Lapsi hoidossa
Miksi jotkut toisten lapsia hoitavat eivät ota minkäänlaisia ohjeita/neuvoja kuuleviin korviinsa? Jos sanotaan että meidän 3v jonnelle EI juoteta limua tai EI syötetä jäätelöä/keksejä/karkkia vaikka pyytäisi niin miksi ei voi kunnioittaa lapsen äidin toiveita? Sitten tungetaan vielä lähtiessä lapsen kouraan puolenkilon karkkilaatikko ja lava sokerimehuja. MIKSI?! Miksi tämä toistuu jokakerta vaikka asiasta mainitaan jo hienovaraisuuden sijaan suoraan?
Kommentit (12)
Jos lapsi luotetaan minun käsiini...se on lupa toimia minun tavalla. Jos ei kelpaa hoida lapsesi itse.
Jos sinä maksat siitä hoidosta, niin sitten asia tietenkin on eri. Jos sulle tehdään ystävänpalvelus sillä että joku hoitaa lastasi, niin sitten en tosiaan kehtaisi vänkyttää pikkuasioista (ja se, että lapsi juo hoidossa limua, ON pikkuasia).
Miten sen ottaa, minusta ei ole ok jos vingutaan lapsi hoitoon ja siten kun käyn hakemassa saan huonovointisen lapsen takaisin. Moraalitonta lapsenhoitajalta ostaa lapsen hyväksyntä sokerisonnalla. jos ei muuten osaa niin silloin ei tarvitse pyytää toisten lapsia hoitoon tai voi vastata kieltävästi jos pyydetään.
ymmärrän tunteen. Yhtä vanhempaa pariskuntaa, joka oli ollut hoitamassa parivuotiasta, oli neuvottu et ei nakkeja koska niissä on nitraatteja. Kerto miten "ainahan ne on syöny" ja "kyllä tykkäs".. niin. varmasti tykkäsi, en epäile yhtään.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:22"]
Jos sinä maksat siitä hoidosta, niin sitten asia tietenkin on eri. Jos sulle tehdään ystävänpalvelus sillä että joku hoitaa lastasi, niin sitten en tosiaan kehtaisi vänkyttää pikkuasioista (ja se, että lapsi juo hoidossa limua, ON pikkuasia).
[/quote]
Ei silloin kun ei nukuta yöllä, on paha olo illasta ja ruoka ei matia. Vänkyränä vetää pitkin lattioita itskien sokerienergialla..
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:42"]
Miten sen ottaa, minusta ei ole ok jos vingutaan lapsi hoitoon ja siten kun käyn hakemassa saan huonovointisen lapsen takaisin. Moraalitonta lapsenhoitajalta ostaa lapsen hyväksyntä sokerisonnalla. jos ei muuten osaa niin silloin ei tarvitse pyytää toisten lapsia hoitoon tai voi vastata kieltävästi jos pyydetään.
[/quote]
Jep, ja lapsi oksentaa kotimatkalla autoon. Näin käynyt meillä, kiitos isovanhemmat.
Yritin varjella jo kuopukseni hampaita ja ylivilkasta käyttäytymistä paremmalla ruokavaliolla. Mehutetrat ja limut ovat olleet saunajuomaa/kaupassa käynnin helpottamista. 5 vuotiaani kanssa joudun todella usein vääntämään miksi pillimehut ja jäätelöt eivät ole jokapäiväinen herkku. Niin ja ne hammaslääkärikäynnit....että kiitti v*tusti. ap.
Minun hoidokkini vanhemmat ovat tehneet selväksi milloin lapselle saa antaa makeita ja niitä hetkiä on harvoin. Hoidan ns."ystävänpalveluksena" eikä tulisi mieleenkään sanoa heille että " Minä hoidan, minun säännöt!". Silloin alistuisin hoidettavani ikäiselle tasolle.
Jos joku tahtoo ylipainoisia, keltahampaisia, ylikierroksilla käyviä lapsia niin tehköön ne itse! eivätkä yrittäisi pilata muiden lapsia.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:20"]Jos lapsi luotetaan minun käsiini...se on lupa toimia minun tavalla. Jos ei kelpaa hoida lapsesi itse.
Ja näin tehdään yhdellä lausahduksella selväksi ettei ole hoitajaksi muiden lapsille.
Hoida itse. Sillähän siitä pääset.