Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetkö/menisitkö koronatestiin?

kyselijä
15.11.2020 |

Kuulin juuri äsken jo toisesta tapauksesta, joka ei suostu eikä aio mennä koronatestiin. Siis testaustavan vuoksi. Tämä tyyppi oli vielä selkeän nuhainen. Näitä on oltava enemmänkin.
Tämä, joka ei aio mennä, on 18-vuotias vaikeasti traumatisoitunut nuori, joka vaan yksinkertasesti päätti, että häntä ei sinne saa. Toinen on kolmekymppinen toimistotyöntekijä, jolla on paniikkihäiriö ja tomenpidekammo ja päätti kans, että testaustapa aihettaa niin iso stressin, että ei aio mennä.

Menetkö/menisitkö koronatestiin?

Vaihtoehdot

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau. Että ihan oikeasti on olemassa aikuisia ihmisiä, jotka pelkäävät koronatestiä niin paljon, että jättävät menemättä. No, eipä haittaa, jos linnottaudutte neukkukuutioihinne potemaan, mutta huonompi juttu sitten jos kuljeksitte julkisilla paikoilla ja työpaikoilla levittämässä mahdollisesti tappavaa kulkutautia. Joo, onhan se näytteen otto hiukan epämiellyttävää, mutta niin on moni muukin lääketieteellinen toimenpide.

Ykskään lääketieteelinen toimenpide ei ole suomessa pakollinen, ei ole hoitopakkoa.

Itse ymmärrän näitä, jotka tulevat siihen päätökseen, että eivät mene testiin. Kysynkin pitäisikö testiä muokata vähän miellyttävämmäksi? Päättäjiäkin varmaan kiinnostaa keinot saada mahdollisimman moni testeihin. Ap

Mitä paskaat jauhat ap.

Testin muokkaaminen ei ole päättäjistä kiinni.

Tuo on lääketieteellisesti kehitetty testi, joka otetaan nielusta siksi, että sieltä se virus kaikkein parhaiten saadaan kiinni.

Tuo on kansainvälinen testi.

Ei sitä mikään Suomen hallitus ole keksinyt, eikä THL.

Miten tyhmiä ihmiset voivatkain olla, ihan itkettää.

Ja turha valittaa, ettei korona Suomestakatoa, jos ei tarvittaessa testeissä ja sairastaa kuitenkin koronaa, on juuri se supertarttuja. Virus lentää ja leviää hänen kautta kymmeniin ihmisiin.

Vierailija
42/51 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin, että kyllä käyn. Tosiasia on, että en ole käynyt. Liikun todella vähän kodin ulkopuolella, ja aina, kun saan "koronaoireita", on joku muu perheenjäsen juuri käynyt koronatestissä, ja saanut negatiivisen tuloksen, joten en ole itse lähtenyt testiin.

Mutta jos olisin lähiaikoina tavannut jonkun jolla olisi tapaamisemme jälkeen todettu koronatartunta tai hän olisi saanut tiedon altistumisesta, ja itse sairastuisin, menisin kyllä ehdottomasti testiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt testissä jo useamman kerran. Se, miten epämiellyttävä testi on, riippuu testaajasta ja siitä miten kuiva nenäontelo on. Jotkut testaajat survovat sen puikon nenään niin, että se sattuu. Toiset tekevät sen niin, että ei satu ollenkaan. Eka testaus tuntui nenässänj vielä iltaan asti. Tokasta ei jäänyt mitään jälkitumtemuksia. Muita en edes muista, koska toimenpide on niin pieni, helppo ja nopea. Sitä ei tarvitse pelätä yhtään. Se on yhtä vähäpätöinen kuin esim. verikokeen ottaminen. Hammaslääkärin puuduteneula tuntuu kurjemmalta.

Vierailija
44/51 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin, että kyllä käyn. Tosiasia on, että en ole käynyt. Liikun todella vähän kodin ulkopuolella, ja aina, kun saan "koronaoireita", on joku muu perheenjäsen juuri käynyt koronatestissä, ja saanut negatiivisen tuloksen, joten en ole itse lähtenyt testiin.

Mutta jos olisin lähiaikoina tavannut jonkun jolla olisi tapaamisemme jälkeen todettu koronatartunta tai hän olisi saanut tiedon altistumisesta, ja itse sairastuisin, menisin kyllä ehdottomasti testiin.

Testitulos ei ole 100% luotettava. Me ollaan käyty, vaikka perheenjäsen on testattu. Se on suositus.

Vierailija
45/51 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau. Että ihan oikeasti on olemassa aikuisia ihmisiä, jotka pelkäävät koronatestiä niin paljon, että jättävät menemättä. No, eipä haittaa, jos linnottaudutte neukkukuutioihinne potemaan, mutta huonompi juttu sitten jos kuljeksitte julkisilla paikoilla ja työpaikoilla levittämässä mahdollisesti tappavaa kulkutautia. Joo, onhan se näytteen otto hiukan epämiellyttävää, mutta niin on moni muukin lääketieteellinen toimenpide.

Ykskään lääketieteelinen toimenpide ei ole suomessa pakollinen, ei ole hoitopakkoa.

Itse ymmärrän näitä, jotka tulevat siihen päätökseen, että eivät mene testiin. Kysynkin pitäisikö testiä muokata vähän miellyttävämmäksi? Päättäjiäkin varmaan kiinnostaa keinot saada mahdollisimman moni testeihin. Ap

Mitä paskaat jauhat ap.

Testin muokkaaminen ei ole päättäjistä kiinni.

Tuo on lääketieteellisesti kehitetty testi, joka otetaan nielusta siksi, että sieltä se virus kaikkein parhaiten saadaan kiinni.

Tuo on kansainvälinen testi.

Ei sitä mikään Suomen hallitus ole keksinyt, eikä THL.

Miten tyhmiä ihmiset voivatkain olla, ihan itkettää.

Ja turha valittaa, ettei korona Suomestakatoa, jos ei tarvittaessa testeissä ja sairastaa kuitenkin koronaa, on juuri se supertarttuja. Virus lentää ja leviää hänen kautta kymmeniin ihmisiin.

Mitähän sinäkin sönkkäät. Puhut jostain lääketieteestä. Ei ole mitään yhtä lääketiedettä, ja ikävä kyllä ei etenkään koronassa, vaikka parempi olisi, että olisi. 

Virusta on turha ottaa kiinni niiltä joissa tai joiden kautta se ei aiheuta vahinkoja. WHO ei toimi näin, ja siksi maailma on sekaisin, kiinni ja tulee lisäksi niitä tilastoihin jotka who tilastoi koronan kanssa kuolleiksi.

Edelleenkään WHO ei kannata tai pyri hoitohenkilokunnanan systemaattiseen testaamiseen, vaikka se olisi kokonaisuutena eräs tehokkaimmista keinoista pitää hoitolaitokset puhtaina. WHO ei ole toivonut tähän minkäänlaista eriryistä muista ryhmistä poikkeavaa panostusta.

Presidenttejä testataan päivittäin. Niin oli esimerkiksi Trumpin laita ennen kuin hän sai koronan. On siis suoraan nähtävissä, että presidentin tehtävien onnnistuminen asetetaan huomattavasti edelle siitä miten esimerkiksi hoitaja menestyy random vanhuksen hoitamisessa hoivakodissa, siihen tietysti sisältyy sekin ettei sitä vanhusta tartuta. Maski ei niitä tartuntoja estä, mutta todennettu viruksettomuus sen kyllä tehokkaasti estää.

Jo kielestä säännöllisesti otettu testi on huikeasti parempi kuin ei yhtään mitään tai silloin tällöin oireisena otettu. 

WHO toimillaan ei vain tunnu ajavan mitään kokonaisvaltaista hyvää maailmaan, vaan imee enemmän itselleen. Muutoin sitä ei voi nähdä. En tiedä mikä tämä maskiton Tedros on? Maski naamalla kulkevia on ja jonkin tartunnan tuosta saaneita samalla, niitä riittää. Loistartunta, on juuri itse sellainen, ja rikollinen samalla?

Vierailija
46/51 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkunuhasta ehkä en menisi, kun asun alueella, jossa koronaa on tällä hetkellä melko vähän.

Jos tulisi kuumetta tai yskää niin menisin.

Vierailija
47/51 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, työterveydestä määrätään jos flunssainen olo. Kaikki joutuvat testiin, jos flunssan takia on töistä pois. Epämiellyttävää, mutta kestää tosiaan pari sekunttia.. aika hämmentävää, että on aikuisia ihmisiä, jotka eivät uskalla mennä testiin.

Vierailija
48/51 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssanäyte otettiin myös nenästä ja selvisin. Eiköhän korona-näyte mene yhtä helposti, kukaan ei ole pelkkään näytteenottoon kuollut. Häpeäsin jos pelottaisi noin pahasti.

Vierailija
49/51 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mee mutta en altistakaan ketään vaan pysyn kotona

Vierailija
50/51 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt, työterveydestä määrätään jos flunssainen olo. Kaikki joutuvat testiin, jos flunssan takia on töistä pois. Epämiellyttävää, mutta kestää tosiaan pari sekunttia.. aika hämmentävää, että on aikuisia ihmisiä, jotka eivät uskalla mennä testiin.

Itse jouduin menemään uudestaan testiin, kun ensimmäinen näyte oli huonosti otettu. Ja sitten sitä tikkua hangattiin sieraimessa pariKYMMENTÄ sekuntia. Limakalvot rikki, pari päivää tuli nenästä verta ja oli kipeä. Että pikkujuttu, eikä tarvitse pelätä, joopa joo.

Vierailija
51/51 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämättötöntä että aikuiset ihmiset pelkää tuota testiä. Joo ei se kivaa ole, mutta aika iisi kuitenkin. Moni muu asia tässä elämässä on miljoona kertaa ikävämpää.

Olen käynyt testissä kolme kertaa, ja menen jatkossakin jos aihetta tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi