Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, pystyisikö..

Vierailija
15.11.2020 |

Seurustelemaan tai tämä kun on vauva palsta, jopa avioitumaan ja tekemään lapsen epävarman ja alhaisen itsetunnon omaavan miehen kanssa? Oletuksena että mies olisi ok näköinen, työssäkäyvä, kohtelias, kunnollinen, siisti, liikkuva, rehellinen, savuton jne. Eli kaikin puolin ihan kelpo mies, mutta sellainen epävarmuus ja itsetunnon puute huokuu hänestä läpi vaikkei sitä itse tuo mitenkään itseään surkuttelemalla ilmi. Hänelle on ikään kuin normaalia että on astetta huonompi kuin muut, eikä itse siis edes ymmärrä että näin ei ole.

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käy niin, että jos huomaan että mies on liian kiltti, niin rupean pomottelemaan ja ” jyrään” yli. Vaikka olen itse kiltti. Perus itsetunto pitää olla.

Seurustelin erään epävarman kanssa ja jossain vaiheessa vaan kyllästyin siihen, kun oli koko ajan sellainen surumielinen ja surkutteleva.

Vierailija
22/138 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein nappaa. Haluan miehen olevan tasapainoinen, ei ongelmainen. Minulla ei ole aikaa ja osaamista (eikä mielenkiintoa) alkaa potkimaan ketään persuksille ja jos miehellä on vielä vaikka 45 vuotiaanq huono itsetunto, niin ei se asia siitä muuksi muutu ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen itsetunto ei nousisi suhteemme myötä yhtään, kokisin olevani epäonnistunut suhteessa.

Vierailija
24/138 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehen itsetunto ei nousisi suhteemme myötä yhtään, kokisin olevani epäonnistunut suhteessa.

Mitä ihmettä. Tämän on pakko olla mies ulkoistamassa oman mielenterveytensä muille. Jos olet oikeasti nainen niin vaadit itseltäsi liikaa. Paitsi jos olet terapeutti ja siinäkin tapauksessa kumppanin pelastamisen pitäisi luultavasti olla jonkun muun homma.

Vierailija
25/138 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein nappaa. Haluan miehen olevan tasapainoinen, ei ongelmainen. Minulla ei ole aikaa ja osaamista (eikä mielenkiintoa) alkaa potkimaan ketään persuksille ja jos miehellä on vielä vaikka 45 vuotiaanq huono itsetunto, niin ei se asia siitä muuksi muutu ikinä.

Kullä se voi kohentua, mutta ei se kohene perseelle potkimalla eikä karaisemalla, siinä olet oikeassa.

Vierailija
26/138 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täältäkin. Kyllä naisen pitää olla suhteen heikkoluontoisempi ja miehen loppupeleissä se itsevarma "pomo".

Näin se menee

mies52v

Moni nainen haluaa itsevarman "pomomiehen", mutta ei sitten kuitenkaan suostu olemaan suhteessa se "alainen". Siinä on iso ristiriita.

Vierailija
27/138 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä. Tämän on pakko olla mies ulkoistamassa oman mielenterveytensä muille. Jos olet oikeasti nainen niin vaadit itseltäsi liikaa. Paitsi jos olet terapeutti ja siinäkin tapauksessa kumppanin pelastamisen pitäisi luultavasti olla jonkun muun homma.

En ole terapeutti enkä pelastamassa ketään, mutta hyvä ihmissuhde on yksi itsetuntoa oleellisesti rakentava tekijä. Itse taas haluan vain hyvän suhteen ja puolivillaiset suhteet jätän toisille.

Vierailija
28/138 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Kuulostaa ongelmaiselta tapauksesta. Kannattaa hoitaa mielenterveys kuntoon ennenkuin lähtee tavoittelemaan parisuhdetta ja lisääntymistä.

Onko epävarmuus ja heikko itsetunto sinusta mielenterveysongelma? Tällä tulkinnalla iso osa naisista on mielenterveyspotilaita. No, se kyllä selittäisi paljon..

Vierailija
29/138 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täältäkin. Kyllä naisen pitää olla suhteen heikkoluontoisempi ja miehen loppupeleissä se itsevarma "pomo".

Näin se menee

mies52v

Moni nainen haluaa itsevarman "pomomiehen", mutta ei sitten kuitenkaan suostu olemaan suhteessa se "alainen". Siinä on iso ristiriita.

Minä en halua suhdetta, jossa on pomo tai alainen, mutta haluan suhteen, jossa on kaksi terveen itsetunnon omaavaa ihmistä. Se on paras lähtökohta suhteelle ja myös vanhemmuudelle. Eli vastaus alkuperäiseen kysymykseen: en olisi suhteessa enkä etenkään hankkisi lapsia miehen kanssa, jolla on noin huono itsetunto.

Vierailija
30/138 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Kuulostaa ongelmaiselta tapauksesta. Kannattaa hoitaa mielenterveys kuntoon ennenkuin lähtee tavoittelemaan parisuhdetta ja lisääntymistä.

Onko epävarmuus ja heikko itsetunto sinusta mielenterveysongelma? Tällä tulkinnalla iso osa naisista on mielenterveyspotilaita. No, se kyllä selittäisi paljon..

Tottakai heikko itsetunto on mielenterveysongelma. Ja kuten näkyy, siitä kärsii kumpikin sukupuoli. Eri.

