Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö sen kotona olevan tehdä töistä tulevalle ruokaa?

Vierailija
24.05.2025 |

Teen etäopiskelua verkossa ja mies käy töissä. Hän on nyt alkanu sanoon, että miksi hänen pitää tehdä meille ruokaa. No saman ajan minä käytän opiskeluun kuin hän töihinsä. Lisäksi hän käy töiden jälkeen kaupassa niin ei ole aina edes ruokatarvikkeita täällä. Sitten kokataan ja siivotaan kun hän tulee kotiin. Ei kuulemma kelpaa enää???

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä nämä verkko-opiskelut tiedetään.

Vierailija
2/19 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelet tai työskentelet kotona ei tarvitse vaan teette yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa neuvotellaan ja tehdään kompromissi vaikkapa vuorottelusta. Siivota ei tarvitse joka päivä.

Vierailija
4/19 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette varaa ruokatarvikkeita seuraavaa päivää varten? Ei sitten tarvitsisi sinun omalla ruuanlaittovuorollasi odottaa kaupasta tulijaa.

Sopikaa keskenänne, milloin sinä teet ruuan ja milloin hän.

Vierailija
5/19 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä laittaisin ruoan valmiiksi. Tuskin kahdeksaa tuntia opiskelet. 

Vierailija
6/19 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teen etäopiskelua",  mille alalle valmistut ja milloin?

Vierailija
7/19 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä automaattisesti. Pitää ostaa helppoja vaihtoehtoja varalle ja miettiä miten homma toimii. Toinen ei ole kumppanin äiti tai isä. 

Vierailija
8/19 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mäkin varmaan. Luuultavasti tekisin arkisin sellaisia ruokia, jotka riittävät pariksi päiväksi ja valmistuvat esim. uunissa, jolloin riittää kun käyttää vähän aikaa tekemiseen ja sitten ruoan voi vain nostaa uunista, kun se on valmista.

Vierailija
9/19 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sä ruoka ja mies käy kaupassa.

Vierailija
10/19 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pääsee mies töistä 3 h ennen minua. Työt alkaa hänellä niin aikaisin, että minä vien lapset hoitoon aamulla. Mies menee suoraan töistä kotiin, ja itse haen lapset viideltä päiväkodista. Jotenkin sitä toivoisi, että lasten takia olisi ruoka valmiina kotona, mutta ei. Mies istuu koneella kun tullaan kotiin. Hän kun on herännyt niin aikaisin ja väsyttää. Illalla kun kaikki muut ovat jo nukkumassa jaksaa kyllä laittaa itselleen ruokaa.

Vierailija
11/19 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kyllä pitää, mutta toisaalta mulla ei koskaan ruoanlaitto ole ollut mikään valtava uhraus ja vaiva. Onnistuu etätöiden kanssa helpommin kuin sillä joka on poissa kotoa päivän.

Vierailija
12/19 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin, ihan siitä syystä, että en jaksaisi odottaa, että toinen käy töiden jälkeen kaupassa ja sitten aletaan nälkäisinä ja väsyneinä laittaa ruokaa. En mitään suuritöisiä tekisi, mihin menee tuntitolkulla aikaa, mutta sellaisia vartissa valmiiksi-ruokia tai tosiaan, mitkä paistuvat tai kiehuvat itsekseen.

Vierailija
13/19 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pääsee mies töistä 3 h ennen minua. Työt alkaa hänellä niin aikaisin, että minä vien lapset hoitoon aamulla. Mies menee suoraan töistä kotiin, ja itse haen lapset viideltä päiväkodista. Jotenkin sitä toivoisi, että lasten takia olisi ruoka valmiina kotona, mutta ei. Mies istuu koneella kun tullaan kotiin. Hän kun on herännyt niin aikaisin ja väsyttää. Illalla kun kaikki muut ovat jo nukkumassa jaksaa kyllä laittaa itselleen ruokaa.

JSS

Vierailija
14/19 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin tunnin matkan päässä töissä ja mies kotitoimistolla hän teki aina ruuat. Oli ihanaa päästä väsyneenä valmiiseen ruokapöytään. 

Nyt kun molemmat kotitoimistolla teemme yhdessä n 4/10, minä loput

Vierailija
15/19 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua kiinnosta teidän ruuanlaitot. Tehkää ihan miten haluatte.

Vierailija
16/19 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mäkin varmaan. Luuultavasti tekisin arkisin sellaisia ruokia, jotka riittävät pariksi päiväksi ja valmistuvat esim. uunissa, jolloin riittää kun käyttää vähän aikaa tekemiseen ja sitten ruoan voi vain nostaa uunista, kun se on valmista.

Minä en tekisi. Kun sille tielle lähtee niin mies/puoliso ei tule luopumaan saavutetusta edustaan. Ei parisuhteessa kumpikaan voi lähteä olettamuksesta että on ok olla vapaamatkustajana ja ulkoistaa kaikki tylsät velvollisuudet toiselle. Yhteinen elämä, yhteinen koti, yhteinen perhe. Yhdessä tehdään ja ylläpidetään suhdetta.

Siitä olen samaa mieltä että alkakaa tehdä ruokia isompia satseja kerrallaan ja syökää samaa useampana päivänä. Tosin arvaan että siitäkään n tulee valitusta... Voitte myös hankkia erillisen pakastimen ja pakastaa ruokia annoskoossa, ei tartte kenenkään kokata joka päivä. 

Mitä tohon hakemaan "tuskin opiskelet 8h" tulee niin ei se työssä käyväkään työskentele 8h. Päivään kuuluu jo pelkästään lakisääteiset tauot sekä muut breikit. Se että on kotona ei tarkoita etteikö päivää kannattaisi tauottaa. Aivot tarvitsevat hengähdystaukonsa ja jokaisen tulisi venytellä pitkin päivää. Kysymys tässä kuuluu miksi työssä käyvä olisi jotenkin enemmän oikeutettu taukoihinsa kun taas kotona työskentelevä tai opiskeleva ei saisi pitää taukoja? Moni tuntuu kuvittelevan että kotoa käsin tapahtuva työ/opiskelu ei oikeuta taukoihin. Outoa edes ajatella niin.

Vierailija
17/19 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmönen akka heti vaihtoon

Vierailija
18/19 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin, ihan siitä syystä, että en jaksaisi odottaa, että toinen käy töiden jälkeen kaupassa ja sitten aletaan nälkäisinä ja väsyneinä laittaa ruokaa. En mitään suuritöisiä tekisi, mihin menee tuntitolkulla aikaa, mutta sellaisia vartissa valmiiksi-ruokia tai tosiaan, mitkä paistuvat tai kiehuvat itsekseen.

Minä taas en näe mitään mieltä a) odottaa toisen kotiutimisrta kauppareissulta kun voin käydä itsekin kaupassa, b) käydä joka päivä ruokakaupassa, viikon voi suunnitella fiksumminkin ja c) tehdä joka päivä erikseen ruokaa kun kerralla voi tehdä isomman satsin ja syödä siitä pari kolme päivää.

Lisäksi jos ruoka tehdään yhdessä se käy nopsemmin ja on kivaa yhdessä tekemistä. Parisuhde aikaa

Vierailija
19/19 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata totuttaa ukkoa siihen, että passaa ruoan valmiiksi nenän eteen. Tehkää yhdessä tai vuorotelkaa, se on nykyaikaa.

Laitoin suurperheelleni ruuat lasten takia. Mies kun ei koskaan kokannut eikä tehnyt mitään muitakaan kotitöitä. Nyt kun olemme kahden, on ukko vähän hukassa, Huolehdin välillä vain omat ruokani olettaen, että tuon toisen aikuisen ihmisen pitää osata ruokkia myös itsensä.

Siinä sitten se vetää lähinnä kahvia ja leipää ja valittaa vatsakivuista.

En jaksa enää välittää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän