Ei ole itsekkyydellä rajaa
Isänpäivänä jätimme minun puolen vanhempien ja isovanhempien luona käymättä, koska on korona kiihtymisvaiheessa. Tämä vaikka olimme täysin terveitä.
Mies kuitenkin tahtoi vanhemmilleen kylään ja menimme koska eivät tunnu koronasta välittävän (vaikka riskiryhmään kuuluvatkin). Täällä oli sitten miehen sisarus perheineen. Pienimmällä nenästä roikkui paksut vihreät räkäpuikot. Ei uskoisi, että äiti on sairaanhoitaja...
Nyt sitten olemme mieheni ja riskiryhmä-ukin kanssa sairaana. Meillä työkuviot mennyt persiilleen. Kallis hinta ja ankara vitutus. Kiitos vain itsekkäille, jotka ei osanneet pysyä sairaan pentunsa kanssa kotonaan.
Emme tapaa enää tänä vuonna, eikä ehkä seuraavanakaan.
Kommentit (47)
Niin onko teillä koronaa vai oletteko ihan vaan normaalissa räkätaudissa?
Kamala shokki, että ihmiset onkin itsekkäitä paskoja! Kuka olisi osannut odottaa?!
Mieti vaan itse kaikkia juttuja, joita olet itse tehnyt, koska ei siitä mitään vaaraa ole. Jos sulla on ajokortti ja auto, olet varmasti ajanut kiireessä ylinopeutta tai tehnyt tyhmiä ohituksia, jotka vaarantavat toisten turvallisuuden. Mutta sulla oli kiire hakemaan Nico-Petteri tarhasta!
Minä olen maksanut kovan hinnan sisareni välinpitämättömyydestä. Tuli juuri tuollaisen vähän räkäisen lapsen kanssa kylään ja kas. Sain taudin, paheni keuhkokuumeeksi. Yrittäjänä 3 viikkoa työkyvyttömänä kiireisimpään aikaan, jolloin 50% vuoden tilistä tehdään, vei lähes konkurssiin.
Olen aina huolehtinut terveydestä ja hygieniasta ja näin säästynyt taudeilta aiemmin. Mukana huonoa tuuria, mutta myös välinpitämättömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Korona testi negatiivinen. Mutta mitä väliä sairastaa ko flunssaa, koronaa vai influenssaa, kun olet työkyvytön ja sairas.
Minä olen saanut a-viruksen jälkitautina keuhkokuumeen, keskussairaalan ylilääkärin ja sairaanhoitajan lapselta, kun toivat kipeän pentunsa vähän leikkimään/tartuttamaan muita. 2 viikkoa sairaalassa, puoli vuotta saikulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona testi negatiivinen. Mutta mitä väliä sairastaa ko flunssaa, koronaa vai influenssaa, kun olet työkyvytön ja sairas.
Ja sä et käy kaupassa, teillä ei ole kouluikäisiä lapsia, teillä ei ole mitään harrastuksia tai lapsilla? Työt on 110% etänä? Eli EI MITÄÄN kontaktia mihinkään päin ulkomaailmaan? No sittenhän te hyvin olisitte voineet mennä tapaamaan niitä sun vanhempia. Koska tuon räkätaudin te todennäköisesti olette saaneet jostain muualta kuin siitä lapsesta. Oireinen henkilö ei nimittäin enää tartuta normiflunssaa. Ja tämän se sh-äiti tiesi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut a-viruksen jälkitautina keuhkokuumeen, keskussairaalan ylilääkärin ja sairaanhoitajan lapselta, kun toivat kipeän pentunsa vähän leikkimään/tartuttamaan muita. 2 viikkoa sairaalassa, puoli vuotta saikulla.
