Mökille muuttaneet - käykö kateeksi? Mulla käy
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007616985.html
Kun ei omaa työtä voi tehdä etänä. Olisi ihanaa olla luonnon keskellä, mieli ja sielu lepää.
Kommentit (57)
Ei käy. Täällä luonnon keskellä on asuttu jo parikymmentä vuotta.
Ei käy. Olisi vaihtoehtona muuttaa sinne jo nyt, mutta on kivampi asua täällä muiden ihmisten keskellä eikä pikkukaupungissa kaikkien ihmeteltävänä.
Saako mökillä asua ympäri vuoden? Ennen ei ole ainakaan saanut. Siis virallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Saako mökillä asua ympäri vuoden? Ennen ei ole ainakaan saanut. Siis virallisesti.
Totta kai saat asua ihan virallisesti ympäri vuoden, mutta välttämättä kirjoja et mökille saa.
Olispa auto ja mökki. Työstä niin väliä missä sen tekee.
Ei meillä ole mitään valvovaa viranomaista joka tulee antamaan piiskaa jos asuu mökillänsä ympäri vuoden.
Ei käy. Olen elämäni 20v asunut mökissä luonnon keskellä ja kiintiöni on täynnä sitä lajia. Nyt kotini on Helsingissä (tosin täälläkin luonnon keskellä) ja hyvä niin.
Todennäköisesti saa tarpeeksi parin vuoden sisään ja kaipaavat takaisin kaupunkiin, ei nuo onnensa etsijät koskaan mitään löydä.
Minun mökkini on saaressa, jonne pääsee vain veneellä tai jäitä myöten. Eli ei ympäri vuoden.
Olen ihan tyytyväinen, minusta on kiva pitää saari lähinnä kesäkäytössä ja muuna aikana olen kotona. Kotona on nytkin tuli takassa ja pönttöuunissa ja on oikein tunnelmallista. Helpompaa kuin olisi tähän vuodenaikaan mökillä.
Ei käy kateeksi. Möin perintömökkini ja siitäkös tätini suuttuivat. Olivat tähän saakka viettäneet siellä lomiaan kuin olisivat omistaneet sen. Isäni jätti sen kuitenkin perinnöksi minulle. Isän kanssa aikoinaan puhuttiinkin, että voisin sen myydä, kun se tilanne tulisi.
En halunnut pitää mökkiä, jossa tulisi käytyä itikoiden syötävänä tosi harvoin. Siltikään en halunnut, vaikka se ei ollut mikään vaatimaton torppa.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti saa tarpeeksi parin vuoden sisään ja kaipaavat takaisin kaupunkiin, ei nuo onnensa etsijät koskaan mitään löydä.
Itselläni takana jo 20 vuotta, enkä vieläkään ole saanut tarpeekseni. Miksi he niin tekisivät, jos kerran tykkäävät maalla asua.
Ei käy kateeksi. Viihdyn kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai saat asua ihan virallisesti ympäri vuoden, mutta välttämättä kirjoja et mökille saa.
Ja mitäköhän sitten käy, kun muutan vaan. OK ei tule kaikki palvelut kotiovelle, mutta jos muutakaan osoitetta ei ole, niin ei ole. Niin mitä sun mielestä tehdään?
Mökillä ei voi asua vakituisesti, mutta oleilla voi ;)
Raitis ilma sienet, marjat, kalat, vihannekset, omenat. Terveyttä ja hyötyliikuntaa sopivasti. Kun tulee ihmisiä ikävä, kaupunki on vieressä ja tuttavat tulevat mielellään kylään, jos kutsutaan.
Yksi hyvä puoli tässä on se, että rahaa jää säästöön, enemmän kuin kaupungissa asuessa. Täällä huvit oli pääasiassa ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
No ei. On olemassa se mökki mutta en usko että ainoana pysyvänä kotina viihtyisin siellä ympäri vuoden. Vaikka paikka on helpohko, uudellamaalla n.20min. ajomatkan päässä pikkukaupungista. Aivan metsässä silti, tulee kyllä pimeinä öinä todella orpo olo siellä.
Mutta: voisit myydä mökkisi ja talosi, ja ostaa mökin, jossa TODELLAKIN haluaisit olla aina. Näin itse aion tehdä.
Ei käy. Asun keskisuuressa kaupungissa, kivalla alueella ja mökkikin on puolen tunnin ajomatkan päässä joten asiat ihan okei. Etätöitä täällä teen minäkin, tehnyt jo viisi vuotta eli ennen koronaa.
jhiuiii kirjoitti:
Mökillä ei voi asua vakituisesti, mutta oleilla voi ;)
Raitis ilma sienet, marjat, kalat, vihannekset, omenat. Terveyttä ja hyötyliikuntaa sopivasti. Kun tulee ihmisiä ikävä, kaupunki on vieressä ja tuttavat tulevat mielellään kylään, jos kutsutaan.
Yksi hyvä puoli tässä on se, että rahaa jää säästöön, enemmän kuin kaupungissa asuessa. Täällä huvit oli pääasiassa ilmaisia.
Ja miksi ei voi? Mitä tapahtuu, jos ei muuta asuntoa ole, vaan muuttaa mökille?
Meillä on järvi ihan rannassa täällä mökillä ja muutettiin pysyvästi tänne. Syvä kiitos tästä korona sinulle!
Haaveissa on talviasuttava huvila-mökki. Ihan parasta olisi.
Miten te mökillä asujat olette netissä, muuten?
No ei. On olemassa se mökki mutta en usko että ainoana pysyvänä kotina viihtyisin siellä ympäri vuoden. Vaikka paikka on helpohko, uudellamaalla n.20min. ajomatkan päässä pikkukaupungista. Aivan metsässä silti, tulee kyllä pimeinä öinä todella orpo olo siellä.