Mikä olisi esikoisesi nimi jos lapsen isä olisi päättänyt?
Kommentit (22)
Lapsi olisi varmaan edelleen ilman nimeä jos päättäminen olis jäänyt isälle ja lapsi on nyt 14 v. Isä ei uhrannut nimelle ajatustakaan koska "mitä välii, nimi ku nimi" ja ristiäisissä oli tärkeää vain se ettei ne vaan osu samalle päivälle kuin jotkut ravit.
Toivon että isäni olisi nimennyt minut. Nimi sopisi minulle varmasti paremmin kuin nykyinen.
Matti kuten hänen oma nimensäkin, en suostunut. Annoin myönnytyksen että pojan kolmesta nimestä yksi on Matti mutta ei ensimmäinen nimi eikä kutsumanimi.
Me sovimme mieheni kanssa, että jos lapsi on tyttö, isä saa valita minen, jos taas poika, minä päätän nimen. Esikoinen on tyttö, ja hänellä on isänsä valitsema, minun hyväksymä nimi.
Roope. Onneksi mä sain päättää lopulta kuitenkin:)
Kaarlo, mutta onneksi ehdottomani pehmeämpi ajaton nimi miellytti molempia. Toisen nimen puoliso päättikin ja se oli mulle ihan ok. Tyttö olis ollut Laura Emilia, mikä on sinänsä ihan kiva nimi, mutta Laura on mielestäni liian yleinen ja silloin oli jo vähän pois muodista. En osaa sanoa mikä olisi ollut etunimi sitten, mutta Emilian olisin kyllä pitänyt. Ei tullut tyttöä.
Marianna. Onneksi lapsestamme tuli kuitenkin Jezzica.
OP eli Olli-Pekka, mä en suostunut tuollaiseen nimeen, jota pitää selitellä tyyliin Olli viiva Pekka.
Sama kuin nytkin. Mies ehdotti kyseistä nimeä pojallemme ja minusta se oli oikein hyvä nimi, joten sillä mentiin.
Mies ehdotti nimeä minkä hyväksyin, hieman erikoisempi niin en viitsi kertoa tarkemmin.
Miksi isä ei yleensä voisi ehdottaa nimeä niin,että se hyväksyttäisiin.Onko äidillä joku etuoikeus nimen valintaan.Kun tyttäremmesyntyi,isä ehdotti etunimen ja minä toisen nimen,ja niin tyttö sai ne nimet.
Oma nimeni on isän ja äidin yhteispäätös.Tyttärelläni on kuusi lasta,kaikkien nimet ovat yhteisymmärryksessä valinneet.Esikoisen nimeen vaikutin hiukan minäkin,ehdotin isävainajani nimeä ja se hyväksyttiin,sattui sit olemaan vielä muotinimi.
Sama nimi kuin nytkin. Kun olin raskaana ja aloin alustavasti miettimään nimeä lapselle mies oli sitä mieltä että minä saan nimetä lapsen hänellä ei ole ideoita nimeksi. Kun lapsi sitten syntyi kysyin että onko hänelle jotain nimeä mielessä ja ei kuulemma ollut, joten minun antamalla nimelläni mentiin.