Ovatko nämä ajatukset pakkoajatuksia, ahdistusta vai harhaluuloja?
Olen 15v. Mulla on diagnooseina (asiaan liittyvinä) todettu määrittämätön ahdistuneisuushäiriö ja psykiatrini epäilee paranoidista skitsofreniaa.
Olen tällä hetkellä ahdistuksen ja tuon mahdollisen skitsofrenian vuoksi psykiatrisella osastolla pakkohoidossa.
Jos kyseenalaistatte älykkyyttäni sanon vain sen, että se on ikäistäni korkeammalla tasolla psykologin testien mukaan.
11v lähtien minulla on ollut ajatuksia siitä, että vanhempani aikoisivat/haluaisivat tappaa minut.
Viime aikoina (kesästä lähtien) mulle on tullut ajatuksia siitä että vapaamuurarit ja Illuminati johtavat maailmaa ja haluavat tappaa meidät tavalliset ihmiset. Ajattelen myös että se tarkoittaa jotain erityistä että eräällä Illuminatin jäsenellä ja minulla on sama syntymäpäivä ja että Helsingin yliopiston symbolin liittyminen vapaamuurariuteen tms. ja minun ajatukset siellä opiskelusta joskus tulevaisuudessa liittyisivät toisiinsa sillä tavalla, että minusta on tarkoitus tulla vapaamuurari.
Muita ajatuksiani ovat että saan syanidi/myrkkykaasu/häkämyrkytyksen ja kerran jopa se, että vanhempani tarkoituksella tappaisivat minut häkämyrkytykseen. Ahdistus tästä asiasta on kasvanut monesti niin suureksi, että en ole pystynyt nukkumaan tai olemaan kotona.
Kommentit (31)
Haluavatko toiset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajattelet kirjoitti:
Ymmärrätkö itse, että ajatuksesi ovat harhaisia? Miksi jatkat niitä? Tuovatko ne sinulle jotain? Etkö voi alkaa toistaa itsellesi toisenlaista asiaintilaa? Sinun itsesi on saatava itsesi pois niistä ajatuksista.
Koetko, että ajatukset tulevat eri puolelta sinusta kuin tiedostaminen, että ajatuksissa on jotain vikaa, vai ajatteletko niitä itsenäsi? Miksi haluat projisoida muille tahtotiloja?
Ymmärrän jollain tasolla että muut pitävät niitä harhaisina. Jatkan niitä koska saan niistä tunteen että olen "erityinen". Minulta ei puutu sairaudentunto, kuten skitsofreenikoilta yleensä puuttuu. Mitä ihmeen tahtotiloja?
Kertomasi perusteella toistelet itsellesi, että vanhempasi tahtovat sinulle pahaa, ja että joku haluaa sinut vapaamuurareihin. Toiveesi erityisyydestä saa siis sinut sepittämään muka muiden tekemiä suunnitelmia.
Aha
My rights and wrongs are questioned in my life
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämä trolli?
Ei ole. Voin sen luvata.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö itse, että ajatuksesi ovat harhaisia? Miksi jatkat niitä? Tuovatko ne sinulle jotain? Etkö voi alkaa toistaa itsellesi toisenlaista asiaintilaa? Sinun itsesi on saatava itsesi pois niistä ajatuksista.
Koetko, että ajatukset tulevat eri puolelta sinusta kuin tiedostaminen, että ajatuksissa on jotain vikaa, vai ajatteletko niitä itsenäsi? Miksi haluat projisoida muille tahtotiloja?
Ymmärrän jollain tasolla että muut pitävät niitä harhaisina. Jatkan niitä koska saan niistä tunteen että olen "erityinen". Minulta ei puutu sairaudentunto, kuten skitsofreenikoilta yleensä puuttuu. Mitä ihmeen tahtotiloja?
Ajatuksesi ovat projektiota, mielen sisäisten asioiden ulkoistamista. Mitä sinulle on tapahtunut? Joku menetys? Joku varhainen trauma? Onko teillä saanut puhua kotona tunteista, kokea tunteita? Onko sinulla ollut lupa olla vihainen?
Haluavatko toiset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertomasi perusteella toistelet itsellesi, että vanhempasi tahtovat sinulle pahaa, ja että joku haluaa sinut vapaamuurareihin. Toiveesi erityisyydestä saa siis sinut sepittämään muka muiden tekemiä suunnitelmia.
Toive erityisyydestä kumpuaa varhaisesta lapsuudesta. Lapsuuden narsismia. Jotain on silloin tapahtunut.
Tää ollu täällä monesti, joskus sama teksti englanniksi ja sitten suomeksi.
Älkää lähtekö tähän.