Vapaa suhde
Takana 12 vuotta yhteiseloa, yksi lapsi, vasta rakennettu omakotitalo, ja hääpäivä päätetty. En voisi kuvitellakkaan elämääni ilman miestäni, ollaan päätetty yhteisestä loppuelämästä ja päätös pitää.
Nyt olen kuitenkin alkanut miettimään mitä ns. vapaa suhde meille tarjoaisi. Olen aina ollut vapaita suhteita vastaan, mutta tarkemmin asiaa mietittyäni, luulen että se voisi olla meille oikea vaihtoehto. Ollaan oltu yhdessä teini-iästä asti, molemmilla on vain yksi seksikokemus muiden ihmisten kanssa. Itselläni (ja olen varma että myös miehelläni) on tullut tilanteita, lähinnä baareissa, joissa houkutus toisen kelkkaan lähtemiseen on ollut todella suuri! Ja nämä houkutukset ovat olleet nimenomaa seksiin liittyviä, koskaan ei ole ollut mitään mielenkiintoa aloittaa ns. sivusuhdetta.
Uskon että välillä toisen sängyssä vieraileminen piristäisi suhdettamme. Mutta ongelmana on, miten tällaista asiaa voisi miehelle ehdottaa loukkaamatta toista?!
Jos suhteestamme tehtäisiin ns "avoin-suhde" säännöt olisivat jotakuinkin seuraavat:
- Houkutuksen tullessa, saa seksiä harrastaa toisen kanssa
- Ei koskaan yhteisessä kodissa!
- Ei saa aloittaa emotionaalista suhdetta, vain seksiä
- Suojauksesta pitää aina huolehtia!
Miten otan tällaisen asian puheeksi? Äkkiseltään ajateltuna, luulisi tämän olevan jokaisen miehen unelma, mutta pelkään että mieheni ymmärtää minut väärin...
Kommentit (4)
Ei ei ei todellakaan kannata alkaa kikkailemaan, kaatuu koko suhde. Ei se vieras muna sen paremmalta tunnu.
Monilla ihmisillä on toimivia vapaita suhteita.
Ehdottomasti ota asia puheeksi. Meillä on avomieheni kanssa matalan profiilin avoin suhde ja säännöt määritelty hyvin samalla tavalla.
Tarpeeksi kaukana kotoa
Asianmukainen ehkäisy
Ei tunteita
Meillä mies vähän vierasti asiaa alkuun, mutta kun asiaa tarpeeksi punnittiin niin päätimme laittaa kokeiluun. Nyt pari vuotta miehellä on ollut "lupa" työmatkoillaan tehdä mitä huvittaa ja minulla samoin. Olemme myös sopineet, että heti kun järjestely alkaa jommastakummasta tuntua huonolta, asia otetaan uudelleen puheeksi ja katsotaan, jatkammeko avoimella suhteella vaiko perinteisellä parisuhteella.
Niin. No kerro tuo sama miehellesi mitä tänne kirjotit. Tuo kuulosti järkevältä ja asialliselta :) Riippuu aikapaljon miehesi luonteesta että millain asian ottaa.