Millainen ihminen tuo hyväntekeväisyystyössä itseään esille?
Siis koko ajan haluaa tuoda omaa nimeään esille ja pitää huolta siitä, että hänet huomataan?
Kommentit (4)
Vaikkei kaikki ole narsisteja niin näitä näkyy myös hyväntekeväisyyspiireissä.
Hyväntekijä-narsistille on tyypillistä että hän korostaa itseään ja sitä kuinka hyvä hän on. "Katsokaaa kuinka jalo ja hyvä olen, tekemällä muille hyvää". Nämä hyväntekijät ovat usein esillä artikkeleissa, uutisissa ja muualla korostamassa vain itseään. Toki näin ei aina ole, mutta jotkut hyväntekijät tekevät hyväntekeväisyyttä vaan itsensä ja oman egonsa vuoksi olen huomannut.
.tb_button {padding:1px;cursor:pointer;border-right: 1px solid #8b8b8b;border-left: 1px solid #FFF;border-bottom: 1px solid #fff;}.tb_button.hover {borer:2px outset #def; background-color: #f8f8f8 !important;}.ws_toolbar {z-index:100000} .ws_toolbar .ws_tb_btn {cursor:pointer;border:1px solid #555;padding:3px} .tb_highlight{background-color:yellow} .tb_hide {visibility:hidden} .ws_toolbar img {padding:2px;margin:0px}
Voihan olla esillä myös muistakin syistä, kuin itseään kehuakseen. Jos on oikea kohde, asianomaisella hyvä maine ja häntä arvostetaan, on paljon mahdollista, että vauhdittaa esim. keräyksiin osallistumista. Itse en ainakaan anna latiakaan johonkin tuntemattomaan juttuun. Kun en anna muutenkaan, vaan lahjoitan tavaraa, aikaani ja vaikka ruokakassin tuntemalleni oikeasti köyhälle.
Ulkomaan apuun menee jo niin mielettömiä summia, ja vääriin taskuihin, että omat avun tarvitsijat unohdetaan. Onneksi sentään lastenklinikan kummit jne. jaksavat.
Pääasia, että tarpeellisia jutskia tehdään.