Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalat työnantajat/esihenkilöt

Vierailija
15.11.2020 |

Kertokaas kauheimmat kokemuksenne työnantajista/ esihenkilöistä.

Oma tarinani menee näin:

Haukkui työntekijöitään selän takana toisille työntekijöille. Teki näin siis kaikille työntekijöilleen.

Hänellä oli aina riita jonkun kanssa. Jos ei jonkun työyhteisöön kuuluvan kanssa niin sitten jonkun muun. Ja näistä mylvi kovaan ääneen työpaikalla.

Halusi aina tietää kaiken henkilökohtaisesta elämästäni ja vapaa-ajan vietosta. Kun aloitin seurustelun, varoitti työnantajani että jos tulen raskaaksi niin minun pitää irtisanoutua:D

Sairaslomia ei saanut pitää.

Haki käsilaukustani ilman lupaa siteitä, särkylääkkeitä ja tupakkaa.

Pimahti noin puoleksi vuodeksi koska lopetin tupakoinnin. Luuli siis että olen raskaana.

Oli muutenkin todella äänekäs ja raskas persoona.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä tilanteet, joissa esimiehet hakevat asemallaan huomiota.

Melko harmiton tapaus, mutta kerran laajemman tiimin palaverissa työnimikkeistä keskustellessa naisesimies totesi, että on itse päällikkö ja hänen kollegansa ovat päälliköitä. Tokaisu liittyi siihen, että useat työntekijät olivat opintosihteereitä. Pomon ajatuksena oli ilmeisesti havainnollistaa, ettei työntekijäryhmän nimikettä voi muuttaa. Juristitaustainen miespomo ehkä vielä myhäili hiljaa vieressä. Mies ehdotti myöhemmin, että pitäisikö opiskelijoilta kysyä, millä nimikkeellä haluavat työntekijöitä kutsuttavan. Miten muutos siinä vaiheessa olisi ollut mahdollista, jos muka muuten muiden korkeakoulujen nimityskulttuuri estää?

Vierailija
2/5 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiesimies kävi ensin huutamassa melkein koko työporukan kuullen, että olen tehnyt typerän virheen ja näin ei saa tehdä. Yritin siinä selittää, etten ole näin tehnytkään. Hän käski toimistoonsa selvittämään asiaa ja selvisi, että asiakas oli valehdellut/jättänyt kertomatta puhelimessa minulle ja palvelutiskillä valehdellut, että olisin puhelimessa luvannut muuta. En siis ollut toiminut siten, mistä olin ne huudot saanut. Eikä anteeksipyyntöä tullut lähiesimieheltä. Tällä henkilöllä olikin tapana huutaa ensin ja selvittää sitten. Ei ollut onneksi kauaa töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen esimieheni käski minun olla enemmän äänessä, jopa palavereissa missä minulla ei ollut asioihin mitään sanottavaa. Oli erittäin rasittava tyyppi, ei tajunnut että puhumisessa/äänen pitämisessä ilman syytä ei ole mitään järkeä.

Vierailija
4/5 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pomon mielestä aina pitää olla positiivinen asenne. On tosi vaikea puhua mistään epäkohdista työpaikalla, koska pomon mielestä se on "negatiivisesti ottamista" ja "likapyykin pesemistä julkisesti". En ymmärrä, mitä julkista siinä on, jos puhuu vain työkavereiden kuullen, kun ketään ulkopuolista ei ole paikalla.

Vierailija
5/5 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähiesimies kävi ensin huutamassa melkein koko työporukan kuullen, että olen tehnyt typerän virheen ja näin ei saa tehdä. Yritin siinä selittää, etten ole näin tehnytkään. Hän käski toimistoonsa selvittämään asiaa ja selvisi, että asiakas oli valehdellut/jättänyt kertomatta puhelimessa minulle ja palvelutiskillä valehdellut, että olisin puhelimessa luvannut muuta. En siis ollut toiminut siten, mistä olin ne huudot saanut. Eikä anteeksipyyntöä tullut lähiesimieheltä. Tällä henkilöllä olikin tapana huutaa ensin ja selvittää sitten. Ei ollut onneksi kauaa töissä.

Sama tyyli työnantajallani. Ensin huudetaan ja siten ehkä selvitetään asioita tai sitten ne vaan jää siihen huutamiseen. Anteeksipyyntöä ei ole koskaan kuulunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä