Miltä naisen tulisi näyttää, jotta toiset naiset hyväksyisivät hänet?
Pelkään näyttäväni pultsarilta, vaikka olen hoikka, tupakoimaton absolutistinainen. Kasvonpiirteeni ovat vain rumahkot ja näytän helposti epäsiistiltä. Miltä minun tulisi näyttää, jotta muut naiset suhtautuisivat positiivisesti ja voisin joskus vaikkapa ystävystyäkin naisten kanssa?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen, josta suurin osa muista naisista pitää heti. Olen pitkä ja normaalivartaloinen, aina siisti ja puhdas, meikkaan aina, mutta hillitysti ja sulaudun niin sanotusti tapettiin. Olen kasvonpiirteiltäni tavis ja mieleenpainumaton. Hymyilen paljon.
Miehet ovat minuun jostain syystä aina ärsyyntyneitä ja vittuuntuneita. Olen heille neutraalin ystävällinen, mutta jokin ulkonäössäni tuntuu herättävän heissä inhoa. Mutta naisten reaktioistahan ap halusi tietää.
Mulla on juuri toisinpäin. Naiset kaihtavat ja katsovat nenänvarttaan pitkin kuin halpaa makkaraa ja miehille olen harmittoman yhdentekevä tai sitten miehet suhtautuvat kaverillisesti.
Elämä helpottuu aika paljon kun ei mieti tuollaisia
Kun täällä joku pyytää selkeästi apua, miksi heti kyseenalaistus? Haluan sinulle alkuperöinen neuvojen kysyjä antaa neuvon. Pää pystyyn, hymyile paljon, ole oma itsesi. Huolehdi hygieniasta, tarkoittaa peseytymistä päivittäin, esim aamulla suihkuun ja pese hiukset, käytä dödöä, pese hampaat aamui illoin, lankaile hampaat, käytä xylitolia purkkana aterioiden jälkeen tai xylitol pastilleja. Kevyt meikki on iisi, meikkivoide esim lumene blur joka on lähimpänä ihosi väriä, aurinkopuuteri jossa ei ole helmiästä. Aurinkopuuteria kasvojen reunoille jolla saat elävyyttä iholle. Näihin on neuvoja google täynnä. Ehkä ripsiväriä tai jos haluat kestovärjätä ripset vaikka kosmetologilla tai kampaajalla. Vaatetuksessa yksivärisiä mahdollisimman basic vaatteita, maastonvihreää, tummansinistä. Noin yleensä ihmissuhteisiin sanoisin että hyvä kuuntelija, ihminen joka ei juorua toisten asioita, ihminen joka ei puhu vain itsestään. Voit lähestyä vanhoja ystäviäsi vaikka esittämällä kysymyksen, hei muistatko tälläistä tai voisitko auttaa tässä asiassa, jokin helppo kysymys minkä tiedät että toinen osaa vastata. Kun hän vastaa voit alkaa juttelemaan, mitä sulle kuuluu? Tai oletko nähnyt yhteistä ystäväämme ----. Tsemppiä kovasti sinulle!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina vähän huonommolta kuin muut.
Silloin kelpaat, et ole vaaraksi kenellekään.
Oletan, että olen siinä tapauksessa reilusti rumempi kuin "vaatimattoman näköinen". Muhun suhtauduttiin negatiivisesti todella nuorenakin varsinkin naisten taholta; miehille olen aika yhdentekevä ollut aina. Kaipa siinä vaatimattomuuden näköisyydessäkin on joku alarajansa? Miten naiset suhtautuvat sitten sellaisiin oikeasti sysirumiin naisiin, joilla on selviä ulkonäkövirheitä? (Oletan itse olevani sellainen). Miten ne sysirumat voisivat päästä sille vaatimaton-levelille?
Parisuhde tulisi olla kunnossa, koska se tavallaan turvaa ettei koeta uhaksi kauniimmille. Sitähän kaikki olettaa alitajuisesti että rumat naiset kuolaa ystävättäriensä perään.
