole sellainen kuin olet!
Ehkä ei kannattaisi olla noin ennakkoluuloinen ulkonäön suhteen jos kavereita vielä aikuisena kaipaa lisää... minkä näköinen kaveri sulle kelpaa?
Aloittajalle: ole sellainen kuin olet ja tee asioita joita haluat tehdä. Kannattaa myös lopettaa se muiden puolesta ajattelu, älä mieti mitä muut ajattelee ja välttele heitä ennakkoon. Et voi koskaan tietää toisen ajatuksia jos he eivät saa kunnolla edes mahdollisuutta tutustua sinuun.
Eikä itseä kannata missään nimessä muuttaa kenenkään muun kuin itsensä vuoksi, ei sellainen kanna pitkälle.
Minä en onnistu saamaan kavereita enää näin aikuisempana. Olen yrittänyt. Tuntuu että kaikilla on jo se oma kaveripiiri eikä lisää tarvita eikä ehditä. En ajattele että vika on minussa, ehkä se on enemmänkin monella nämä ruuhkavuodet.
Vierailija kirjoitti:
Luonnon kaunis, ei käytä meikkiä. Ei käytä kamalia tekokynsiä, tekoripsiä jne. Pukeutuu kauniisti ja naisellisesti. Ei käytä paljastavia horovaatteita.
Mulla ainoa merkittävä poikkeama listauksesta on se, että en ole luonnonkaunis, vaan lähinnä ruma luonnostani. Pukeudun peittävästi ja meikkaan erittäin hillitysti ja niukasti muuten, tosin äärimmäisen naisellinenkaan en ole (en käytä oikeastaan ikinä hameita, mekkoja tai korkokenkiäkään). Täytyy tehdä se johtopäätös, että naiset dissaavat rumakasvoisia naisia siis.
Miksi naisen pitäisi etsiä sellaisten ihmisten hyväksyntää, jotka hyväksyvät vain tietynnäköisiä ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raittiilta ja puhtaalta.
Olen raitis, mutta ihoni punoittaa ilman meikkiä helposti ja lisäksi kasvonpiirteeni ovat epäsymmetriset. Hiukseni myös muuttuvat rasvoittuneen näköisiksi nopeasti. Pitääkö mun siis meikata joka päivä ja pestä hiuksetkin vain muiden naisten vuoksi? En jaksaisi sinänsä sellaista.
No ei varsinaisesti meikata, mutta voithan käyttää cc-voidetta, joka hieman tasoittaa punoitusta. Ja joo pese ne hiukset. Itse kysyit neuvoja _ulkonäön_ petraamiseen, jos jokin on muista luotaantyöntävää. Likaiset hiukset ovat sellaiset. Jos et jaksa pestä joka päivä, niin käytä ainakin kuivashampoota sitten välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen, josta suurin osa muista naisista pitää heti. Olen pitkä ja normaalivartaloinen, aina siisti ja puhdas, meikkaan aina, mutta hillitysti ja sulaudun niin sanotusti tapettiin. Olen kasvonpiirteiltäni tavis ja mieleenpainumaton. Hymyilen paljon.
Miehet ovat minuun jostain syystä aina ärsyyntyneitä ja vittuuntuneita. Olen heille neutraalin ystävällinen, mutta jokin ulkonäössäni tuntuu herättävän heissä inhoa. Mutta naisten reaktioistahan ap halusi tietää.
Mulla on juuri toisinpäin. Naiset kaihtavat ja katsovat nenänvarttaan pitkin kuin halpaa makkaraa ja miehille olen harmittoman yhdentekevä tai sitten miehet suhtautuvat kaverillisesti.
Millainen sun ulkonäkö sitten on?
Voi luoja miten pikkusieluista ja lapsellista touhua. En tässä 27 vuoden iässä ala matelemaan kenenkään edessä. Teini-iässä oli tärkeää kuulua porukkaan, mutta nyt on yksi lysti jos en kelpaa porukkaan koska en ole tarpeeksi avoin, kaunis, muodikas, ekstrovertti, sosiaalinen ja mitä näitä nyt on. Pitäkööt tunkkinsa.
