Sairastan skitsofreniaa, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (40)
Siis olet skitso, mutta ilman oireita? Mitä ihmettä?
Oliko "ennakko-oireita", jotka edelsivät sairauden puhkeamista? Kauanko nämä oireet kestivät?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 19:15"]
Oliko "ennakko-oireita", jotka edelsivät sairauden puhkeamista? Kauanko nämä oireet kestivät?
[/quote]
Pitkään jatkunut unettomuus, kesti about viisi kuukautta.
Mistä lääkärit tietävät, että sinulla on skitsofrenia?
AP: Tätä on nyt kysytty useasti, mikset voi vastata: Mitkä olivat ne oireet, joiden perusteella sinulle diagnosoitiin skitsofrenia?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 19:22"]
[/quote]
Ei kai sitä koskaan tiedäkään. B-todistukseen oli sairasloman takia jotain kirjattava, olin osastolla kolme kuukautta ja Kela vaatii todistuksen.
Mitä lääkkeitä syöt ja millä annostuksella?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 19:28"]
Niiiiiiiin?
[/quote]
Yhtä psyykenlääkettä 15 mg annoksella sekä Stellaa unilääkkeenä.
Oletko patologinen valehtelija kenties? Sanot, että vastailet mutta et sitten vastaa.
Nyt minä ymmärrän.
Joo AP on provo. Vastaa kaikkiin muihin kysymyksiin paitsi oireisiin, eikä osaa edes sanoa mikä lääke on käytössä.
Kuva lääkereseptistäsi aikaleimalla tai gtfo
Jopa minä tiedän miten skitsofrenia todetaan ja mitä lääkkeitä siihen syödään.
Ap, kun sairastuit psykoosiin, miten hoitopolkusi eteni?
Harvalla skitsofreenikolla on sairaudentuntoa ollenkaan, kuten tässäkin näkee. Hienosti olet kyllä hoitoon sitoutunut siitä huolimatta!
Just meinasin tulla samaa sanomaan että ei se ap niitä oireita osaa kertoa koska suurin osa on sairaudentunnottomia.ei munkaan tuttu omasta mielestään ollut sairas mutta kyllähän se muiden silmiin ihan selvää oli....zemppiä ap:lle ja yks kysymys:miten toivot että läheiset suhtautuisivat asiaan??
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:42"]
Mistä huomasit?
[/quote]
En itse mistään. Luulin vain koviksi stressioireiksi, oli rankka työ.
[/quote]
millä perustein lääkärit ovat diagnosoineet sinut skitsoksi? mitä siis lukee sairauskertomuksessasi?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 19:53"]
Just meinasin tulla samaa sanomaan että ei se ap niitä oireita osaa kertoa koska suurin osa on sairaudentunnottomia.ei munkaan tuttu omasta mielestään ollut sairas mutta kyllähän se muiden silmiin ihan selvää oli....zemppiä ap:lle ja yks kysymys:miten toivot että läheiset suhtautuisivat asiaan??
[/quote]
joo, mutta luulisi, että ap osaa kertoa, mitäb lukee sairauskertomuksessa. Ja toisaalta, jos ap on älykäs skitso, osaa varmaan miettiä, mitä piirteitä sairauden oireista hänellä on ollut?
Mä pystyn skitsona kertomaan omista harhoistani, kuulemistani äänistä, pakkoajatuksista ja kuvitelmistani kuinka yhtäkkiä maailma sortuu tai tie katoaa alta kun ajan ja siksi en saa enää ajaa ja inhostani tiettyjä asioita kuten joitain äänenkorkeuksia, tekstiilejä tai nihkeyttä kohtaan ja pystyn kertomaan että olen joskus uskonut olevani maapallolle lähetetty pelastaja ja saanut lähestymiskiellon kun olen kuvitellut olevani yhden ihmisen varjo ja kaikkea sellaista jos haluatte kuulla. Nyt on lääkitys joka toimii siltä osin että en enää näe ja kuule ylimääräisiä mutta aiheuttaa muita ongelmia kuten väsymys ja lihominen ja ärsyyntyminen. Mutta olen lääkkeiden ansiosta niin järjissäni ja nykyisin olen niin hyvissä voimissani että voin melkein varmuudella tässä sanoa että ap:lla ei tätä tautia ole.
Epäilen apn puhuvan totta kun ei osaa kertoa oireistaan.