Laittautuminen kirjoitti:
Kokeile värjätä hiukset hemaiseviksi. Käy kampaajalla ja kysy hemaisevaa lookia. Meikki ei voi pelastaa muuten ankeaa kokonaisilmettä.
Millainen on hemaiseva look? Vaaleat hiuksetko?
Minäkin väittäisin, että käytös vaikuttaa enemmän kuin ulkonäkö. Vaikutat epävarmalta, ja se todennäköisesti näkyy käytöksessäsi ja aiheuttaa sen, että harva haluaa tutustua. Ulkonäön parantaminen voi parantaa myös itsetuntoasi, joten se kyllä kannattaa. Huolehdi, että näytät puhtaalta ja raikkaalta, et tuoksu voimakkaasti millekään ja ehkä vielä opettele tekemään kevyt meikki, tämä ei toki ole välttämätöntä jos et halua. Mutta tärkeintä olisi hyväksyä itsensä. Epävarmat vaikuttaa usein takertuvilta jankkaajilta tai sitten tylyiltä ja vetäytyviltä, kun ei osaa olla luontevasti muiden seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile värjätä hiukset hemaiseviksi. Käy kampaajalla ja kysy hemaisevaa lookia. Meikki ei voi pelastaa muuten ankeaa kokonaisilmettä.
Ylipäänsä hehkeä, piristää katsojan päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että olen siinä tapauksessa reilusti rumempi kuin "vaatimattoman näköinen". Muhun suhtauduttiin negatiivisesti todella nuorenakin varsinkin naisten taholta; miehille olen aika yhdentekevä ollut aina. Kaipa siinä vaatimattomuuden näköisyydessäkin on joku alarajansa? Miten naiset suhtautuvat sitten sellaisiin oikeasti sysirumiin naisiin, joilla on selviä ulkonäkövirheitä? (Oletan itse olevani sellainen). Miten ne sysirumat voisivat päästä sille vaatimaton-levelille?
Parisuhde tulisi olla kunnossa, koska se tavallaan turvaa ettei koeta uhaksi kauniimmille. Sitähän kaikki olettaa alitajuisesti että rumat naiset kuolaa ystävättäriensä perään.
Oletetaanko siis, että rumat naiset ovat lepakoita ja siksi heitä vältellään?
Piristys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä hehkeä, piristää katsojan päivää.
Hmm, jostain syystä en itse kiinnitä ihmisten hiuksiin juurikaan huomiota. Uskoisin, että äärimmäisen hehkeä hiustyyli vaatisi aika paljon aikaa ja vaivaa (pitäisi alkaa väkertää hiuksia ja käydä säännöllisemmin kampaajalla). Mutta voi tuossa olla perää. Jos olisi jotain positiivista ulkonäössä, niin ehkä naiset suhtautuisivat paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raittiilta ja puhtaalta.
Olen raitis, mutta ihoni punoittaa ilman meikkiä helposti ja lisäksi kasvonpiirteeni ovat epäsymmetriset. Hiukseni myös muuttuvat rasvoittuneen näköisiksi nopeasti. Pitääkö mun siis meikata joka päivä ja pestä hiuksetkin vain muiden naisten vuoksi? En jaksaisi sinänsä sellaista.
Miksi ajattelet, että meikit olisivat puhtautta? Nehän pestään pois, joten ovat likaa.
Ettäkö ihmiset likaa laittaisivat tahallaan kasvoilleen? Ei tuo analogiasi oikein toimi.
Tarkalleen ottaenhan ne koostuvat myrkyistä ja haitallisista aineista, kuten monet ihon"hoito"tuotteetkin. Mikromuovia vaan verenkiertoon purkkitolkulla :D
Omasta mielestäni olen jotenkin todella erilainen kuin naiset yleensä. Suurin osa naisista on kauniita ja heillä on nätit, sirot ja symmetriset kasvonpiirteet ja naisellinen tyyli. Itse olen vain sellainen ankea ja ruma ja miellän itseni enemmänkin miehen kaltaiseksi, vaikka tyylini on oikeasti ihan feminiininen ja vartaloni on siro. Lapsena leikin aina poikien kanssa ja edelleenkin miellän itseni aika maskuliiniseksi. Muiden naisten mielestä olen vain jotenkin määrittelemättömän nolo.
En tiedä, mutta minusta tuntuu että kun naiset eivät pidä niin ei siinä auta mikään ulkonäköjuttu. Naisten piireissä on niin tiukat ja tarkat säännöt, jotka alfanaaras määrittelee. Perässähiihtäjät sitten noudattavat kiltisti alfan käskyjä ja sääntöjä, ja jos sinä olet ryhmässä uusi tyyppi, olet auttamattomasti uhka alfalle. Jos alfa ei halua sinua porukkaan, et tule porukkaan pääsemään.
On tietty olemassa se mahdollisuus, että joku perässähiihtäjistä ystävystyy kanssasi salaa alfalta. Julkisesti hän toki peesaa alfaa, mutta sinusta voi tulla uskottu jolle vuodatetaan varsinaisen naisryhmän kaikki salaisuudet. Parhaassa tapauksessa pääset useammankin perässähiihtäjän uskotuksi. Nämä on hauskoja juttuja, kun naiset haukkuvat yksi toisensa perään toisiansa selän takana, ja sitten esittävät hymy suussa parhainta ystävyyttä.
Joo anteeksi, en osaa auttaa siinä jos haluat hyväksyntää, kun itse luovutin jo lapsena. En vaan pääse ryhmään, enkä niihin ryhmiin pyri. Ystävystyn sitten yksitellen aina jonkun kanssa, ja välttelen naisryhmiä. Ne ovat pelottavia.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin väittäisin, että käytös vaikuttaa enemmän kuin ulkonäkö. Vaikutat epävarmalta, ja se todennäköisesti näkyy käytöksessäsi ja aiheuttaa sen, että harva haluaa tutustua. Ulkonäön parantaminen voi parantaa myös itsetuntoasi, joten se kyllä kannattaa. Huolehdi, että näytät puhtaalta ja raikkaalta, et tuoksu voimakkaasti millekään ja ehkä vielä opettele tekemään kevyt meikki, tämä ei toki ole välttämätöntä jos et halua. Mutta tärkeintä olisi hyväksyä itsensä. Epävarmat vaikuttaa usein takertuvilta jankkaajilta tai sitten tylyiltä ja vetäytyviltä, kun ei osaa olla luontevasti muiden seurassa.
Itsetuntoni on kyllä äärimmäisen heikko. Tulkitsen aika pienistäkin jutuista, että joku nainen pitää minua täysin kelvottomana ja sitten vetäydyn ja mielessäni soimaan itseäni, kun olen niin huono ja ruma. Välillä olen sitten yllättynytkin, jos joku onkin ollut mukava myöhemmin (vaikkapa joku junassa tai lentokoneessa vieressä istunut), kun ensiaavistukseni oli se, että joku ei minusta pitänyt. Tulee sellainen alemmuudentuntoinen ja itseinhoinen olo myöskin helposti. Koetan toki taistella sitä tunnettani vastaan aina ja teeskennellä rentoa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta minusta tuntuu että kun naiset eivät pidä niin ei siinä auta mikään ulkonäköjuttu. Naisten piireissä on niin tiukat ja tarkat säännöt, jotka alfanaaras määrittelee. Perässähiihtäjät sitten noudattavat kiltisti alfan käskyjä ja sääntöjä, ja jos sinä olet ryhmässä uusi tyyppi, olet auttamattomasti uhka alfalle. Jos alfa ei halua sinua porukkaan, et tule porukkaan pääsemään.
On tietty olemassa se mahdollisuus, että joku perässähiihtäjistä ystävystyy kanssasi salaa alfalta. Julkisesti hän toki peesaa alfaa, mutta sinusta voi tulla uskottu jolle vuodatetaan varsinaisen naisryhmän kaikki salaisuudet. Parhaassa tapauksessa pääset useammankin perässähiihtäjän uskotuksi. Nämä on hauskoja juttuja, kun naiset haukkuvat yksi toisensa perään toisiansa selän takana, ja sitten esittävät hymy suussa parhainta ystävyyttä.
Joo anteeksi, en osaa auttaa siinä jos haluat hyväksyntää, kun itse luovutin jo lapsena. En vaan pääse ryhmään, enkä niihin ryhmiin pyri. Ystävystyn sitten yksitellen aina jonkun kanssa, ja välttelen naisryhmiä. Ne ovat pelottavia.
Olen samaa mieltä. Olen itse jotenkin tyhmänrehellinen, kömpelö ja avoin, enkä osaa lukea mitään naisporukoiden kirjoittamattomia sääntöjä tai nokkimisjärjestyksiä myöskään. Siksipä en ole eläissäni ollut missään naisten porukoissa tai isommissa kaveripiireissä mukana, vaikka muutamia yksittäisiä naispuolisia kavereita minulla onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletetaanko siis, että rumat naiset ovat lepakoita ja siksi heitä vältellään?
Ei tietenkään suoranaisesti, mutta se otettava huomioon että pitää olla sosiaalisesti sillätavoin kelvollinen, että ystävättären arvo ei kärsisi tuttavuudesta, joten rumempi joutuu satsaamaan enemmän jota normivaatimaton ei tarvitsisi.
Itse olen lihava silmälasipäinen nelikymppinen ja tuntuu että minut leimataan tylsäksi tantaksi. Haluaisin uusia naiskavereita ja mielestäni minulla olisi paljon annettavaa.
Itsekin olen kuitenkin ennakkoluuloinen tietyn näköisiä kohtaan. En pidä hirveän miesmäisestä tyylistä, sellaisesta matikanmaikkalookista että kynityt miehen hiukset, ei meikkiä, collegepaita. En ole sen tyyppisistä ihmisistä tykännyt esim.työyhteisössä, liian askeettisia ja kuivan järkiperäisiä.
Myös liian rock/ baarityyli ei herätä kiinnostusta koska en ole sen henkinen.
Ehkä jos joku on aina pukeutunut kauhean muodollisesti, sininen neule, valkoinen kauluspaita, ajattelen että hän on liian porvarillinen minun makuuni. Pieni leikkisä värikäs tai hippimäinen yksityiskohta herättää mielenkiinnon vaikka tyyli olisi muodollisempi.
Eli siis ole sellainen kuin olet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsetuntoni on kyllä äärimmäisen heikko. Tulkitsen aika pienistäkin jutuista, että joku nainen pitää minua täysin kelvottomana ja sitten vetäydyn ja mielessäni soimaan itseäni, kun olen niin huono ja ruma. Välillä olen sitten yllättynytkin, jos joku onkin ollut mukava myöhemmin (vaikkapa joku junassa tai lentokoneessa vieressä istunut), kun ensiaavistukseni oli se, että joku ei minusta pitänyt. Tulee sellainen alemmuudentuntoinen ja itseinhoinen olo myöskin helposti. Koetan toki taistella sitä tunnettani vastaan aina ja teeskennellä rentoa.
Naispelko "vaihteeksi" esittämässä naista. Nyt vähän laatua näihin provoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naispelko "vaihteeksi" esittämässä naista. Nyt vähän laatua näihin provoihin.
En ole kyseinen nimimerkki, mutta ehkä oon sitten naispelko nro 2.
Luonnon kaunis, ei käytä meikkiä. Ei käytä kamalia tekokynsiä, tekoripsiä jne. Pukeutuu kauniisti ja naisellisesti. Ei käytä paljastavia horovaatteita.