En muuten ymmärrä mistä tulee ihmisille mielikuva, että ruma tai vaatimaton olisi naisiin päin? Mikä estää jotain olemasta lesbo, vaikka olisi kaunis, naisellinen ja huoliteltu? Ei seksuaalinen suuntautuminen ulkonäköä katso. On absurdi ajatuksenakin, että ruma nainen jotenkin palvoisi kauniimpaa naista ja ihastuisi tähän. Luulevat itsestään liikoja. Olen hetero, että silleen. Turha kuvitella mitään siellä pääkopassa. Itserakkaus haisee, ja pitkälle.
Omassa tuttavaporukassani on kyllä monenoloista ja -näköistä naista. Uskon, että kyse on enemmän käytöksestä. Jos et hakeudu itse muiden seuraan, luulevat muut helposti sinun karttelevan seuraa ja sitten jäätkin helposti yksin. Kannattaa siis pitää kanavia auki ja edes vaikka morjestaa ihmisiä joka aamu. Osoita siis itse olevasi kiinnostunut muista ihmisistä, niin sinunkin juttusi kiinnostavat.
Ihmiset karttelevat luonnostaan likaisia ja ”sairaan oloisia” henkilöitä. Älä siis haise ja pidä ihosi ja hiuksesi terveen näköisinä. Kasvojen suuri epäsymmetria voi antaa samaa ”sairaan” vaikutelmaa. Tätä voi toki torjua pirteällä ja iloisella käytöksellä. Käytöksen toki tulisi olla luonnollista, teeskentely jättää epämiellyttävän vaikutelman.
Sosiaaliset taidot ovat oleellisia ryhmässä toimimiselle. Täytyy osata antaa muillekin huomiota ja suunvuoroa, kuunnella, kysellä, osata lukea tunnetiloja.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja miten pikkusieluista ja lapsellista touhua. En tässä 27 vuoden iässä ala matelemaan kenenkään edessä. Teini-iässä oli tärkeää kuulua porukkaan, mutta nyt on yksi lysti jos en kelpaa porukkaan koska en ole tarpeeksi avoin, kaunis, muodikas, ekstrovertti, sosiaalinen ja mitä näitä nyt on. Pitäkööt tunkkinsa.
En muuten ymmärrä mistä tulee ihmisille mielikuva, että ruma tai vaatimaton olisi naisiin päin? Mikä estää jotain olemasta lesbo, vaikka olisi kaunis, naisellinen ja huoliteltu? Ei seksuaalinen suuntautuminen ulkonäköä katso. On absurdi ajatuksenakin, että ruma nainen jotenkin palvoisi kauniimpaa naista ja ihastuisi tähän. Luulevat itsestään liikoja. Olen hetero, että silleen. Turha kuvitella mitään siellä pääkopassa. Itserakkaus haisee, ja pitkälle.
Kuka on olettanut ap:n seksuaalisuudesta jotakin? Sinä taidat olla ainut, joka kommentissaan vihjailee, että vaatimaton ulkonäkö tarkoittaa lesboutta, tai yleensäkin ottanut seksuaalisen suuntauksen esille. Ap etsi naispuolisia kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on olettanut ap:n seksuaalisuudesta jotakin? Sinä taidat olla ainut, joka kommentissaan vihjailee, että vaatimaton ulkonäkö tarkoittaa lesboutta, tai yleensäkin ottanut seksuaalisen suuntauksen esille. Ap etsi naispuolisia kavereita.
Jaa, ei mitään. Olit oikeassa. Olihan tuolla kommentti, jossa juuri niin oletettiin.
Naisen pitää näyttää lähes samalta kuin se nainen, jolta hakee hyväksyntää, mutta kuitenkin ihan hiukan huonommalta, että se hyväksyjä tuntee itsensä paremmaksi
Harmaa ja eloton iho, reilusti ylipainoa, mauttomat vaatteet ja tiskivedenvärinen tukka. Jos sinulla on kaikki nämä, saat varmasti naiskavereita.
Älä lähde tuohon peliin Ap. On olemassa myös meitä naisia, joille ulkonäkö ei ole ihmisarvon mitta. Olet miten epämuodostunut tahansa, sillä ei ole väliä. Väliä on vain sillä, miten kohtelet muita ihmisiä.
Moni nainen hinkkaa itseään hädässä ja luulee olevansa kanssanaisiaan parempi vain siksi, että ulkoasu on huoliteltu. Säälin koko porukkaa, orjiahan te olette ja naisten ulkonäköpaineiden PAHIMPIA lietsojia. Hävetkää.
Ehkä olet vain yrittänyt ystävystyä väärien ihmisten kanssa. Aikuisiässä myös monilla on jo omat kaveripiirit, perheet jne. Kerroit että ihosi punoittaa, monet voiteet ja tehotipat voivat aiheuttaa punoitusta, samoin liian voimakkaat puhdistusaineet. Useimmiten punoitus johtuu kosteuden puutteesta. Voit kokeilla kookosöljyä, luomukookosöljy kasvoille yöksi. Itselläni iho on ollut kuulas ja ei punoita sen jälkeen kun olen laittanut yöksi kookosöljyä. Ei rasvoita ihoa. Yksi hyvä keino saada upea tukka joka on ilmava ja nonta päivää ei rasvainen on pestä hiukset munankeltuaisella. N. 2 dl viileää vettä sekoitetaan munankeltuainen ja sitä hierotaan päänahkaan ja pestään hiukset ja huuhdellaan viileällä vedellä. Hoitoainetta ehdottomasti pyyhekuiviin hiuksiin ja huuhdellaan. Ei shampoota. Itse pesen nykyään munankeltuaisvedellä ja tukka on ilmava useita päiviä. Shampoon jälkeen usein päänahka on hiostunut ja kasvot tuntuvat hiostuneilta, punoittavilta. Ennen keltuaispesua voit joskus hiukan hieroa esim. kookosöljyä, oliiviöljyä hiusten latvoihin. Kokeile munankeltuaisvedellä pesua. Ja hoitoaine sen jälkeen. Itse en käytä enää shampoota lainkaan ja tulla on todella hyvässä kunnossa. Liika meikkaaminen voi huonontaa ihoa, jos niin käytä mahdollisimman vähän tai ei lainkaan. Olen 57 v nainen ja olen pessyt shampoilla koko ikäni. Mikään shampoo ei ole tehnyt hiuksia niin ilmaviksi kuin kananmunan keltuaisvedellä pesu. Veden tulee olla viileä ja samoin huuhtelun. Sen jälkeen hoitoaine ja sen huuhdella. Kokeile ihmeessä.
On käsittämätöntä, että joku antaa näin paljon ulkonäölle painoarvoa. Pidän lähtökohtaisesti kaikenlaisista tyyleistä ja habituksista. Valehtelematta suhtaudun lähes aina lämpimästi kaikenlaisiin ja kaiken näköisiin ihmisiin. Vasta juttelu voi paljastaa jonkun nyrpeäksi tai tosikoksi, mikä sitten estää itseäni pitämästä henkilöstä.
Kerran ajattelin hieman repäistä ja pukeuduin tavallista paljastavammin pikkujouluja varten. Työkaveri, nainen siis, kysyi, että enkö lainkaan välitä, vaikka pukeutumisellani ärsytän muita naisia. Leukani lähes loksahti auki. En ollut edes ajatellut, että toinen nainen voi ärsyyntyä tuollaisesta. Hän selvästi oli. Itse en muista koskaan ajatelleeni negatiivisesti jonkun pukeutumisesta.