Sairastan skitsofreniaa, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (40)
Näetkö tai kuuletko ääniä? Pelottaako että kuinka sairaus pahenee? :o Mistä huomasit sairastavasi?
En näe tai kuule ääniä, en ole missään vaiheessa kuullut mielestäni. Osastolla diagnoosissani sanotaan minun kuulleen ääniä.
mikä muoto sairaudesta on kyseessä ?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:42"]
Mistä huomasit?
[/quote]
En itse mistään. Luulin vain koviksi stressioireiksi, oli rankka työ.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:43"]
En näe tai kuule ääniä, en ole missään vaiheessa kuullut mielestäni. Osastolla diagnoosissani sanotaan minun kuulleen ääniä.
[/quote]
Erilaistumaton.
Uskotko salaliittoteorioihin, magneettimediaan tai homeopatiaan?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:46"]
Uskotko salaliittoteorioihin, magneettimediaan tai homeopatiaan?
[/quote]
En mihinkään noista. AP
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:45"]
Kuinka voit nyt?
[/quote]
Kiitos, tämä oli kiva kysymys. Voin hyvin, käyn töissä, ajan autoa, saatan olla juuri sinun duunikaverisi.
Höh, et sä oo sitten mielenkiintonen skitso. Missä salaliittoteoriat, foliohatut ja pienet siniset ystävät
Minkä ikäisenä sairautesi puhkesi?
Millaista tukea haluaisit tai toivoisit esim kavereiltasi?
Tosin toi autolla ajo kiinnostaa mua. Oonkin miettinyt saako pahasti skitsofreniaa sairastavat ajaa autoa
Siis miten sulle tehtiin diagnoosi skitsofreniasta, jos sulla ei ole ollut sen ensimmäistäkään oiretta? Kuinka sä sitten oireilit vai oireilitko ollenkaan?
Minkälaisista stressioireista oikein diagnosoidaan skitsofrenia, jos ei ole harhoja, pakko-oireita tai ajatuksia tai vääristynyttä todellusuudentajua?
Jaksatko huolehtia itsestäsi? Kuuletko ääniä tai näetkö harhoja tai saatko käskyjä?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:49"]
Minkä ikäisenä sairautesi puhkesi?
Millaista tukea haluaisit tai toivoisit esim kavereiltasi?
[/quote]
Olin 29 vuotias, nyt 37, käyn enää kaksi kertaa vuodessa yksityisellä psykiatrilla. Ystävät ovat toimineet täydellisesti kun ovat vain pysyneet ystävinä.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:50"]
Tosin toi autolla ajo kiinnostaa mua. Oonkin miettinyt saako pahasti skitsofreniaa sairastavat ajaa autoa
[/quote]
Ei varmaankaan. Itse käyn psykiatrilla enää kaksi kertaa vuodessa uusimassa reseptin. Ei ole kertaakaan puututtu ajo-oikeuteen.
Vieläkö AP on linjoilla?