A-virus, kuten kaikki influenssat, kannattaa tosiaan sairastaa ihan loppuun saakka, niin ei saa noita jälkitauteja. Siinä taas tyhmästä päästä kärsi koko kroppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sä et käy kaupassa, teillä ei ole kouluikäisiä lapsia, teillä ei ole mitään harrastuksia tai lapsilla? Työt on 110% etänä? Eli EI MITÄÄN kontaktia mihinkään päin ulkomaailmaan? No sittenhän te hyvin olisitte voineet mennä tapaamaan niitä sun vanhempia. Koska tuon räkätaudin te todennäköisesti olette saaneet jostain muualta kuin siitä lapsesta. Oireinen henkilö ei nimittäin enää tartuta normiflunssaa. Ja tämän se sh-äiti tiesi.
Työt jaharrastukset 100% etänä, ei lapsia, kaupassa maskit yms.
Luuletko, että tuon perheen joku muu kuudesta jäsenestä ei voinut olla tartuttavassa vaiheessa vierailun aikana?
Vierailija kirjoitti:
Kamala shokki, että ihmiset onkin itsekkäitä paskoja! Kuka olisi osannut odottaa?!
Mieti vaan itse kaikkia juttuja, joita olet itse tehnyt, koska ei siitä mitään vaaraa ole. Jos sulla on ajokortti ja auto, olet varmasti ajanut kiireessä ylinopeutta tai tehnyt tyhmiä ohituksia, jotka vaarantavat toisten turvallisuuden. Mutta sulla oli kiire hakemaan Nico-Petteri tarhasta!
Alapeukuttajat ei tykkää faktasta, että he itse ovat yhtä välinpitämättömiä kuin kaikki muutkin. :D
Vierailija kirjoitti:
Mistä lapsiperheet tiedätte, että kyseessä on vaaraton nuha, kun ilman testauksia painatte pitkin maailmaa menemään?
Eihän lapsiperhe voisi käydä missään tai nähdä ketään, jos kaikkien pitäisi olla aina terveitä?!
Vierailija kirjoitti:
Eihän lapsiperhe voisi käydä missään tai nähdä ketään, jos kaikkien pitäisi olla aina terveitä?!
Ei hyvää päivää! 🙈 Ja tällaiset sitten lisääntyy 😂🤮👌
Meidän lapsilla oli kova nuha. Testiin mentiin ja tulos negatiivinen. testauksen yhteydessä annetussa paperisessa ohjeessa lukee: ”Lapsi voi palata päiväkotiin, kun oireet ovat selvästi helpottaneet.”
Negatiivisen testituloksen jälkeen ei siis tarvitse olla oireeton palatakseen normaaliin elämään - riittää että oireet ovat selvästi helpottaneet.
Aloittajan tapauksessa olisi ollut reilua edes ilmoittaa, että mukana on lievä potilas. Olisi riskiryhmään kuuluvat voineet tehdä päätöksen ottavatko vieraan vastaan. Myös AP olisi voinut jättää osallistumatta, jos olisi tiennyt ennalta. Käytöstavat kunniaan.
Lapsista saa aina jotain tauteja! Siksi esimerkiksi sukujoulut on helvetistä!!!
Kai te nyt ymmärsitte miehen vanhemmilla käymisen olevan riski? Vai ettekö tajunneet sitä?
Oma vika. Olisitte lähteneet heti pois, kun asian huomasitte. Mutta ku mies halusi mennä. Syytä miestäsi. Sinäkin olisit voinut hyvin jäädä kotiin, mutta ei, menit sinne passattavaksi...
"Mies kuitenkin tahtoi vanhemmilleen kylään ja menimme koska eivät tunnu koronasta välittävän (vaikka riskiryhmään kuuluvatkin)."
Kukahan tässä mokasi? Olisitte luultavasti terveitä, jos olisitte jääneet kotiin.
Kyllähän siinä miehen vikaa myös on. Minun poisjäänti ei olisi asiaa auttanut. Olisin saanut sitten taudin mieheltäni.
Tyhmiä koko suku.
Passaamisesta en sano mitään.
Tiedän minäkin näitä perheitä, jotka eivät välitä yhtään siitä, että tartuttavat muita. Vierailevat sairaana mm. Syöpäsairaiden ja sydänvikaisten luona. Ei ajatella, että oman söpöpöpö Nico-Ninnin nuhanenä voi jollain johtaa keuhkokuumeeseen ja kuolemaan...