Vierailija
31/138 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee

mies52v

Ei lainkaan yllättävää. Naisen lempeä kurittaminen ja pitäminen aisoissa on taitolaji. Lopulta molemmat ovat tyytyväisiä tilanteeseen.

Mies52v

Vierailija
32/138 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa pönkittää toisen itsetuntoa ja olla koko ajan tukena kymmenien vuosien ajan. Tuollaisesta miehestä ei ole itselle tukea, jos sitä joskus tarvitsen. Kaikki pyörii miehen ympärillä koko ajan. Minulla oli tuollainen tuttava ja jo parin tunnin näkemisen jälkeen olin ihan poikki, kun hän vei kaiken energian minusta.

Valitettavasti juuri noin. Tuollaiset epävarmat ihmiset ovat yleensä hyvin minäminä -tyyppejä, jotka ottavat tästä ongelmastaan itsekkäästi kaiken irti ja oikein rypevät itsesäälissään ihan kaikkien muiden kustannuksella.

Löysin 20 vuotta sitten mieheni, joka oli kaikin puolin normaali ihana rakastettava mies, normaalilla itsetunnolla varustettu ihminen, joka pärjäsi ja pärjää tietenkin vieläkin elämässään ja muiden kanssa normaalisti. Enempää ei tarvita, mutta normaalius on se juttu, mikä on kaikille sopiva.

Näin. Normaali on riittävä, mutta usein sen yli tai ali olevat ovat hankalia. Ymmärrän hyvin, että ihminen ei ole joka asiassa täysin osaava ja pystyvä, mutta normaalin elämän pitäisi sujua ilman isompia itsetunto-ongelmia.

Vierailija
33/138 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee

mies52v

Ei lainkaan yllättävää. Naisen lempeä kurittaminen ja pitäminen aisoissa on taitolaji. Lopulta molemmat ovat tyytyväisiä tilanteeseen.

Mies52v

No tässä on nyt esimerkki minkälaisten kanssa joutuu tekemisiin jos on huono itsetunto. Positiivista on se, että tämä on yksin. Toivottavasti tilanne pysyy samana.

Vierailija
34/138 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehellä on huono itsetunto? Mikä siihen on vaikuttanut? Mistä se on lähtöisin? Mitä mies on tehnyt asialle?

Vierailija
35/138 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kullä se voi kohentua, mutta ei se kohene perseelle potkimalla eikä karaisemalla, siinä olet oikeassa.

Minkälainen pitäisi olla? Minkälainen minun pitäisi olla, että saan huonolla itsetunnolla varustetun 45 vuotiaan miehen arvostamaan itseään? Saanko itse olla se mitä olen vai meneekö mies kaiken edelle, koska huono itsetunto?

Vierailija
36/138 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee

mies52v

Mies52v

No tässä on nyt esimerkki minkälaisten kanssa joutuu tekemisiin jos on huono itsetunto. Positiivista on se, että tämä on yksin. Toivottavasti tilanne pysyy samana.

Naisen ylikorostunut itsetunto tarkoittaa käytännössä yksin olemista, tai vain yhden illan suhteilla pelaamista (vahva nainen on usein=ihmisenä vaikea tapaus). Nämä on ne jaot.🙂

mies52v

Vierailija
37/138 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee

mies52v

Mies52v

Naisen ylikorostunut itsetunto tarkoittaa käytännössä yksin olemista, tai vain yhden illan suhteilla pelaamista (vahva nainen on usein=ihmisenä vaikea tapaus). Nämä on ne jaot.🙂

mies52v

Olen jo aikaisemmin ihmetellyt kommenttejasi. Olet sovinistinen misogynisti ja ihmettelen kuinka ikäisesi mies voi laukoa noin kapeakatseisia ja suorastaan inhottavia kommentteja. Provosoitko tahallasi vai oletko oikeasti noin kammottava? Oma mieheni on saman ikäinen kuin sinä, mutta lämmin, avarakatseinen, myötätuntoinen ja empaattinen. En ihmettele että sinä olet yksin.

N51

Vierailija
38/138 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen pitäisi olla? Minkälainen minun pitäisi olla, että saan huonolla itsetunnolla varustetun 45 vuotiaan miehen arvostamaan itseään? Saanko itse olla se mitä olen vai meneekö mies kaiken edelle, koska huono itsetunto?

Ihmisen itsetunto kohenee sillä, että hän kokee olevansa rakastettu itsenään ja saa rakkautta. Se kohentuminen tapahtuu prosessissa itsestään, ei minkään urakoinnin tuloksena.

Vierailija
39/138 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee

mies52v

Mies52v

mies52v

Onko joku väittänyt että ylikorostunut itsetunto on hyvä kummallakaan sukupuolella? Normaalin hyvän itsetunnon omaavat ihmiset elää tasa-arvoisessa parisuhteessa, jossa kumpikaan ei ole pomo. Kuten vaikka minun parisuhde. Minä päätän tietyt jutut, mies päättää tietyt jutut, keskimäärin saldo on 50-50. Puheet kurittamista tuntuu täysin naurettavilta. Hanki itsellesi ammattiapua. - eri

Vierailija
40/138 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alhainen itsetunto, epävarmuus" näin ap kirjoitti. Kuulostaako hyvältä edes omissa korvissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi