Menkat ei lopu!
Menkat on jatkuneet nyt kaksi viikkoa, ihan kunnon vuotoa eikä mitään tiputtelua. Käytössä ollut Cerazette jo vuosia ja vaikka epäsäännölliset menkat niiden kanssa onkin, niin ainakin ne on yleensä loppuneet n. viikossa ja olleet suht niukat. Nyt ihan kunnon vuotoa ollut tuo kaksi viikkoa.
Voiko elämäntapamuutokset vaikuttaa näin radikaalisti? Olen normaalipainoinen, mutta tein noin kuukausi sitten ruokavaliorempan ja olen syönyt terveellisesti ja pienellä kalorivajeella ja aloitanut päivittäisen kuntoilun (+lepopäivät). Laihtunut olen n. kilon, enkä edes tavoittele mitään suurta painonpudotusta (joskaan en ole lähellä alipainoakaan).
Olen hieman alle kolmekymppinen, synnyttämätön nainen. Ei sp-tauteja, papassa kaikki vuosi sitten ok. Raskaanakaan en voi olla. Korkea kynnys lähteä menkka-asioissa lääkäriin, kun tuntuu ettei sieltä ole ennenkään saanut juuri mitään apua mihinkään vaan about kaikki on "normaalia", ehkä sitten tämäkin?
Kyllä minä sinuna menisin lääkäriin. Minulla oli usein ( en syönyt tosin pillereitä) tosi pitkät menkat, ekalla kertaa veriarvot oli jo niin alhaalla, että mut lähetettiin sairaalan poliklinikalle. Sain silloin hormoonia pistoksena, joka lopetti menkat. Myöhemmin jouduin usein syömään lyhyitä 5-7 päivän hormonikuureja vuodon lopettamiseksi. Sitten söin Trikvilar epillereitä, ja silloin vuoto pysyi kurissa. Kuukautikiertoni oli hyvin pitkä, saattoi menneä puolikin vuotta ilman kuukautisia ja vuoto jäi pälle. Vain hormonihoidolla pysyi kurissa, mutta aina en viitsinyt niitä syödä. Minulla todettiin matala estrogeenitaso, mutta kuiteskin se oli kuulemma vielä normaalin rajoissa. Sinulle kenties sopisi joku muu pillerimerkki paremmin.